Haarverzorging 8 jarige dochter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:51

woepsie90 schreef:
Het niet borstelen was ik niet opgekomen! Heb zelf geen ervaring met krullen dus vind het lastig.

Deze foto heb ik net gemaakt:
[ [url=m/1OyQWe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2CWTxI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze gaat elke avond douchen en dan borstelt ze het als het nat is inderdaad. Dus ‘s ochtends nog een keer borstelen niet meer doen?

Als mijn haar erg pluizig is, stop ik mijn borstel een paar keer onder de kraan tijdens het borstelen.
Eventueel met een gladmakende spray als ik veel klitten heb. (ik gebruik die van de Action)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:52

Hier ook slag en pluizig haar en borstel het echt alleen als ik het gewassen heb en het dus nog nat is.

Borstelen als het droog is, is vragen om een suikerspin-kapsel :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:57

Ik heb heel vergelijkbaar haar.
Zoals hierboven al gezegd is het belangrijkste niet borstelen als het droog is.
En eigenlijk valt het dan het mooiste als ik 's morgens douche, het nat kam, en dan laat opdrogen (bij voorkeur lekker met de wind erin; op de fiets bijvoorbeeld). Krijg ik de hele dag complimenten dat mijn haar zo leuk zit. Als je er al een nacht op geslapen hebt is toch net minder.

En als het pluizig is omdat 's avonds douchen veel handiger is? Tja, is dat maar gewoon zo. Ik vind er niets onverzorgds aan op die foto's. Zelf ben ik er ook nooit om gepest o.i.d., kan me niet voorstellen dat iedereen op school constant met Instagram-waardige kapsels volgens wat nu populair is loopt. Als zij het leuk vindt zo, lekker laten gaan. Niets mis met gewoon mooi en normaal haar :D

Curly method is trouwens een hele goede aanrader om de krullen beter naar voren te krijgen, maar persoonlijk vind ik dat voor dagelijks te veel werk :+ Leuk voor een speciale gelegenheid ofzo

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:20

Mijn haar lijkt wel een beetje op het haar van je dochter. De mijne was ik helaas wel bijna iedere dag, vanwege paardengeur en als ik gezweet heb dan gaat het ook erg jeuken door de haardikte. Wat mij helpt is haar in laagjes knippen, uitdunnen en bijpunten(werkt niet bij iedereen) en gebruik nu een combinatie van John Frida en Andrelon Krul care (dus zonder de olie, is een sulfaatvrije shampoo).
Hoe meer olie ik erin deed, hoe meer dat mijn haar jeukte en hoe vetter dat het wordt.
In de ochtend kam ik het uit, doe wat water in mijn haar en dan John Frida erin voor krullen.
Daarnaast 2 tot 3x in de week na het wassen en conditioner doe ik er een beetje Leave in van Glisskur in. Voor wat meer voeding.
Tot nu toe blijft het prima in model.
Als je wat jonger bent dan is het natuurlijk wel moeilijker om een heel ritueel qua haarwassen te gaan doen.
Zou het ook vooral een beetje laten als ze het zelf leuk vindt, met haar haar is verder niks mis. Mooi dik haar :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 16:33

Dat is dus ook een beetje het probleem: zelf vind ze het ook niet zo leuk, ze wil graag glad haar zegt ze, maar mijn tips van onderaf beginnen met kammen en rustiger afdrogen bijvoorbeeld wil ze niet aannemen (beide om breken te verminderen), en de conditioner die ik heb werkt niet voor haar (Weleda haver conditioner). Vervolgens smeert ze nu zelf kokos haarolie boven op haar hoofd :(:)

We zijn net samen naar de winkel geweest: we hebben een douchemuts gekocht voor de keren dat ze het niet hoeft te wassen en het dus droog kan blijven. En we hebben Andrelon oil & care shampoo en conditioner ('voor pluizig en droog haar') uitgezocht om eens te proberen, en ze heeft ook een mooie donkerblauwe bloem met clip gevonden.
En we stoppen met borstelen als het droog is, dank jullie wel!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:38

Ben benieuwd of het helpt :)
Je zou0 ipv een handdoek ook een mooie hydrofieldoek kunnen regelen voor haar haar. Schijnt ook beter te zijn :)
Die heb je tegenwoordig ook in mooie kleurtjes/patroontjes :)

Of als je handig bent met de naaimachine https://www.ellieandmac.com/collections ... ap-pattern :D

Lynnepinny

Re: Haarverzorging 8 jarige dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:46

Mooi haar! Vergelijkbaar met wat ik heb, alleen zit er bij mij iets meer krul in. Ik was het nooit met shampoo, maar met een papje van roggebloem wat je goed op de hoofhuid smeert, en dan ook weer heel goed uitspoelt :o en heel soms wat verdund appelazijn om het wat zachter te maken. Ik borstel het gewoon 's ochtends als het droog is. Het is wat pluizig daardoor, maar dat vind ik eigenlijk ook wel leuk. Ook een tip zou zijn om het tot een stukje boven de schouders te knippen, dan valt het vanzelf vaak al erg mooi (en minder droge punten), en wordt het minder lastig te verzorgen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:48

Je dochter lijkt zo erg op mij als klein meisje!
Ik heb nog steeds hetzelfde haar, stijl en alles wat over de schouders valt krult.
Ook, helemaal met dit weer, een bos pluis :+

Ik heb echt al heel veel geprobeerd maar tot nu toe werkt niks. Weinig wassen, verschillende cremespoelingen, de CG methode, etc.
Maar eerlijk, ik vind het bij jouw dochter echt schitterend. Lekker laten zo, het is een stoere meid!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 16:48

Keet schreef:
Ben benieuwd of het helpt :)
Je zou0 ipv een handdoek ook een mooie hydrofieldoek kunnen regelen voor haar haar. Schijnt ook beter te zijn :)
Die heb je tegenwoordig ook in mooie kleurtjes/patroontjes :)

Of als je handig bent met de naaimachine https://www.ellieandmac.com/collections ... ap-pattern :D

Die heb ik toevallig bij de Hema gehaald een paar weken geleden, dank je! Dat is ook zo'n idee van mij die ze niet wil doen haha. Eigenwijsheid zit niet in de familie hoor :x :') Bij mijzelf merk ik onwijs veel verschil sinds dat ik een hydrofieldoek gebruik, rustiger afdroog en anders uitkam, echt fijn dus daarom dacht ik ook dat dat bij haar zou helpen :o

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:52

Geen idee of ze open staat voor dr krullen, maaaaar, ik heb ook onderaan krul en bovenop weinig krul.
Ik laat het altijd goed in laagjes knippen zodat ik een volle bos krullen heb :D
Haren VOOR het wassen uitkammen (met zo'n shiny borstel die geen pijn doet!) en na het wassen nat borstelen en vanzelf laten drogen en ik heb de mooiste krullen :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:57

Het is een meid van 8.

Wees dolblij dat ze tevreden is met zichzelf, en bevestig haar daar in zou ik zeggen.

Het moment dat ze mee 'móet' in allerlei uiterlijkheden omdat dat 'nu eenmaal verwacht wordt' komt echt nog snel zat, inclusief alle onzekerheden die daarbij horen.

Ze heeft prachtig haar.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:59

Ik had ook dat soort haar. Flinke pluis... nu ben ik op aanraden van een kapper eens een echte goede shampoo gaan gebruiken (ook ivm eczeem op mijn hoofdhuid) en ben ik bij mediceuticals uit gekomen. En als ik mijn haar eens moet fhönen gebruik ik er bio silk therapy voor en ik heb gewoon geen pluis haar meer. <3 *\o/* En zo ontzettend fijn door kambaar haar.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 17:02

Femke_Tweety schreef:
Het is een meid van 8.

Wees dolblij dat ze tevreden is met zichzelf, en bevestig haar daar in zou ik zeggen.

Het moment dat ze mee 'móet' in allerlei uiterlijkheden omdat dat 'nu eenmaal verwacht wordt' komt echt nog snel zat, inclusief alle onzekerheden die daarbij horen.

Ze heeft prachtig haar.

Volgens mij heb heb je niet alles goed gelezen... in 1 van de reacties zeg ik dat ze juist niet altijd tevreden is, ze wil graag glad haar. Ik probeer balans te vinden tussen haar helpen omdat het idd soms wel erg pluizig is, en haar het gevoel geven dat ze altijd prachtig is (zie op).
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 12-01-21 17:04, in het totaal 2 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:03

Caresse07 schreef:
Hier ook slag en pluizig haar en borstel het echt alleen als ik het gewassen heb en het dus nog nat is.

Borstelen als het droog is, is vragen om een suikerspin-kapsel :+

Ja dat heb ik ook met mijn dikke bos haar.. Dat moet ik echt niet droog borstelen :n
Beetje met de vingers er doorheen kan nog.

Ik zou gewoon; douchen, haar borstelen, aan de lucht laten drogen. Volgende ochtend wat anti-pluis in je haar (ik gebruik andrelon perfecte krul, maar iets anders zal ongetwijfeld ook prima werken) en you're good to go.

Ieder haar is anders, dus het is echt heel persoonlijk wat werkt voor je dochter en wat niet.
Maar ik lees dat ze al het een en ander uit gaat proberen :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:40

Steeph schreef:
Niet borstelen, alleen kammen als het nat is. Verdiep je voor de krullen eens in de Curly Girl methode, dit is een methode speciaal voor krullend haar. Op Facebook staat de groep "Curly Girls Cult" met een hele hoop informatie over de methode en een handige startpunten,ook speciaal voor 'kinder' haar :j

De beste tip die tot nu toe is gegeven!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:47

Ik heb niet echt krullen, maar mijn haar ontploft ook als ik het te veel borstel. Ik doe vaak na het douchen borstelen als het nog nat is, en dan gooi ik er een vlecht in zodat het 's nachts niet klit.
Antiklitspray werkt ook goed om het wat te temmen :)

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:49

Dochter heeft ook grove krullen. Maar s ochtends als ze wakker wordt is het een grote warboel. Hoe doen jullie dat zonder te borstelen?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:51

mag schreef:
Dochter heeft ook grove krullen. Maar s ochtends als ze wakker wordt is het een grote warboel. Hoe doen jullie dat zonder te borstelen?

Niet met los haar slapen. Ik maak een pinapple knot en slaap op satijn.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:54

Ik zou ook adviseren: verdiep je in de cg methode (curly girl). Je kan het zo ingewikkeld of simpel maken als je zelf wil

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 17:58

De curly girl heb ik ook wel eens opgezocht inderdaad, maar vond dat nog best ingewikkeld :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:58

Ik heb vergelijkbaar haar. Ik was het met voedende shampoo, anders is het een pluizige klittenbende. Het liefst laat ik het aan de lucht drogen, maar dan moet het wel droog zijn voor ik ga slapen, anders ontploft het. Wanneer ik het föhn gebruik ik een keramische föhn, dan pluist het bij mij een stuk minder.

Verder niet te veel kammen als het droog is, even met de handen er doorheen is genoeg. Ik gebruik ook graag deze olie, die ontklit en maakt het glanzend maar niet vet. Redelijk prijzig, maar eén drupje is genoeg dus ik doe erg lang met zo'n flesje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-01-21 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:00

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Minoes op 12-01-21 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:01

och jee, dat is mijn haar maar dan blond :+ ik lees ook Indische roots?
twee tips, een is er al gegeven zie ik: niet doorborstelen als het droog is. daar gaat het heel heel heel erg van pluizen.
ik heb bijna geen last meer van pluizend haar, omdat ik nu gewoon naar een kapper ga die snapt dat ik geen 'Europees haar heb. met andere woorden, ik ga tegenwoordig naar een Turkse kapster. een voorbeeldje, 'ons' soort haar moet je nooit snijden. dan gaat het onwijs pluizen. en als ze het wil laten groeien, maar het mooi wil houden, juist wel naar de kapper een paar keer per jaar.

oh, en nog een laatste tip, ga met een shampoo met argan olie werken. andrelon deed echt niks voor mijn haar, maar marrocon argan oil is echt fantastisch. is ook een beetje trial and error hoor := vervolgens een beetje biosilk oil er door als het droog is en ik weg wil gaan.

Stijl krijg ik het alleen met een stijltang, maar dan moet je wel een goede protector in je haar doen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:11

Dat ze stijl glad haar wil is best wel wat er wordt opgelegd vanuit de industrie. Zie je ooit modellen met echt krullen? Meestal maar weinig en zijn ze dan ook echt pluizig en niet mooi verzorgd.

Kijk echt naar Curly girl, dat is het zo enorm waard. Helemaal met haar prachtige haar.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:19

Mijn haar is sinds ik op een satijnen kussensloop slaap zoveel minder pluizig, ze zijn regelmatig te koop bij kruidvat