Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

Ik ben al minstens een jaar (misschien 1,5? of 2? Ik kan de laatste keer me niet eens meer herinneren...) niet meer naar de kapper geweest dus ik red me wel :D Heb geen geverfd haar of bijzonder model dat echt bijgehouden moet worden, dat scheelt. Heb toen een keer een kappersschaar gekocht waar ik m'n eigen bos mee bijwerk, het is zo lang en zonder specifiek model dat dat niet eens opvalt. En verder gewoon knotten, staarten of vlechten op bad hair days :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

Mijn vriend heeft 15 cm van mijn haar geknipt, dus ik zit weer even goed :D

Dax

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:41

Als het echt te erg wordt kan je altijd nog een pruik aanschaffen :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:41

Ik heb mijn haar het afgelopen jaar al drie keer zelf geknipt.
Normaal vind ik mijn haar denk ik het allermooist van mijn eigen uiterlijk, nu niet. Maar het is ook weer niet heel lelijk ofzo. En als mensen het niet mooi vinden kijken ze maar naar wat anders

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:45

Ik laat mijn haar groeien voor Kika, stichting haarwensen. Ik hoop dat ik voor de zomer het eraf kan laten halen. Ik zit nu op 29 cm in een staart. Ben in november nog geweest voor de puntjes dus ik hoef voorlopig nog niet. En oh ja ik haat lang haar, want strak vlechten/knotten/in een staart doet gewoon zeer, dus ik heb het ook nog eens verslonst los hangen. Kan niet wachten totdat het weer kort mag.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 13-01-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 14:47

Schemerdier schreef:

En dat was ook de bedoeling? :D hahaha. Heel dapper!

Fijn om lotgenoten te treffen hier := Ik besteed normaal veel aandacht aan mijn haar (regelmatig knippen, kappers producten etc.) dus dat het er nu zo bij hangt baal ik wel van. Vooral de voorkant wordt te lang maar dat durf ik niet zelf te knippen.. Het zit nu maar even in een vlecht en ik ben op Pinterest aan het zoeken naar simpele opsteek of staart opties :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:48

Ik heb er ook wel 15cm afgehaald ja, dode punten iets te lang laten zitten.. Dat is dus geen goed idee

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:50

AlwaysH schreef:
Mijn haar is sinds afgelopen februari niet meer geknipt (balayage ook niet bijgewerkt). Het is LANG. Maar ik heb t, als ik naar stal ben bijv, toch wel een staart of knot in, dus geen last van. Plus haarband voor de kou.

Dit. En ik heb een antiklitspray gekocht, voor mezelf dus. Geen equishine :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:51

Negerzoen schreef:
Schemerdier schreef:

Fijn om lotgenoten te treffen hier := Ik besteed normaal veel aandacht aan mijn haar (regelmatig knippen, kappers producten etc.) dus dat het er nu zo bij hangt baal ik wel van. Vooral de voorkant wordt te lang maar dat durf ik niet zelf te knippen.. Het zit nu maar even in een vlecht en ik ben op Pinterest aan het zoeken naar simpele opsteek of staart opties :o

Ik besteed er wel veel aandacht aan, maar knippen niet zo vaak haha. En die voorkant is het ergste inderdaad. Dat de achterkant een knipbeurt kan gebruiken is niet zo erg, maar die voorkant verpest helemaal hoe het valt... en die raak ik zelf idd niet aan :=
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 13-01-21 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:53

Ik besteed geen aandacht aan mijn haar, borstel het eens per dag door en verder laat ik het gewoon. Vlechten bij mezelf kan niet, in een staart of knot doet zeer, dus het hangt mooi verslonst. _O-

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:53

Negerzoen schreef:
Schemerdier schreef:

Nou ik dacht eigenlijk dat hij het niet serieus meende toen hij de schaar bovenhaald :+ Maar goed, ik klaagde ook over mijn lange haar dat ik beu was haha.
Het is mooi recht geknipt en ik ben heel blij met eindelijk nog eens kort (net boven mijn schouders) haar :))

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:56

.. Niet :')

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:59

Mijn haar is gelukkig lang maar het wordt nu wel erg lang en zwaar en alle high en lowlights hangen ergens halverwege haha. Lekker als je grijs begint te worden.

Gisteren had ik een sollicitatie gesprek, nou kan je vertellen dat los geen optie meer is dus in een keurige staart en meer kan je niet doen.

Deze website heeft goede tips:
https://www.jani.be/hair-tutos-9-easy-p ... efixt-hebt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:01

Mijn vriendin en ik knippen elkaar al jaren, inmiddels zijn we allebei aardig geoefend hierin(allebei kort haar)
Als we dat ook niet doen ziet het er met 2 weken al niet meer uit haha.

Op mijn werk (gehandicaptenzorg) knip en scheer ik mijn cliënten ook. Voor hun is deze hele lockdown nog vervelender als voor ons, in de 1e lockdown konden zij ruim 3 maand niet naar huis.
Een fijn kapsel maakt ze dan toch nog wel weer iets vrolijker.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:02

Goh ik ben denk ik al 4 jaar niet naar de kapper geweest.
Ik heb krullen dus als het niet gelijk is zie je er niks van.
Eens in de zoveel tijd verdeel ik m'n haar in 3 staarten. 1 in de nek, 1 op het achterhoofd en 1 bovenop.
Dan knip ik elke staart zo recht mogelijk af.
Gooi de boel los, keer schudden en klaar :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:04

Ik kan verfpakketjes bij mijn kapster halen. Dat scheelt al een hoop want zo weet ik dat ik de juiste kleur heb.

Verder: Staart, knotje en regelmatig een maskertje er in. En dan maar duimen _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:05

Hier voor het eerst m'n haar zelf geverfd met zo'n pakje. Nog best mooi gelukt, nu wil ik eigenlijk geen eens meer naar de kapper voor verven _O-

Had het gelukkig in november nog laten knippen.

Ben dan wel blij dat ik geen man ben. Het bijwerken van m'n man z'n haar lukte niet. Hij is nu gemillimeterd -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:09

ik laat mijn haar maar weer groeien, met verven ben ik jaren geleden al gestopt, het is gewoon grijs. Kan al bijna een staartje.
Mijn man gaat onder de tondeuse door, op 3 mm, hij is er tevreden over, dus als de kapper straks weer eens open gaat, blijft hij het zo doen (zegt ie nu)

appel_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:14

Ik heb mijn haar dracht in 2019 al opgegeven :')
Ik wilde vóór kerst 2020 gaan, maar ik schuif het denk ik door voor kerst 2021 :')

Ik ga normaal 2x per jaar. Vlak voor mijn verjaardag (eind mei) en voor kerst. Zit ik mooi ongeveer iedere 6 maanden bij de kapper. Maar de laaste beurt is mei 2019 geweest :')

Dus mijn coupe? Strak in een knot _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:27

In januari 2020 besloten dat ik wilde stoppen met verven en wat highlights laten zetten om de uitgroei wat geleidelijker te laten gaan. Daarna de lockdown en niemand gezien. In mei was alles uitgegroeid (kort haar) en kon ik bij de kapper de boel laten knippen en had ik mijn eigen kleur (grijs :\ ).
Met kort haar laat ik het wel regelmatig knippen maar nu de laatste keer eind november geweest.
Ik denk maar zo, de paar mensen die ik nu zie, hebben ook een coup corona dus ik maak me er niet druk om :D

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:35

Oef.. ik had, na 6 weken, op 18 december weer een afspraak. Die ging niet door.
Maar ik weet inmiddels ook niet meer wat ik ermee aanmoet.
Als ik het steil maak lijkt het nog wat maar ik hoop dat de kappers medio februari wel weer open mogen... dit is niets..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:38

Ik ben in januari 2001 nog bij de kapper geweest, dus voorlopig zit ik nog goed ;-)

Nee alle gekkigheid. Gewoon lang haar hier 1 lengte, geen verf, krullen of wat dan ook. dus iedere dag een staart erin en klaar. Als het me te lang is knip manlief er een cm of 20 voor me af en dan kan ik weer 2 jaar voort.

Grijs haar heb ik nog amper, maar het stoort me ook niet. Ik vroeg me een tijdje geleden af hoe oud dames meestal zijn als ze beginnen met verf tegen het grijs, Bleek dat de meesten (jonger dan mij ook nog) alweer gestopt waren omdat er niet tegenop te verven was... Heb ik toch ergens een genetisch mazzeltje geloof ik :-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:40

Bij mijn haar zie je het niet of ik net naar de kapper ben geweest of 2x een lockdown heb gehad. Maar bij m'n man wel, die klaagt steen en been over z'n kapsel :') ik mocht het niet knippen :D

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:41

Ik ben vroegâh kapster geweest, dus voor mij is het niet zo spannend om mijn coupe bij te houden. Heb dan ook makkelijk haar (lang en wat laagjes) en hoef het niet te verven (blond van mezelf).

De techniek om vanaf een staart te knippen durf ik dan zeker niet toe te passen, maar vraag altijd aan vriendlief als ik mijn haren heb gewassen of hij een puntje er af kan halen en dat gaat prima. Ik werk vervolgens zelf mijn zijkanten bij en laagjes. Overigens wordt vriendlief hier ook trouw elke vier weken geknipt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:46

Bij mij gaat er gewoon een elastiek in. Nou heb ik erg lang haar op een lengte dus misschien dat dat scheelt, maar ik doe er eigenlijk nooit veel anders mee dan wassen, borstelen en op een staart. En misschien twee keer per jaar naar de kapper :+ Hoewel de laatste knipbeurt van net na de eerste lockdown is dus eigenlijk mag het wel weer een keer.