Dagelijks zonnebrand smeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minoes

Re: Dagelijks zonnebrand smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:26

Ik vind de niveau sensitive spf 50 heel fijn! Deze is speciaal voor het gezicht en laat geen vieze vettige laag achter.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:35

Ik zweer bij Aziatische spf. Er zijn geen betere formules op de markt. :) Lopen 5 jaar voor mbt ingrediënten en cosmetisch heel elegant.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:47

Gezichtscreme met SPF zijn niet voldoende iig. Je moet best wat smeren.
De betere zonnebrand voor gezicht vind ik van Eucerin (Vooral de matterende) en die van Jetske Ultee.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 14:54

Ik gebruik in de lente en zomer altijd P20 zonnebrand. Dat is tot nu toe de enige waarmee ik niet binnen 10 minuten verbrand.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:05

Niniane schreef:
Ik zweer bij Aziatische spf. Er zijn geen betere formules op de markt. :) Lopen 5 jaar voor mbt ingrediënten en cosmetisch heel elegant.

Maar volgens mij zijn Aziatische producten verplicht om op dieren te testen toch? Voor mij een reden om die niet te willen kopen. Ik gebruik nu Biodermal omdat ik die groot heb ingeslagen, maar wil hierna over naar een crueltyfree alternatief.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:05

putzy schreef:
Ik gebruik in de lente en zomer altijd P20 zonnebrand. Dat is tot nu toe de enige waarmee ik niet binnen 10 minuten verbrand.

P20 bevat heel veel alcohol en is daarmee aardig funest voor je huid. Zeker je gezicht zou ik er echt niet mee insmeren :n

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:21

Zouden jullie meer specifiek een foto/link willen meegeven van de zonnebrand die jullie aanraden? Ben altijd benieuwd naar betere producten.
Zelf gebruik ik in de zomer matterende 50 SPF van biodermal, maar vind die wat te geparfumeerd en niet zo lekker smeren.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:53

BaileyMix schreef:
Niniane schreef:

Maar volgens mij zijn Aziatische producten verplicht om op dieren te testen toch? Voor mij een reden om die niet te willen kopen. Ik gebruik nu Biodermal omdat ik die groot heb ingeslagen, maar wil hierna over naar een crueltyfree alternatief.

Dit geldt alleen voor China. Maar ook als merken uit andere landen iets in China willen verkopen moet dat product getest worden, veel is dus überhaupt al niet cruelty free.

Helaas geldt dit ook voor bijvoorbeeld nivea en l'oreal.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:56

Schemerdier schreef:
Zouden jullie meer specifiek een foto/link willen meegeven van de zonnebrand die jullie aanraden? Ben altijd benieuwd naar betere producten.
Zelf gebruik ik in de zomer matterende 50 SPF van biodermal, maar vind die wat te geparfumeerd en niet zo lekker smeren.

Oh haha, die vind ik juist heel fijn. heb ook eens een klein proef-tubetje gehad van Eucerin. Dat was Eucerin Oil Control, vond ik fijner dan Biodermal maar kon ik destijds nergens meer vinden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:56

Minoes schreef:
Dit geldt alleen voor China. Maar ook als merken uit andere landen iets in China willen verkopen moet dat product getest worden, veel is dus überhaupt al niet cruelty free.

Helaas geldt dit ook voor bijvoorbeeld nivea en l'oreal.

Ah ja dat was het, bedankt!

MirandaMalikJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:05

Boras schreef:
Ik gebruik ook een dagcreme met spf.

Maar mensen, wat voor ongezonds krijgen we allemaal binnen juist door wat we op onze huid smeren.

Beetje asbest bijvoorbeeld.. :+
En zonnebrandcrème is ook kankerverwekkend, wat is nu verstandig. :')
Ik hou het gewoon bij de warme zomermaanden.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:16

Alleen als de zon intens is en ik moet lang in de zon lopen bijvoorbeeld dan smeer ik me goed in. Verder niet heb al weken geen zon gezien dus ga niet onnodig smeren.

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:21

Negerzoen schreef:
putzy schreef:

P20 bevat heel veel alcohol en is daarmee aardig funest voor je huid. Zeker je gezicht zou ik er echt niet mee insmeren :n

Oei dat wist ik niet, gebruik het nu zeker 2 jaar en heb nog nergens last van gehad. Smeer het wel op na mn dagcreme, misschien dat dat wat verschil maakt, maar ga dan toch eens kijken naar een andere zonnebrandcreme.

Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:24

Afbeelding

Ik heb deze zonnebrand.
Ik ga ook maar dagelijks smeren.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:28

Niniane schreef:

Zoals?

Ik ben altijd zoekende namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:34

Ik lees altijd smeren, smeren, smeren. Maar wat als je vel echt niets verdraagt vanwege een lanoline probleem, in combinatie met een gistschimmel die met een bacteriofaag wordt behandeld?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:37

Morganlefay schreef:
Ik lees altijd smeren, smeren, smeren. Maar wat als je vel echt niets verdraagt vanwege oa een lanoline probleem, in combinatie met een gistschimmel die met een bacteriofaag wordt behandeld?

Dat zou ik even neerleggen bij een dermatoloog oid :=.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:38

Boras schreef:
Ik gebruik ook een dagcreme met spf.

Maar mensen, wat voor ongezonds krijgen we allemaal binnen juist door wat we op onze huid smeren.

Juistem, grootste deel van de zon"berschermende" middelen is nog o.a. kankerverwekkend ook.
https://www.ninefornews.nl/?zoeken=zonnebrand

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:54

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:07

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:14

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:34

putzy schreef:
Negerzoen schreef:

Oei dat wist ik niet, gebruik het nu zeker 2 jaar en heb nog nergens last van gehad. Smeer het wel op na mn dagcreme, misschien dat dat wat verschil maakt, maar ga dan toch eens kijken naar een andere zonnebrandcreme.

Dank je wel!

Ik heb het ook een tijd gebruikt omdat ik dacht goh makkelijk, 1x per dag smeren! En toen ging ik me er in verdiepen en dacht ik oeii dit is best wel troep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:41

Pantykous schreef:
Ik gebruik deze, echt super spul: https://www.lookfantastic.nl/zelens-dai ... 97963.html

Qua minerale zonnebrand (en ook iets vriendelijker qua prijs) staat Ren bij mij bovenaan.

Minerale zonnebrand heb ik ook geprobeerd, van Naïf. Nog nooit ZO ERG verbrand als toen. Leek wel alsof het harder ging dan zonder zonnebrand.
Jij hebt dit dus niet?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:12

xx_Irisje schreef:
Niniane schreef:

Zoals?

Ik ben altijd zoekende namelijk.

O.a. van merken zoals Purito, Bioré, COSRX, Missha, Klairs. Allemaal aanraders. :j Ik bestel de mijne altijd via www.littlewonderland.nl

Heel fijne website!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:03

De Purito zou ik overslaan, daar is helaas net van bekend geworden dat die factor helemaal niet klopt. Is spf 19-20 ipv 50.