Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Ik had het ooit ook maar vooral bij stress,mijn dochter had het ook. We kwamen er achter dat het uit onze darmen kwam, als mijn dochter zich niet prettig voelde en dan een aanval kreeg moest ze daar na altijd naar de wc.
We hebben ons eet patroon aangepast en nergen geen last meer van.
Echwel schreef:marleen_usar schreef:Ik had het ooit ook maar vooral bij stress,mijn dochter had het ook. We kwamen er achter dat het uit onze darmen kwam, als mijn dochter zich niet prettig voelde en dan een aanval kreeg moest ze daar na altijd naar de wc.
We hebben ons eet patroon aangepast en nergen geen last meer van.
[MWS] Medische vragen en adviezen
Ts is minderjarig en moet dit met ouders en huisarts bespreken..
Aan TS ga.het tegen je ouders zeggen en zoek adequate hulp..
Citaat:Een paniekaanval voelt alsof je doodgaat maar is niet erg of gevaarlijk.
Citaat:Serieus...?
Een mens voelt zoveel angst dat zij denkt dat ze dood gaat "en dat is niet erg" - mijn hoela...
Je gaat er doorgaans niet dood aan, je hart is prima in orde en we hebben tegenwoordig emdr - dus in die zin is het idd niet gevaarlijk.
Maar wel heel naar.
Citaat:Dat is wel een heel creatieve interpretatie.Er staat dat een paniekaanval niet erg is, of althans, niet in de zin dat er direct van alles zwaar mis is met je lichaam en je hart op het punt staat het te begeven.
Citaat:En hoeveel angst iemand heeft voor ze een paniekaanval krijgen, kun je van achter een scherm niet beoordelen.
Blijheid schreef:TS; je bent 16 toch? Heb je dit al bij je ouders aangegeven, dat het nu zo Edith is?
Als het al zo lang blijft hangen en je blijft je beroerd voelen kan je beter even langs de dokter gaan, of in elk geval bellen voor overleg. Zij kunnen je verder helpen dan mensen via bokt.
Je kan ook zelf de huisarts bellen, op jouw leeftijd kan dat ook zonder dat je ouders er van weten.
Sintara schreef:Hoe gaat het vandaag met je ts?
Janneke2 schreef:
Sintara schreef:Janneke2 schreef:
Janneke ik bedoelde inderdaad dat het lichamelijk niet erg is. Ts is nog jong, erg ongerust en ik weet niet of ze weet wat een paniekaanval is. Bij een hartaanval heb je direct medische hulp nodig, dat is bij een paniekaanval niet zo.
Ik heb zelf wel lichte paniekaanvallen gehad, als je dan weet wat het is en je echt niet in gevaar bent kom je er makkelijker uit.
Sizzle schreef:Iets drinken en op een goede buikademhaling concentreren en niet in elkaar zitten helpt bij mij, maar eigenlijk moet je gewoon eerst weten wat het veroorzaakt.
Photograph schreef:Precies, gister zat k ook de hele tijd erover na te denken. Als ik ergens mee bezig ben heb ik nergens last van. Moet gewoon me leven leven zoals ik altijd doe. Misschien op een wat gezondere manier. Ga vandaag stukkie wandelen, kijken of dat helpt
Sunrise19 schreef:Ik heb beide. Angstaanvallen en chronische hyperventilatie. Ik had op het laatst 4 a 5 angstaanvallen per dag die overliepen in hyperventileren.
Ik ben er nu helemaal vanaf. Wat bij mij geholpen heeft is mijn dieet aanpassen. Mijn angsten aanpakken en die recht in de ogen aankijken. En daarnaast YouTube video's van Mel Robbins, Tony Robbins(deze heeft ook een soort plan hoe je goed je dag begint etc) en daarnaast ook nog eens meditatie.
Tony Robbins gebruikt ook een ademhalingstechniek van een Nederlander. Ben zijn naam even kwijt. Maar dat heeft ook enorm geholpen.
Mijn hart sloeg heel vaak over of ik voelde hem een soort trillen. Onderzoeken gehad maar niks aan de hand. Die arts zei dat het door lange tijd veel stress kon komen.
Ik sta nu op de wachtlijst voor emdr. Zou er wel echt wat aan doen. Ik heb 4 jaar lopen klooien en het werd steeds erger. Kon helemaal niks meer. Het begon bij het auto rijden. En uiteindelijk kon ik niet eens meer naast iemand in de auto zitten zonder aanval. Dat ging van kwaad tot erger tot ik niet eens meer lopend naar de supermarkt kon. Zodra mijn hart sneller ging kloppen begon de ellende.
Veel sterkte! Via de huisarts kan je ook online een soort cursus doen voor paniek etc. Bij mij was het al zo ver dat ze het een gegeneraliseerde angststoornis noemde. Sterkte in ieder geval. Het is echt heel erg vervelend. Maar je kan er zeker wel vanaf komen. Het is alleen even zoeken naar wat voor jou werkt.
Citaat:Ik ben bijvoorbeeld bang om met vrienden af te spreken en bang om daar een aanval te krijgen. Maar moet ik juist nu eigenlijk dat dan toch doen?