Hét middel tegen keelpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Besje

Re: Hét middel tegen keelpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:53

Ik zweer bij verse gember en citroen met kokend water

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:55

Voor mij is salie thee echt een wondermiddel. Lekker wat honing erin en wat citroensap. Is een smaak waar ik even aan moest wennen maar vind het nu lekker en het helpt echt enorm goed.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:21

Keelzuig-tabletten zijn hier heilig. En gorgelen met zoutwater. En de hele dag niks zeggen.

Ik ben er sinds een paar dagen weer vanaf gelukkig.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:29

Je amandelen laten verwijderen. Heb ik 3 jaar geleden laten doen nadat ik na de ziekte van Pfeiffer zo vaak keelontsteking had. Na de operatie was het geen pretje maar wat ben ik daarna opgeknapt.
Heb veel meer energie en ben zelden tot nooit meer verkouden. Ik ga dit wel even heel hard afkloppen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:34

Als je nog amandelen hebt zou ik ze inderdaad ook laten weghalen. Het stukje waar ze gezeten hebben speelt bij mij alsnog iedere keer op en dan zeg ik iedere keer weer: wat ben ik blij dat enkel het litteken nog pijn kan doen, anders zou ik echt 10x per jaar niet fatsoenlijk kunnen slikken.
De meeste artsen ontkenn trouwens gewoon standaard dat het een overblijfsel kan zijn van Pfeiffer maar voor mij is het zo klaar als een klontje dat het toen begonnen is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:47

Al van kinds af aan veel keelpijn gehad tot en met angina met grote stippen op mijn koel toe. Zo naar.
Totdat :)* ik in de antroposofische artsen praktijk werkte en keelpijn kreeg en daarover mopperde. De arts keek in mijn keel → en ja hoor in de verte waren de stippen alweer te zien. Pakte toen een poeder bolus eucalyptus van Weleda en ik kreeg te horen dat ik regelmatig moest gorgelen én daarna doorslikken. Ik ben die man zo dankbaar.
NOg steeds zodra ik eerste keelpijntje voel, ga ik gorgelen en doorslikken. Meestal in het begin 1x per uur nu. Ik heb nooit meer lang rondgelopen met keelpijn, nooit meer zo lang en vaak en diep verkouden geweest, laat staan dat ik ooit nog angina heb gehad.
Dus het systeem is er nog steeds, maar door gelijk in te grijpen werkt het super en ben ik na paar uurtjes gelijk vanaf +:)+

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 23:13

Spoelen met zout water heb ik gedaan en gaf geen effect.

Ik heb inderdaad mijn amandelen nog en steeds als ik keelpijn heb denk ik er aan dat ik ze eruit wil hebben ( doet een dokter dat “zomaar”?) Maarja, keelpijn heb ik gelukkig maar 3-4 keer per jaar en is dus ( normaal gesproken) met een paar dagen weer over.

Ik werk in een koude omgeving en moet helaas wel praten :')
Ik probeer gezond te leven maar slaapgebrek is wel een dingetje met een stuiterbal van bijna 9 maanden :') Dat m’n weerstand momenteel lager is vind ik niet zo gek :o

Trachitol helpt hier dus niks en ook ik krijg er een gevoelloze tong van op den duur...

Ik ben nooit getest op stofallergie, denk ook niet dat het een allergische reactie is. Tis echt gewoon puur een verkoudheid ( die elk mens volgens mij wel 2-3x per jaar kan hebben) alleen bij mij begint het altijd in m’n keel, gevolgd door hoesten en snotneuzen.

Vorig jaar, nét voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, had ik ook keelpijn en helemaal geen stem meer. Toen werd er het labeltje “laryngitis” aan gehangen. Daar kreeg ik toen aspirine poeder voor waarmee ik moest gorgelen en daarna moest doorslikken.

Ik ga iig alle spoelmiddeltjes die genoemd zijn noteren en kijken wat ik daar van kan vinden en heeeeeel veel thee drinken ( en/of ijsjes eten 8-) )

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:28

chanicha schreef:
Ik gorgel met Superol, oud middel dat mijn vader gebruikte maar werkt als een tierelier maar wel goor!
Nu alleen nog te bestellen bij Bik drogisterij,

Dit, ubergoor :=
Mijn moeder gebruikt(e) het ook altijd.

Zou dit de vervanger zijn van superol?
https://www.drogisterijboerhaave.nl/superspoel

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:08

Als je ook echt last heb van het ophoesten van slijm zou ik dit ophalen bij de apotheek.
Acetylcysteïne bruis Teva 200 mg, bruistabletten

Voor de rest kan ik tijm thee aanraden (ik gebruik daar echte tijm voor). Heb nu zelf ook tijmsiroop gemaakt dit jaar aangezien mijn plant een beetje erg groot word.

https://www.kruidvatkids.nl/product/ehb ... op-2740795
En deze werkte super.

En voor de rest gewoon goed keelpastilles eten dit zorg dat de speeksel weer goed op gang komt/blijft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:23

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:37

Ik gebruikte honing en of dennenknoppensiroop.
Maar sinds ik mijn paard ivm vieze baarmoeder iets moest geven wat haar baarmoeder opschoonde, ben ik daar ook maar eens mee begonnen als ik keelontsteking of last van aften heb.

Immunall van Brandes Formula. Het stinkt en het is vreselijk smerig. Meestal is een à twee keer borrelglaasje vol nemen genoeg om de keelontsteking af te wenden.
Uit de koelkast is het nog enigszins in te nemen.
Paarden vinden het overigens heerlijk.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:45

Galja schreef:
Spoelen met zout water heb ik gedaan en gaf geen effect.

Ik heb inderdaad mijn amandelen nog en steeds als ik keelpijn heb denk ik er aan dat ik ze eruit wil hebben ( doet een dokter dat “zomaar”?) Maarja, keelpijn heb ik gelukkig maar 3-4 keer per jaar en is dus ( normaal gesproken) met een paar dagen weer over.

Lekker houden die amandelen. Het is de eerste barrière.
Vroeger (ca. 30 jaar geleden) had ik minstens elke maand een paar dagen hevige keelpijn. Amandelen niet laten verwijderen omdat een paar mensen om mij heen juist heel ziek waren geworden na het verwijderen. Dat is met de jaren steeds minder geworden. Nu al heel lang geen last meer.

Galja schreef:
Ik werk in een koude omgeving en moet helaas wel praten :')
Ik probeer gezond te leven maar slaapgebrek is wel een dingetje met een stuiterbal van bijna 9 maanden :') Dat m’n weerstand momenteel lager is vind ik niet zo gek :o

knip

Kan/Mag je iets van een sjaal of Buff dragen? Dat zou best kunnen helpen om irritatie te voorkomen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:46

Voor mij is Strephen inderdaad een paardenmiddel. Doordat het toch ook licht pijnstillend werkt heb ik gelijk geen hoofdpijn meer bij milde griepjes. Echt heel prettig. Maar neem aan dat dat bij jou nu niet meer werkt. Veel praten en koude lucht en weinig slaap gaan dit denk ik wel een tijdje in dit patroon laten zitten. Je blijft namelijk in een visueuse cirkel hangen. Ik heb nog wel een rare tip na alles wat al gezegd is: Tikkels. :') Nee echt deze snoepjes kan ik blijven eten bij heftige keelpijn en meestal dan ook zware verkoudheid of griep erbij. Zelfs 's nachts als ik wakker wordt even wat water en een tikkeltje. De smaak is sterk genoeg dat je het proeft als al je smaak nagenoeg weg is en de salmiak werkt goed op de keel. Veel sterkte en beterschap!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:32

Ik pak een eetlepel, doe daar een dot (Forever) Aloe vera gelly op (puur dan he, niet voor op je huid of zo met allemaal toevoegingen) en een beetje honing erbij (want anders is het heeeul vies). En dan heel langzaam door je keel laten glijden. Werkt ALTIJD.

Oh, en ik ga aan een bijenpropolis invasie. Flink level opbouwen met elk uur 3 van die supplementen. Werkt als natuurlijke AB heb ik begrepen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 05:07

Enige wat bij mijn keel werkt is de vinceel keelspray. Bij de drogist te halen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 08:37

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:20

Brainless schreef:

Die had ik inderdaad ook gevonden.
Maar als je googled op vervanger superol, kom je uit op superspoel. Hoofdbestanddeel is hetzelfde. En superspoel is volgens mij gewoon bij de etos te krijgen.
Zelf alleen ervaring met superol, maar ben wel benieuwd of dit hetzelfde is/werkt :)

chanicha schreef:
Brainless schreef:

Ja die pilletjes heb ik nu ook, ze lossen snel op in het water want ik vind de poeder rottig af te meten en heb het nu niet bij Bik & Bik besteld.
Werkt nog steeds goed hoor, eergisteravond nog gebruikt!

Jij hebt nu de superspoel gebruikt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:42

Inderdaad Lizz en het werkt en smaakt :') precies hetzelfde!
Ben ik echt blij mee want dit werkt zo goed!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:16

Ik heb gehoord dat pompelmoes eten ook heel goed helpt om te vermijden dat je een keelontsteking krijgt, weet niet of het helpt. Ik heb uiteindelijk (wel op aandringen van de dokter) mijn amandelen laten verwijderen. Maar ik moest ook elke keer aan de antibiotica en werd na een tijd heel vaak immuun. Mijn nicht zat in hetzelfde schuitje, die kreeg nog 1 kans en is toen weken aan een stuk pompelmoes gaan eten en kan zo vermijden dat ze het krijgt.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:40

chanicha schreef:
Inderdaad Lizz en het werkt en smaakt :') precies hetzelfde!
Ben ik echt blij mee want dit werkt zo goed!

Ah goed om te weten, tnx!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:15

Ik deed het meestal goed op Orofar, die gelbolletjes.
Daarnaast homeopatische zuigtabletten van A. Vogel.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:15

Ik heb ooit een knoepert van een keelpijn overgehouden aan een stoomtramrit van Medemblik naar Hoorn. Toen moest ik een paar lepels pure bosbessen sap nemen van mijn vader, en dat werkte bijzonder goed.