ImkeTarek schreef:secricible schreef:#dietist
Hij krijgt gewoon zuivel binnen met 2x dd borstvoeding. Als je bv in de fles geeft, hoeveel drinkt hij dan ongeveer? Advies is (iig in NL) 500-300ml zuivel per dag. Borstvoeding is ook gewoon zuivel. Maar griekse yoghurt of de pap die je geeft is ook zuivel (de pap kun je voor ongeveer 1/2 tellen als zuivel) dus je zit echt wel prima in de hoeveelheden.
Ik vind overigens wel dat een kind van 11 mnd nog melk moet krijgen en mijn advies zou zijn die 300-500ml aan te houden. Dat hoeft zeker geen koemelk te zijn, in tegendeel, borstvoeding is het allerbeste. Maar voor een kind is zuivel wel nog essentieel en 11mnd is nog ruim onder de natuurlijke speenleeftijd, dus ik kan me niet vinden in een advies “geen melk”. Dus als je stopt met borstvoeding zou ik echt streven naar 300-500ml zuivel via de griekse yoghurt e.d. Eventueel kun je ook soyamelk nog proberen.
Tel op hoeveel borstvoeding hij (ongeveer) per dag krijgt, vul dat aan met griekse yoghurt en/of pap en opgelost. Geen frustratie bij hem, en niet bij jou. Beetje roomboter of een avocado voor de vetten en dan overleeft hij de fatfree variant ook nog wel
Ik had stiekem al gehoopt dat jij zou reageren, hahaha!
Ik was zeker niet van plan om mn 2x daags BV af te bouwen tot zn eerste verjaardag, maar werd zenuwachtig van het idee dat ik "niks" had om dit te vervangen daarna..
Dus het is fijn om te horen dat ik al op de goeie weg zit met yoghurt en zijn pap! En het idee dat ik "gewoon" kan stoppen als ik er écht klaar mee ben, maakt het makkelijker om voorlopig nog door te gaan met de BV,
Die angst kan ik me nog goed herinneren van mijn middelste. Ze at tot ruim een jaar belabberd, weigerde de fles en dronk nog geen halve 360 beker per dag met water. Stoppen met bv was dus echt geen optie wilde het kind niet verhongeren. Voelde me toen echt ‘gevangen’.