Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eilinora schreef:Heeeel bekend probleem, mijn dochter van bijna 2 jaar heeft precies hetzelfde.
Bij haar is het pseudo kroep wat ze krijgt bij de minste verkoudheid.
Hele vervelende hoest wat haar echt wakker houd en zo af en toe vind ik smorgens ook wat braaksel in haar bedje.
Wij hebben na maanden lang zeuren een pufje gekregen met flixotide, werkt super goed.
Zodra ze nu begint met hoesten mag ze puffen met het apparaatje en dan kan ik vaak ook de pseudo kroep tegenhouden.
Stel hij word zo nog benauwder ga dan even buiten zitten met een dikke deken om hem heen natuurlijk.
Nou daar zou ik mee uit kijken koude lucht kan ook juist een benauwdheids aanval uitlokken .
De frisse lucht helpt echt.
secricible schreef:Een allergie geloof ik niet. De promethazine is een zwaar anti-histaminica dus dan zou dat het op moeten lossen. Hij krijgt het nu voor de versuffende werking maar het hoesten wordt er verder niet echt minder van.
Droge lucht betwijfel ik, op zijn kamer is sowieso verwarming nooit aan. Ik ben zelf door mijn slechte luchtwegen heel gevoelig voor droge lucht en heb nergens last van.
Otrivin gebruiken we idd ook al.
De hoest zat begin vd week flink vast. Nu los en is volgens mij nu een kriebelhoest geworden. Ik herken het van mezelf als ik flink verkouden ben, dat eindigt ook in kriebel. Dropjes sabbelen en flink codeïne helpt mij daar doorheen maar dat gaat niet met een 2jarige.
Hij is verder ook niet ziek, begin vd week ietsjes verhoging maar verder levendig. Alleen doodmoe en gefrustreerd dat hij niet kan slapen.
Thats_Me schreef:Geen last van de droge lucht in huis door de verwarming? Siroopjes enzo verzachten wat maar zijn geen medicijn. Zou toch terug naar de huisarts om verder te overleggen.
secricible schreef:Super bedankt voor alle tips. Vannacht de HAP weer gebeld toen het echt niet meer ging en uiteindelijk de nacht op de kinderafdeling doorgebracht met hem. Dat werkte toch beter dan alle huismiddeltjes. Hopelijk mag hij vanmiddag naar huis.
pmarena schreef:Ik kan me dat verhaal van jou ook nog herinneren Storm, dat was ook een heel gedoe.... gelukkig toch onder controle gekregen dan