Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Roaccutane zou ik echt niet doen tenzij je hele zware acne hebt en het echt een negatieve impact op je leven heeft. Is echt best wel zwaar spul. Ieder voor zichzelf weten natuurlijk maar ik zou daar niet aan gaan omdat het esthetisch niet zo lekker uitkomt zeg maar.
Whupp schreef:Oh dat wist ik niet. Ik heb altijd geleerd dat bij scrubben als je het niet te hard doet met een scrub die geschikt is voor gebruik op gezicht, het de dode huidcellen en overtollig talg verwijderd waardoor er minder snel puistjes ontstaan. Je moet natuurlijk niet als een gek over de puistjes heen scrubben, want dan maak je die denk ik wel kapot, maar zachtjes in cirkeltjes eromheen helpt bij mij wel om nieuwe te voorkomen. Ik heb afwasbare gezichtszeep ook geprobeerd (best wel wat merken ook) maar daarbij werd mijn huid heel droog en daarna ontzettend vettig, wat resulteerde in meer acne bij regelmatig gebruik. Maar dan zie je wel weer dat het persoonsafhankelijk is en gewoon een kwestie van proberen.
Sansevieria schreef:Roaccutane bij mijn weten alleen maar op voorschrift.
Van een dermatoloog, en onder strikte controle, dat is niet iets voor do-it-yourself.
Emmaa_ schreef:Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde zeep te pakken gehad. Ik gebruik deze en je huid moet wel heel droog zijn wil hij daar trekkerig van worden.
Scrubben met een fysieke scrub is ondertussen door dermatologen wel echt als schadelijk ondervonden. Zelfs met een milde scrub maak je allemaal kleine scheurtjes in je huid, je haalt het vuil veel te agressief uit je porien waardoor je je huid kan beschadigen, maar in het beste geval stimuleer je meer talgaanmaak (waardoor je problemen vaak erger worden) en maak je je huid gevoeliger voor invloeden van buitenaf. Als scrubben goed voor je werkt zou je kunnen kijken naar chemisch exfolieren met bijvoorbeeld de BHA die hierboven genoemd werd, van Paula's Choice. Dat is eigenlijk een hele milde peeling, waarmee je de dode huidcellen mild weghaalt ipv ze eraf te raggen.
En als je geen zin hebt in dit ongevraagde advies, dan moet je het vooral negeren
loez schreef:_San87_ schreef:Ik gebruik Gladskin. Het enige dat werkt. Mijn acne is ook hormonaal en ik ben er dankzij Gladskin helemaal van af. Op af en toe een klein puistje na.
Die deed bij mij dus helaas helemaal niets... terwijl ik wel het vermoeden heb dat de acne deels hormonaal is..
CalipsoLover schreef:Ondertussen mijn Paula's Choice pakketje ontvangen! Vanavond voor de eerste keer proberen. Ik laat hier ook zeker mijn bevindingen weten
CalipsoLover schreef:Nu dus Paula's Choice 3x gebruikt, mijn huidige puistjes zijn allemaal uitgedroogd en heb nog geen nieuwe meer gekregen. Ik merk dat mijn huid veel strakker aanvoelt, maar hij oogt ook wel egaler. Hopelijk gaat het dus nu alleen maar de goede kant op!
Emmaa_ schreef:Als je huid strak aanvoelt kan het zijn dat hij wat uitdroogt. Je kan na de exfoliant het best een relatief vochtinbrengende creme gebruiken!