Griep gevoel zonder koorts of verkouden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:57

Earth schreef:
Ga amper naar buiten.

Maar dat is juist erg belangrijk! Lekker daglicht meepakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:27

Ik zit ook niet lekker in mijn vel en herken wat je zegt. Ik sliep ook iets van 11 uur en werd beroerd wakker. Sinds zondag lig ik uiterlijk rond 11 uur in bed en zet ik om 8 uur de wekker met hooguit een half uurtje snooze tijd. Ik slaap overigens niet gelijk om 11 uur dus reken dat ik iets van 8/8,5 uur slaap. Ook sinds zondag zorg ik er weer voor dat ik er elke dag even uit kom, dus ik moet me aankleden en wandel dan even een rondje door de wijk of naar de supermarkt. Alleen daardoor al voel ik me al veel beter.

Dus, niet te lang slapen en zorg dat je elke dag desnoods eventjes een frisse neus haalt.

Earth

Re: Griep gevoel zonder koorts of verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:33

Ik denk dat het toch te maken had met heftige stress. Mijn lichaam kan daar niet zo goed mee om gaan merk ik. Heb uiteindelijk geen test gedaan, omdat ik niet dat onnodig wil doen ofzo. Stom misschien, maar goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:35

Earth schreef:
Ik denk dat het toch te maken had met heftige stress. Mijn lichaam kan daar niet zo goed mee om gaan merk ik. Heb uiteindelijk geen test gedaan, omdat ik niet dat onnodig wil doen ofzo. Stom misschien, maar goed.

Beter een keer teveel dan dadelijk onbewust mensen besmetten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:45

Earth schreef:

Jammer want je symptomen klinken als corona
Je kunt nu mensen mss besmetten
Hoe erg en hoe veel moeite is het om even een test te doen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 13:49

Ja dat snap ik wel, en dat spookt ook door mijn hoofd. Maar ik ben chronisch ziek, waardoor ik zo vaak allerlei klachten heb, dat ik het heel moeilijk vind om dingen uit elkaar te houden... Wat is wat enzo, het is zo'n gevecht dat ik dan liever mn kop in het zand steek.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:51

Het testen is een kwestie van een minuut, is gratis en binnen een dag heb je uitslag én zekerheid. Sowieso testen dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:51

Earth schreef:
Ja dat snap ik wel, en dat spookt ook door mijn hoofd. Maar ik ben chronisch ziek, waardoor ik zo vaak allerlei klachten heb, dat ik het heel moeilijk vind om dingen uit elkaar te houden... Wat is wat enzo, het is zo'n gevecht dat ik dan liever mn kop in het zand steek.

Als je je zieker voelt dan andere dagen is er iets aan de hand.
Zelf heb ik astma. Als ik het een dagje benauwd heb kijk ik het aan. Mocht mijn puffer niet helpen en ik voel me de dag daarna nog ziek plan ik een afspraak in.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:54

Testen!!

Dat je chronisch ziek bent staat daar los van. Het is duidelijk anders dan anders. En deze symptomen kunnen ook bij Corona horen. En zo niet, heb je je test uitslag binnen een dag en kun je verder kijken.

Ik snap dit echt niet..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 13:57

Earth schreef:

Ik ook en ook ik dacht voor de 5e keer op rij voor niets te testen, maar dat bleek toch corona te zijn (had voor de zoveelste keer een zere keel en die nacht een klein beetje koorts gehad, maar in de ochtend eigenlijk weer prima, dus naar mijn werk, maar voor de zekerheid laten testen, ik kon 20 min later naar huis, was hartstikke positief). Collega zei nog in de ochtend, ach maar dat heb je toch wel vaker. Ja zei ik, maar niet met hartkloppingen erbij. Zij vond het onzin, ik niet. Ben blij dat ik het toch gedaan heb.

En als je dan toch niet wil testen, blijf dan voor de zekerheid minimaal 10 dagen in quarantaine.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:01

Wat is er tegen nogmaals testen.
Je heb klachten en dat de eerste x negatief was hoeft niets te betekenen.
Je voelt je nog niet goed en als je chronisch ziek bent weet je echt wel wat goed en niet goed is in je lijf.

Dit vind ik echt je kop in het zand steken, snap dit echt niet. :? 8)7

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:05

Testen is natuurlijk wel verstandig.
Maar ik weet de thuissituatie van TS niet.
Als ze alleen thuis is, niemand spreekt en ziet, niet naar de winkel gaat, dan hoeft testen ook weer niet perse.
Dan kan ze ook wachten voordat ze een paar dagen compleet klachtenvrij is voordat ze weer wat onderneemt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 14:09

DuoPenotti schreef:
Testen is natuurlijk wel verstandig.
Maar ik weet de thuissituatie van TS niet.
Als ze alleen thuis is, niemand spreekt en ziet, niet naar de winkel gaat, dan hoeft testen ook weer niet perse.
Dan kan ze ook wachten voordat ze een paar dagen compleet klachtenvrij is voordat ze weer wat onderneemt.

Nou ja dit, mijn man werkt wel maar die zit alleen op kantoor. Ik spreek niemand, ga niet naar de supermarkt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook pro-testen. Maar als ik nou meerdere dagen ziek was gebleven had ik die test allang gedaan. Maar het was 1 dag, daarna ging het beter. En nu heb ik behalve mijn dagelijkse klachten niet meer die klachten. Ik weet het, dan ben ik nog steeds niet veilig, maar omdat ik verder niemand zie, durf ik dat aan. Het is niet zo dat ik het in de wind sla, maar ik heb zo vaak van dit soort vage klachten, dat als ik ze allemaal toesplits op corona, ik iedere week bij de teststraat sta. En ik ben al 2 keer getest, dus ja ik ga ook zeker wanneer dat voor mij niet goed voelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:14

Met een man thuis die niet thuiswerkt vind ik het niet verstandig, dus niet echt: Dit :)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:34

Je kent je eigen lichaam het beste. Zo heb ik als ik te weinig heb geslapen standaard keelpijn, nou dan kan ik wel aan het testen blijven.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:44

Earth schreef:

Ik ben ook chronisch ziek en weet ook nooit wat wat is
Daarom ga ik bij twijfel testen
Beter teveel dan te weinig

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:46

DuoPenotti schreef:
Met een man thuis die niet thuiswerkt vind ik het niet verstandig, dus niet echt: Dit :)

Niet handig nee
Zacht gezegd

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:48

Ik zou gewoon testen om uit te kunnen sluiten. Als ik klachten heb en ik weet waardoor dat komt zit ik tenminste niet zo te tobben. Nu blijf je wellicht continu erover nadenken.

En als je partner gewoon iedere dag de deur uitgaat moet je zeker testen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 14:57

Ik heb naar aanleiding van jullie zorgen toch even gebeld met mijn huisarts. Die zegt dat wanneer de klachten terug komen ik meteen moet gaan testen, maar dat ik het nu nog even kan afwachten. Had dit antwoord niet helemaal verwacht, maar goed. Ik houd het nauwlettend in de gaten. Misschien laat ik me alsnog testen hoor.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:31

Welk antwoord had je dan verwacht?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:36

Op de reclame zeggen ze telkens: denk je aan testen: dan testen
Twijfel je aan testen.
Dan testen.

Zelf was ik verkouden. Dus ik heb mij laten testen. Negatief
Verkoudheid bleef aanhouden.
Weer opnieuw laten testen.

Beter te vaak dan te weinig.
Daarnaast het is gratis en binnen een minuutje gepiept.

Ook ik kom nergens. Werk thuis en woon alleen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:42

Hier ook chronische problemen.
En daardoor dus ook al vaak moeten testen, 4x inmiddels. En dan woon ik nog alleen en werk momenteel (vanwege die chronische problemen) niet...

Je hebt een huisgenoot die er wel actief op uit gaat. Je hebt klachten.
Je bent nu risico aan het lopen me de gezondheid van anderen...

Wat je voor jezelf doet kan me niet zo veel schelen, maat het kan zijn dat je corona hebt, je man besmet die vervolgens vrolijk de boel verder verspreidt.

Precies dit soort gedrag maakt dat dat rottige virus nog steeds kans heeft om zich verder te verspreiden.

Testen en uitslagen gaat hartstikke snel tegenwoordig. Gewoon doen dus. Wees geen risico voor een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:27

Ik denk dat we met z'n allen heel hard kunnen roepen laat je testen maar als de ts de ernst er niet van in ziet en uitsluiten niet nodig vind zijn wij bokkers wel de laatste mensen die haar kunnen overtuigen om het wel te doen. Net als de rest vind ik het ontzettend dom dat je je perse niet wil laten testen maarja ik/wij kunnen niemand verplichten, ik hoop oprecht dat je het niet hebt en dus niemand verder besmet en dat lekker aan de loop gaat.. :x

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:29

Achteraf denk ik dat ik ook al langer covid klachten had dan ik besefte, want tsja, chronische pijn en vermoeidheid zijn bij mij standaard. Godzijdank heb ik niemand aangestoken omdat ik door de pijn al thuis bleef.. Want zelf ziek zijn is 1, maar een ander die er misschien wel veel meer last van krijgt lijkt mij toch echt het ergste. Dus bij twijfel, gewoon even afspraak maken en laten testen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 16:54

Annet_Dottie schreef:
Ik denk dat we met z'n allen heel hard kunnen roepen laat je testen maar als de ts de ernst er niet van in ziet en uitsluiten niet nodig vind zijn wij bokkers wel de laatste mensen die haar kunnen overtuigen om het wel te doen. Net als de rest vind ik het ontzettend dom dat je je perse niet wil laten testen maarja ik/wij kunnen niemand verplichten, ik hoop oprecht dat je het niet hebt en dus niemand verder besmet en dat lekker aan de loop gaat.. :x

Ik zie zeker de ernst er wel van in.
Gut alsof ik moedwillig mensen aan het besmetten ga. Ik had dit topic beter niet kunnen openen, ik lijk wel afgeschilderd te worden als crimineel als ik me een keer niet laat testen terwijl de kans op anderen besmetten vrijwel niet aanwezig is. Normaal stond ik aan de andere kant en zou ik hetzelfde roepen als jullie, maar het ligt niet altijd zo ongenuanceerd denk ik dan.
Nogmaals, ik heb het met de huisarts besproken, ik houd het in de gaten en we komen met niemand in contact. Zodra een van ons klachten krijgt gaan we direct weer testen.