Menstruatie cup ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:17

Korte review: #nietblij

Langere review: Ik heb Organicup geprobeerd. Zat goed, lekte niet. So far so good. 8 uur later kon ik 'm met geen mogelijkheid meer uit krijgen. ECHT NIET. Uiteindelijk na een halve dag proberen de HA gebeld en die heeft 'm eruit gehaald. Met moeite. Nooit weer :').

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 00:27

ZoZenn schreef:

Langere review: Ik heb Organicup geprobeerd. Zat goed, lekte niet. So far so good. 8 uur later kon ik 'm met geen mogelijkheid meer uit krijgen. ECHT NIET. Uiteindelijk na een halve dag proberen de HA gebeld en die heeft 'm eruit gehaald. Met moeite. Nooit weer :').

Oh jeetje wat awkward moet dat geweest zijn :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:30

ZoZenn schreef:

Ik moest hard lachen sorry.

Ik durfde hem ook pas voor het eerst in te doen bij mijn vriend. Mocht die hem eruit vissen als het niet lukte. Want naar de HA moeten leek me echt vreselijk.

Maar ik vind het een top ding, tampons voel ik zitten en deze niet/nauwelijks!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:32

ZoZenn schreef:

:') :') :') :')
Sorry.

Ik heb het ook geprobeerd, maar vind het 3x niets.

DayDream21

Re: Menstruatie cup ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:15

Ik gebruik de Ruby cup nu zo'n 3 jaar en ik ben er ontzettend tevreden over. Kan niet meer zonder :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:25

Jep organicup echt top. Een dikke aanrader

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 01:25

Ik ben zó blij dat ik een cup heb! Ik heb hem nu een jaar, en wat een verademing. Mijn menstruaties waren nooit echt rampzalig hoor, maar ik vond het toch altijd irritant als ik ergens mijn tampon moest wisselen. En 's nachts was ook altijd lastig, want ik lekte al-tijd door met maandverband (ik beweeg nogal veel in mijn slaap). En een tampon 's nachts wilde ik niet, omdat ik vaak langer dan 8 uur slaap.

Nu ik die cup heb, hoef ik er overdag nauwelijks rekening mee te houden, en ook 's nachts vind ik hem ideaal. Soms - en dit is geen grap :+ - vergeet ik wel eens dat ik ongesteld ben als ik die cup in heb. Dus ik vind het zeker een aanrader :)

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:48

veneri schreef:
Gebruik je zo'n ding ook snachts tijdens het slapen? Blijft het dan ook zitten?

Ja hoor. Ik gebruik het altijd en overal. Voel er niks van :j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:51

Inderdaad, ik vergeet gewoon dat ik hem in heb zeg maar.

Wat ik wel wennen vond, was het verwisselen. In het begin was ik bang dat ik dat bijvoorbeeld op openbare toiletten ofzo moet doen (vind het fijn om hem tussendoor even om te spoelen) maar als je hem 's ochtends plaatst, redt je het (in mijn geval) makkelijk tot de avond. Komt dus bijna nooit voor dat je zit te pielen op een openbaar toilet oid. Je kunt het best wel goed plannen zeg maar, en dat vind ik wel heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:04

Captain schreef:
Ik ben een van de weinige die het echt niets vind. :') Ik voel 'm zitten, maakt niet uit hoe diep of ondiep ik 'm inbreng, hij blijft op mijn blaas duwen. Steeds het gevoel dat ik moet plassen.

Dit heb ik helaas ook.. iemand een idee waardoor dat komt?
Desondanks gebruik ik al jaren een cup, vind het wel fijner dan tampons of maandverband.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:15

Ik heb hem een tijdje geleden gekocht, maar nog steeds niet gebruikt want ik durf hem niet in te brengen. Veel te bang dat hij te groot is ondanks dat ik de kleinste maat heb gekocht. Dat ding is zoveel groter dan een normale of kleine tampon.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:27

Dat wel, maar je kan eventjes goed kijken hoe je hem moet vouwen en inbrengen. Door materiaal brengt hij wel fijner in dan een tampon.
Vind ik dan he, is natuurlijk persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:27

Jiildou23 schreef:
Ik heb hem een tijdje geleden gekocht, maar nog steeds niet gebruikt want ik durf hem niet in te brengen. Veel te bang dat hij te groot is ondanks dat ik de kleinste maat heb gekocht. Dat ding is zoveel groter dan een normale of kleine tampon.

Geloof me, het past echt wel :') er kan zelfs een baby doorheen he!

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:31

Jiildou23 schreef:

Dit had ik in het begin ook. Ik had al pijn bij een tampon in brengen. Alleen deze cup inbrengen in zoveel comfortabeler dan een tampon inbrengen. Ik maak hem altijd wat nat en vouw hem dan op 1 van de manieren zoals het in de verpakking staat. Dat gaat echt top. Aan het begin een beetje priegelen maar na een aantal keer heb je het helemaal door! :j

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:54

Ik gebruik de cup ook sinds anderhalf jaar en ben er in t algemeen blij mee. Eens kon ik ook mijn cup er bijna niet uit krijgen toen ik alleen een hurk toilet (lees: gat in de grond) tot mijn beschikking had. Door de houding kon ik het steeltje niet meer pakken. Ik ga dat trouwens echt niet afknippen, dan kom ik er niet meer bij.

Tweede issue; wanneer ik op de kop sta en mijn benen beweeg (tijdens yoga bv), verbreekt het vacuüm.. dan is het dus rennen naar het toilet om te voorkomen dat de cup leeg loopt. Meer mensen die dat herkennen? Of heb ik hem dan zelf niet goed geplaatst?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:01

brokjes schreef:
Jiildou23 schreef:

Geloof me, het past echt wel :') er kan zelfs een baby doorheen he!

Kan je vertellen dat dat geen pretje is :+

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:07

brokjes schreef:
Captain schreef:
Ik ben een van de weinige die het echt niets vind. :') Ik voel 'm zitten, maakt niet uit hoe diep of ondiep ik 'm inbreng, hij blijft op mijn blaas duwen. Steeds het gevoel dat ik moet plassen.

Dit heb ik helaas ook.. iemand een idee waardoor dat komt?
Desondanks gebruik ik al jaren een cup, vind het wel fijner dan tampons of maandverband.

Geen idee. Misschien moet je opzoek naar een flexibeler exemplaar?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 12:21