Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sintara schreef:Bij mij bevalt het etos eigen merk goed, maar dan specifiek NIET die voor gevoelige huid maar de gewone.
Het zit in een blauw flesje. Ik moet die ook naspoelen met water maar dan heb ik geen enkele last ervan.
De etos heeft trouwens een heel goede service, als je toch allergisch reageert (had ik met die voor gevoelige huid) dan mag je het terugbrengen en krijg je je geld terug
LilChar schreef:De beste optie, denk ik, is een wasbaar doekje die hier speciaal voor zijn. Ik heb er zelf vier. Het is een washandje van een speciaal stofje waarbij je de make up er met enkel water af krijgt. Bijvoorbeeld onder de douche maar kan ook gewoon bij de kraan. Google maar eens op make up remover washand.
MarlindeRooz schreef:Heb trouwens maar weer Kruidvat doekjes gekocht tot ik geld (er voor over) heb om uit te vinden waar ik niet en wel tegen kan haha. Mijn ogen begonnen zo ongeveer te schilferen echt naar. Heb nu nergens meer last van met die doekjes. Gebruik ze alleen voor mijn ogen trouwens, niet voor mijn verdere gezicht.
MarlindeRooz schreef:Ik gebruik de doekjes alleen voor mijn ogen, mijn gezicht doe ik met micellair water. Ga na de lockdown maar eens goed kijken, vind in winkels rondlopen fijner.
Ik heb al uitwasbare doekjes en ik geloof niet dat mijn erg goede eye-liner eraf gaat zonder remover haha. Zelfs met remover blijft er soms een zwarte lijn staan.
MarlindeRooz schreef:Hallo,
Ik dacht er zijn vast bokkers met hetzelfde probleem. Ik zoek een goede (oogmake-up) remover. Maar ik krijg letterlijk overal rode opgezwollen ogen van. Vooral in de winter. Het enige wat altijd goed gaat zijn kruidvat doekjes voor de gevoelige huid. Als ik daar te hard mee wrijf gaat het trouwens ook mis. Ander merk doekjes is ook foute boel. Eerder gebruikte ik een bepaalde gel van de Sephora maar ja die kan ik niet kopen nu.![]()
Ik heb hele mooie wasbare wattenschijfjes. Daarvoor gebruik ik micellair water. Ik heb er 1 van dr organic met aloë vera er door. En een neutrale van Garnier. Krijg ik ook dikke rode oogleden van, ook als ik het onder de douche gebruik en dus direct afspoel. Van die van dr. organic krijg ik zelfs zulke oogpijn dat ik er wakker van word in de nacht.![]()
Nu heb ik sowieso een hele droge huid en kan ik ook niet tegen alle zeep/shampoo etc. Maar krijg nu ook dit er nog bij.![]()
Mijn eisen
- Het liefst geen olie/niet te vet want dan moet ik alsnog met zeep schoonmaken en droog ik uit
- Geen doekjes / wegwerpproducten
- Dierproefvrij
- Het liefst vegan
- Als het kan nog een beetje duurzaam, maar het is altijd duurzamer dan doekjes
- Budget proof, is voor dagelijks gebruik.
Gebruik nu spullen van het merk "Clay and Glow" en van het masker en de moisturaizer krijg ik geen uitslag oid dus die face wash zou ik kunnen proberen maar die is 17.50!!!
edit: het ligt niet aan mijn make-up die gebruik ik echt al jaren
MarlindeRooz schreef:Super zonde van het geld die verzendkosten maar als dat spul goed werkt voor je zou ik het gewoon doen. Desnoods bestel je er gelijk twee.Allejandro schreef:Zie net dat ik wel bij de sephora online kan bestellen maar dat kost 13.90. Net zoveel als een hele bus gel wtf.