Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:Een ander jouw boete laten betalen? Eerlijk snap ik nooit hoe je zoiets bedenkt...
Jouw auto, jouw verantwoordelijkheid!
Ibbel schreef:Interessant. En nu ben je een bezoeker van een bedrijf in Amsterdam. Je meldt je met kenteken bij de balie van het bedrijf en zegt voor wie je komt. Secretaresse belt degene voor wie je komt, haalt koffie voor je en vergeet kats dat kenteken in te voeren.
Moet je dan als zakelijke bezoeker ook je boete betalen? Jouw auto, jouw verantwoordelijkheid tenslotte, toch? Of is dan het anders omdat je bij een bedrijf op bezoek gaat en een bedrijf het 'wel kan lijden'?
Peuk schreef:Even ter toevoeging. We hebben het zo afgesproken dat zij het zou invoeren. Ik kan dat als bezoeker namelijk niet. De ‘verantwoordelijkheid’ lag dus bij haar.
Ik wist voor deze situatie de parkeertijden ook niet omdat ik normaal gesproken altijd in het weekend kom, dan is het gratis.
Er is overigens al een oplossing, maar ben benieuwd hoe anderen hier in staan.
Yv_ schreef:tengeltje11 schreef:Een ander jouw boete laten betalen? Eerlijk snap ik nooit hoe je zoiets bedenkt...
Jouw auto, jouw verantwoordelijkheid!
Nouja, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik leende vorig jaar mijn auto uit aan een vriend en een week later had ik een bekeuring op de mat. Dan kan het toch wel mijn auto zijn, maar het was zijn rechterpoot die te zwaar was. Die heeft-ie dus ook mooi zelf mogen betalen. Zelfde als ik dat ik gewoon boetes in andere auto's betaal die ik rij.
Als vriendin zijnde, zou ik in het geval van de TS zelf aanbieden om de helft te betalen. Als ik TS was geweest, had ik het nagevraagd zodra ik boven was geweest, maar had ik niet achteraf gevraagd om de boete te delen. Wel zou ik even lacherig vermeld hebben dat we volgende keer beter moeten opletten.
Yv_ schreef:Bij het lezen van dit soort topics ben ik ook altijd heel erg blij dat mijn vrienden en ik een stuk relaxter zijn. Sommigen (niemand in particular overigens@Sabbientje
I know, maar ik vind Tengeltje nogal stellig en zwartwit, vandaar dat ik een gebeurtenis noem om te laten zien dat haar zin niet altijd raakt.
ElSea schreef:Ik denk dat heel veel mensen de vraag verkeerd interpreteren/niet gewend zijn met bezoekontheffing te werken. De ontvanger van het bezoek moét zijn bezoeker aanmelden, er is een sprake van parkeergeld wat betaald moet worden én daarnaast kan TS dit geeneens zelf.
Als ik de ontvanger zou zijn zou ik me zo schuldig voelen dat ik het zou betalen, maar minimaal delen. Ik zou dus als bezoeker eigenlijk ook wel verwachten dat de ander dat bij mij doet, uiteindelijk vind ik namelijk ook dat de verantwoordelijkheid bij haar ligt en niet bij TS.
Ceffyl verwoordt precies mijn gedachten.
Ceffyl schreef:Het is dan wel haar auto, maar ik heb toch aangeboden het parkeren te regelen? Als ik dat dan vergeet is het mijn schuld, niet die van haar.
Supertje schreef:ElSea schreef:Ik denk dat heel veel mensen de vraag verkeerd interpreteren/niet gewend zijn met bezoekontheffing te werken. De ontvanger van het bezoek moét zijn bezoeker aanmelden, er is een sprake van parkeergeld wat betaald moet worden én daarnaast kan TS dit geeneens zelf.
Als ik de ontvanger zou zijn zou ik me zo schuldig voelen dat ik het zou betalen, maar minimaal delen. Ik zou dus als bezoeker eigenlijk ook wel verwachten dat de ander dat bij mij doet, uiteindelijk vind ik namelijk ook dat de verantwoordelijkheid bij haar ligt en niet bij TS.
Ceffyl verwoordt precies mijn gedachten.
Niet overal werkt een bezoekontheffing zo. TS schrijft zelf dat het in een betaald parkeren zone is, niet een zone alleen voor vergunninghouders. Vandaar dat ik uitga van de regeling die bijvoorbeeld Rotterdam gebruikt.
Parkeerzones met betaald parkeren waar je ook zonder parkeervergunning gewoon kunt parkeren, maar tegen een hoog tarief. Bewoners kunnen echter ook een bezoekers parkeervergunning aanvragen. Deze vergunning zelf is gratis, maar je betaalt voor parkerend bezoek een laag tarief (uit mijn hoofd 0.10 per 10 minuten), en dit kun je voor 500 uur per jaar gebruiken. Kenteken moet via app aangemeld worden door de bewoner, die ook de parkeerkosten betaalt.
vevina schreef:Myca schreef:Ik heb zoiets ook een keer aan de hand gehad. Geparkeerd bij iemand die zo’n parkeerapp had voor haar buurt. Zij zou het parkeergeld regelen en dat was ze vergeten. Pas toen ik weer weg ging kwam ze er achter dat ze het vergeten was. Ik heb toen alleen geen bekeuring gekregen, maar zij had wel al aangeboden om de bekeuring te betalen. De bekeuring splitten had ik overigens ook prima gevonden.
Ik heb die app niet en ik had ook niet kunnen checken of het geregeld was.
Tuurlijk kun je checken of het geregeld is! Gewoon met de simpele vraag: goh is het gelukt met het parkeergeld?
Peuk schreef:Even ter toevoeging. We hebben het zo afgesproken dat zij het zou invoeren. Ik kan dat als bezoeker namelijk niet. De ‘verantwoordelijkheid’ lag dus bij haar.
Ik wist voor deze situatie de parkeertijden ook niet omdat ik normaal gesproken altijd in het weekend kom, dan is het gratis.
Er is overigens al een oplossing, maar ben benieuwd hoe anderen hier in staan.