Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:26

Relax thee vind ik heel lekker.

De winterthee vind ik ook niet allemaal even lekker.
Daar moet je echt van houden.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:27

De temperatuur van het water doet ook veel voor de smaak. Groene thee met water boven de 80 graden bv wordt bitter.
En idd niet te lang laten trekken, ik kan er altijd nog goed doorheen kijken zegmaar. (Kruidenthee mag wel weer iets langer).
Witte thee heb je ook nog, is ook vrij licht van smaak.

Of verse munt of gember bv met heet water is ook lekker (als je er van houdt)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:28

Ik kan thee uit theezakjes opzich wel drinken, maar vind ze ook niet super lekker. Ik koop zelf losse bladthee, de smaken en geuren zijn zoveel beter! De kwaliteit is gewoon super. Ook kan je dan in zo'n winkel je neus achterna. De thee die het lekkerste ruikt probeer ik, en meestal zit het qua smaak ook helemaal goed.

Als je melk in de thee wilt doen, moet je wel goed uitkijken bij welke thee je het doet, bij kruidenthee is het zo vies bijvoorbeeld, maar bij een vruchtenthee weer lekker. En doe niet te veel melk erin want een Engelse vriend told me off omdat ik teveel melk erin gedaan had :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:29

Als je van drop houdt zou ik eens zoethout thee proberen inderdaad :9
En als je die lekker vindt, dan ook eens sterrenmunt proberen. Die vind ik allebei erg lekker. En mogen best sterk zijn, dus die laat ik gerust 10 minuten trekken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:31

Elanor schreef:
Ik ben dol op lapsang souchoung thee. Heeft een heel uitgesproken, wat rokerige smaak en geur en is heel ‘anders’. Misschien iets om eens te proberen? :)

+1. Zeker de moeite waard om te proberen, omdat het zo anders is.

En als je van chocolade houdt, is chocoladethee ook nog een optie (zwart of rooibos). :o Liefst dan wel met echte chocolade erin, niet alleen aroma.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 21:31

siskeh schreef:
Bij sommige theesoorten(of eigenlijk best veel) is de thee lekkerder als het water niet 100 graden is, maar 80/75, in mijn geval laat ik de waterkoker dan even wat langer staan als ie gekookt heeft, sommige kan je instellen.

Wát vind je niet lekker aan thee? Te bitter, smaakloos, te sterk te slap?
Overigens, heel goed dat je "warme" dranken zoekt, heb je gewoon héél simpel warm water al geprobeerd? Ik moest er even aan wennen, maar het werkt wel... ik heb een boiler vlak bij de kraan dus het water is zo warm!

Nou ik moet bekennen (men vind me er raar om) dat ik geen water lust. Maar limonade weer wel met genoeg siroop :+

Wat ik er niet lekker aan vind... Dat vind ik lastig te benoemen. Ik denk of te bitter of te waterig?

Is het eigenlijk ook mogelijk ergens enkele zakjes te kopen? Hebben thuis nu 5 doosjes thee wat niemand gaat drinken :+

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:32

Ik drink graag 20 kruiden thee van Zonnatura.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:32

Pickwickthee is echt bah... luste vroeger ook nooit zakjes thee tot ik losse thee heb ontdekt. Koop zelf veel bij twistea en ben inmiddels fan van hun rooibos thee. Ze verkopen ook proefzakjes, dan kun je het eens proberen. Je hebt dan wel een theezeefje nodig.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:37

Er zijn zo ontelbaar veel soorten thee dat “lust geen thee” eigenlijk niet bestaat. Dan moet je gewoon wat anders proberen ;) pas inderdaad op dat het water niet te warm is als je het zet. Dat maakt de thee snel bitter. Ik houd zelf absoluut niet van sterke thee dus de thee waait een keer door mijn glas heen. Moeder en buurvrouw willen het juist sterk/lang getrokken drinken. Ik vind zelf zwarte thee niet lekker. Pure groene thee ook niet. Drink het liefst kruidenthee. Kamille is bijvoorbeeld erg lekker. Of pepermunt. Brandnetel kan ook. Of een mix. En dan niet uit zakjes maar gewoon goede kwaliteit kruiden kopen (bijv van pit pit of Jacob hooy) en die overgieten met water uit de waterkoker dat al even staat en wat afgekoeld is. Ik vind de detoxyhee van Jacob hooy en de zuur base balans thee van Jacob hooy erg lekker. De 7x7 van jentschura vind ik ook lekker. En altijd voor losse thee gaan. Nooit voor schroot uit zakjes.

Zonnatura wordt hier genoemd maar dat is hoofdzakelijk suiker. Er staat een heel interessant fragment over op internet. Blijf daar vooral weg zou ik zeggen ;)

De groene thee met papaya van Ah eigen merk, de winterglow van picknick en de bosvruchtrn van lipton kies ik vaak als ik niet thuis ben en dus geen losse thee tot mijn beschikking heb.

Als je aangeeft waarom je het niet lekker vindt wat je hebt gedronken, en aangeeft hoe je het gezet hebt kunnen we misschien met je meedenken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:39

saskiakefie schreef:
Blijven proberen :D Goede optie om ook verse muntthee te proberen of losse thee.
Mijn favoriet is toch wel sterrenmunt maar ik heb een paar maanden geleden ook 'zen'thee van pickwick ontdekt, drink elke dag wel 1 of meer kopjes van. En niet te kort en ook niet te lang laten trekken.

Verse munt met honing dan wel.

En kurkuma thee vind ik lekker

Hevonen

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:41

Nou, ik houd ook niet van thee. Vind het niet vies, maar ook niet lekker. Het lekkerst vind ik denk ik Earl grey, maar drink meestal kruidenthee en soms rooibos. Eigenlijk vooral om warm te worden, niet omdat ik het lekker vind. Ik drink thee met niets erin, met melk, suiker of honing wordt het voor mij helemaal ondrinkbaar.

Ik houd van koffie, maar dat kun je gewoon niet zoveel drinken dat je er warm van blijft. Ik drink dus thee, maar niet met plezier.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:41

thirteenn schreef:
siskeh schreef:
Bij sommige theesoorten(of eigenlijk best veel) is de thee lekkerder als het water niet 100 graden is, maar 80/75, in mijn geval laat ik de waterkoker dan even wat langer staan als ie gekookt heeft, sommige kan je instellen.

Overigens, heel goed dat je "warme" dranken zoekt, heb je gewoon héél simpel warm water al geprobeerd? Ik moest er even aan wennen, maar het werkt wel... ik heb een boiler vlak bij de kraan dus het water is zo warm!

Nou ik moet bekennen (men vind me er raar om) dat ik geen water lust. Maar limonade weer wel met genoeg siroop :+

Wat ik er niet lekker aan vind... Dat vind ik lastig te benoemen. Ik denk of te bitter of te waterig?

Is het eigenlijk ook mogelijk ergens enkele zakjes te kopen? Hebben thuis nu 5 doosjes thee wat niemand gaat drinken :+

Ik vond water ook niet lekker en drink mijn limonade met veel siroop en thee ook altijd met super veel suiker. Ik heb met limonade de siroop afgebouwd, elke keer weer minder en minder, tot ik in staat was water te drinken. Ook met de thee heeft het geholpen want die drink ik ook zonder suiker, en als ik het probeer met de hoeveelheid suiker die ik eerder had, vind ik het zo goor. Het kan zijn dat je toch suikerverslaafd bent en je lichaam zo eraan gewend is het te krijgen, dat je ook geen eerlijke kans hebt om het om het lekker te gaan vinden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:42

Ik hou van aardbeienthee. Maar ik ben ook vrij simpel op dat vlak, geen idee waarom ik dat precies lekker vind :') Oh en de enige die ik echt vies vond was de appelthee van Pickwick.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:46

Ik lust ook geen thee, maar dan ook echt niet.. nu drink ik kamillethee en ik vind het lekker, wel van de natuurwinkel of los, maar ik drink nu heerlijk 4 bakken thee en dus veel minder koffie..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:49

Hevonen schreef:
Nou, ik houd ook niet van thee. Vind het niet vies, maar ook niet lekker. Het lekkerst vind ik denk ik Earl grey, maar drink meestal kruidenthee en soms rooibos. Eigenlijk vooral om warm te worden, niet omdat ik het lekker vind. Ik drink thee met niets erin, met melk, suiker of honing wordt het voor mij helemaal ondrinkbaar.

Ik houd van koffie, maar dat kun je gewoon niet zoveel drinken dat je er warm van blijft. Ik drink dus thee, maar niet met plezier.

Vind je gewoon heet water niet lekker dan. Hoeft niet perse een zakje in toch.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:50

Stukje geschilde gember en een klein rood pepertje (of een afgesneden stuk van en grotere)
Daar heet water overheen, et voila: thee die niet naar thee smaakt!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:51

Ik heb een waterkoker die aangeeft welke temperatuur het water is.

Bepaalde losse thee zijn alleen maar lekker als ze 70,80 of 90 graden zijn of alles wat er tussen zit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:58

belle_boef schreef:
Hevonen schreef:

Vind je gewoon heet water niet lekker dan. Hoeft niet perse een zakje in toch.

Van enkel warm water willen je darmen nog wel eens gaan werken. Handig als nr 2 minder lukt, niet als dat normaal werkt.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:59

Ik ben een echte liefhebber....drink de hele dag door thee...ik heb nu sinds kort een waterkoker die idd instelbaar is qua temperatuur: ideaal! Ik heb op bepaalde momenten echt zin in een bepaalde theesoort, maar er zijn zoveel soorten, dat het echt een kwestie van proberen is. Ik ging altijd naar four leaves in Amsterdam, en die man wist na een tijd precies welke thee soorten ik lekker vond. Ik kon daar ter plekke alles uitproberen, geweldig! Ga na de lockdown een keer naar een Thee winkel en vraag advies, en vooral ruik aan de thee. Wat jij lekker vindt ruiken vind je waarschijnlijk ook lekker(der) smaken.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:01

thirteenn schreef:
siskeh schreef:

Misschien kunnen we zakjes naar je opsturen :D Ieder een zakje van zijn/haar lievelingsthee

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:03

Tegen vergoeding van de verzendkosten kan ik je wel wat samples met losse kruiden en mixen opsturen zodat je vanalles kunt proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:04

Losse thee, maar ook de piramide zakjes van lipton zijn zeker te smaken. Sindsdien komen er hier geen gewone zakjes meer in. Inderdaad vanwege de zeer bittere nasmaak dat het krijgt.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:08

Aan de andere kant. Als je er geen fan van bent... Waarom jezelf dan thee laten drinken?
Even gemist, maar als je koffie wel lust is een cafeinevrije koffie misschien wat? Of gewoon warme melk ;)

Afijn, als je dan toch naar thee gaat kijken: voor melk met thee kun je googlen naar recepten van chai tea.

Daarnaast is het theezakje op en neer soppen in het water naar mijn mening een no go. Als je hem laat hangen (2 minuut of langer, staat vaak op de verpakkingen) komt de smaak er beter uit. Wellicht kun je dat ook eens proberen, twee kopjes water en twee dezelfde theezakjes. 1tje 'soppen' en 1tje een paar minuut laten intrekken, en dan vergelijken.

Qua smaken vind ik pickwick prima, ik ben heel makkelijk met thee. Maar losse thee is 10x lekkerder ;) En als je dan toch losse thee koopt en je hebt geen thee-ei in huis... Haal dan een theezeef in plaats van een thee-ei. In een theezeef heeft de thee meer ruimte. Dus kan het water er makkelijker doorheen bewegen voor de smaak. Maar afijn, als je al een thee-ei hebt, dan zou ik niet direct vanalles kopen als je niet weet of je het veel gaat gebruiken.

Andere dingen die je kunt proberen:
- heet water met gember
- heet water met muntblaadjes en honing
- chai tea (melk en thee)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:08

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:10

Ik had hetzelfde probleem. Ik ben toen op dezelfde manier als mijn Engelse moeder tegen gaan drinken. Alleen met iets meer suiker :') Ik drink alleen Earl Grey. Ik maak mijn thee door een flinke kop te gebruiken, 4 theelepels rietsuiker erin, theezakje en gekookt water erin, na 4 min eruit halen en dan een scheut volle melk toe te voegen.
Ik drink tot op de dag van vandaag nog steeds geen koffie en andere thee, of thee op zijn " Nederlands " _O-