Herkennen doe ik het eigenlijk niet. Mijn hele leven heb ik maar een paar vrienden. Daar voel ik me bij op mijn gemak. Vriendschappen zijn erg verschillend. Als het om kennissen gaat→ bij de een is het heen en weer gaande de communicatie, bij de ander wat meer over mezelf en bij de derde is het vooral een luister contact.
Heel veel mensen zijn zo verschillend. Als mensen energie zuigers zijn, dan hou ik de contacten ook kort. Luisteren doe ik graag (net zo graag als vertellen), maar als ze me proberen leeg te zuigen→ er nooit aandacht is voor mij en mijn man, dan steek ik daar een stokje voor. Dat is een innerlijke afsluitende beweging maken. Mijn man doet het zelfde. Dus met een stel hier in de buurt doen we dat heel bewust en we voelen dat zij daar niet zo heel erg blij mee zijn, maar dat is dan maar zo.
Ik zoek gewoon mensen waarbij ik mij op me gemak voel, waar ik mee kan lachen , die ik aardig vind, en waarvan ik het gevoel hebben dat zij mij ook aardig vinden etc.
Soms voel je dat het niet klikt met iemand, dat die persoon me niet aardig vindt. Dat mag, en dat vind ik ook niet erg. Alleen stop ik daar geen energie in. Dat is nl zonde van de tijd en energie zowel voor diegene als voor mezelf.
Waar ik wel moe van wordt is als we in NL zijn op familie bezoek. Altijd ben ik uitgeput als ik terug kom. Terwijl het allemaal mensen zijn waar ik zielsveel van hou. Het is emotioneel te veel, het is overal altijd licht (ook 's avonds en 's nachts→ iets dat we van hier niet meer kennen) er is altijd het geluid van verkeer en overal waar ik ga wandelen zijn er mensen. Dat zijn teveel prikkels en als we dan ter hoogte van Chateauroux weer zijn dan slaak ik een zucht van verlichting. Er is minder verkeer, meer koeien en nog even dan slaan we af naar de route binnendoor naar ons huis.