Make-up remover voor enorm gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:19

De zachtste reiniger die ik ooit heb gehad is de Ultrabland van Lush. Is wel vet maar goed met een washandje met warm water af te halen. Erg fijne reiniger vond ik, en erg zuinig in gebruik :j

_Nancy

Re: Make-up remover voor enorm gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:28

Ik gebruik de kamille doekjes van Yves Rocher, je wilt geen doekjes, maar ik denk dat iets met kamille misschien wel fijn is voor je?

Ik heb namelijk zelf ook een mega gevoelige huid en krijg net als jij meteen super rode ogen en een geïrriteerde huid als ik wat anders dan de kamille doekjes gebruik.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:45

De beste optie, denk ik, is een wasbaar doekje die hier speciaal voor zijn. Ik heb er zelf vier. Het is een washandje van een speciaal stofje waarbij je de make up er met enkel water af krijgt. Bijvoorbeeld onder de douche maar kan ook gewoon bij de kraan. Google maar eens op make up remover washand.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:00

Ik kreeg een tijd geleden ineens eczeem rondom mn ogen, ook vaak ineens heel gezwollen en rood. Ik gebruik nu een gezichtsreiniger/make up reiniger van la roche posay. Je hebt verschillende soorten maar ik heb een vrij grote fles met pompje. Je hebt geen watjes nodig gewoon met je handen en gaat top! Helpt erg goed bij mij.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:16

Sintara schreef:
Bij mij bevalt het etos eigen merk goed, maar dan specifiek NIET die voor gevoelige huid maar de gewone.
Het zit in een blauw flesje. Ik moet die ook naspoelen met water maar dan heb ik geen enkele last ervan.

De etos heeft trouwens een heel goede service, als je toch allergisch reageert (had ik met die voor gevoelige huid) dan mag je het terugbrengen en krijg je je geld terug :)

Hier ook goede ervaringen mee!

Heb ooit eens een ander merk gebruikt en toen had ik direct last van eczeem wat alleen met hormoonzalf weg ging. Met die van de Etos nooit problemen gehad.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:16

Olijfolie is een super remover, zonder dat er een vettige waas op je ogen blijft . Ik wrijf olijfolie over mijn ogen, (alice cooper effect) en dan met een vochtig badstof gastendoekje wrijf je alles heel makkelijk weg, vaak al in 1 keer, eyeliner en al. Het droogt de huid niet uit, is juist goed voor je huid en is natuurlijk, en kost niet veel. Zou het zeker eens proberen. Werkt het niet, gooi je het door de salade

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:41

Kijk eens op de site watmaaktjemooi.nl , hele fijne producten voor de extreem gevoelige huid.
Bij twijfel gewoon even contact met haar opnemen ze kan je heel goed adviseren

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:58

Ik heb een heel gevoelige huid en gebruik pure olie (amandel, tarwekiem, jojoba, maar net wat in de aanbieding is). Ik snap niet waarom je dat met zeep zou moeten nawassen. Je veegt het er zo af met een doekje.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:05

Ik zou je toch jojoba olie van de Holland & Barrett adviseren. Ik heb een droge huid en ook snel last van rode ogen of allergische reacties.

Dat kan soms wat vettig aanvoelen inderdaad. Ik maak daarvoor een washandje nat met koud water en haal daarmee het overtollige olie van mijn ogen/gezicht af.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:14

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:17

Ik gebruik gewone kokosolie, werkt als n trein en idd gewoon met washandje en water nawassen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:21

LilChar schreef:
De beste optie, denk ik, is een wasbaar doekje die hier speciaal voor zijn. Ik heb er zelf vier. Het is een washandje van een speciaal stofje waarbij je de make up er met enkel water af krijgt. Bijvoorbeeld onder de douche maar kan ook gewoon bij de kraan. Google maar eens op make up remover washand.

Ik heb ook zoiets, bevalt uitstekend. Ik gebruik alleen wat mascara en wenkbrauwpotlood.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:19

Ik heb snel last van een droge huid die van het minste al puistjes en rode vlekken en eczeem krijgt.
Nu gebruik ik de Bioderma Sensibio Gel Moussant. Gezicht nat maken, half pompje en voorzichtig "zepen" op je gezicht. Daarna afspoelen en droog deppen.
Daarvoor heb ik van Paula's Choice Resist Anti-Aging Hydrating Gezichtsreiniger gehad, die was ook heel fijn en voor mij zelfs nog iets milder.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:16

Heb trouwens maar weer Kruidvat doekjes gekocht tot ik geld (er voor over) heb om uit te vinden waar ik niet en wel tegen kan haha. Mijn ogen begonnen zo ongeveer te schilferen echt naar. Heb nu nergens meer last van met die doekjes. Gebruik ze alleen voor mijn ogen trouwens, niet voor mijn verdere gezicht.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:20

MarlindeRooz schreef:
Heb trouwens maar weer Kruidvat doekjes gekocht tot ik geld (er voor over) heb om uit te vinden waar ik niet en wel tegen kan haha. Mijn ogen begonnen zo ongeveer te schilferen echt naar. Heb nu nergens meer last van met die doekjes. Gebruik ze alleen voor mijn ogen trouwens, niet voor mijn verdere gezicht.

Ik weet niet of je er op had gereageerd, maar was zo een uitwasbaar doekje niet iets voor je?
Daar zitten namelijk helemaal geen stoffen in waar je wel/niet tegen zou kunnen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:43

Welk huidtype heb je om te beginnen? Doekjes zijn enorm slecht voor je huid en reinigt niet. Olijfolie droogt de huid ook uit. Maak je je huid alleen schoon met doekjes?

Om je vraag te antwoorden, ik heb een gemengde huid die ook sn geïrriteerd is, rood en trekt of acne krijgt door het verkeerde product. Om make up te verwijderen gebruik ik een make up verwijderaar op olie basis van Caudalie. Daarna was ik mijn gezicht met een mousse ook can Caudalie waar geen zeep in zit en niet uitdroogt. Dit werkt voor mij. Mijn vriend heeft een drogere huid en voor hem droogt dit weer net iets te veel uit. Hij wast bijvoorbeeld met de olie en soms met een cleaner die een meer melkachtige substantie is. Waarom jouw huid reageert weet ik niet. Kan je niet eens een dermatoloog vragen om advies? Er zijn best wat ingrediënten die dit kunnen veroorzaken. Ik heb ook even met merken gerommeld voor ik een fijn product vond naar mijn zin. Ik betaal hier wat meer voor dan een Koreaanse tegenhanger maar heb hier voor gekozen omdat het uit Europa komt en een aanzienlijk lagere kilieuimpact heeft.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 21:49

Ik gebruik de doekjes alleen voor mijn ogen, mijn gezicht doe ik met micellair water. Ga na de lockdown maar eens goed kijken, vind in winkels rondlopen fijner.

Ik heb al uitwasbare doekjes en ik geloof niet dat mijn erg goede eye-liner eraf gaat zonder remover haha. Zelfs met remover blijft er soms een zwarte lijn staan. :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:00

MarlindeRooz schreef:
Ik gebruik de doekjes alleen voor mijn ogen, mijn gezicht doe ik met micellair water. Ga na de lockdown maar eens goed kijken, vind in winkels rondlopen fijner.

Ik heb al uitwasbare doekjes en ik geloof niet dat mijn erg goede eye-liner eraf gaat zonder remover haha. Zelfs met remover blijft er soms een zwarte lijn staan. :P

Met remover kreeg ik waterproof mascara er niet af, met die wasbare make ip doekjes wel :') zijn wel echt anders als wasbare wattenschijfjes. Voor hele gezichts make up gebruik ik ene kant alleen met water en andere kant met een reinigingsolie. Micelair water hoor je officieel ook nog van je gezicht te wassen en niet te laten zitten. Dat laat restjes achter en kan voor irritatie zorgen.

Je zou er eigenlijk 1 moeten proberen bij iemand.

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 03:11

Ik gebruik zo’n washandje die hierboven genoemd werd (gewoon van de Action), die maak ik dan nat en dan doe ik er wat reinigingsmelk van Nivea op. Als ik make up draag heb ik altijd ogenschaduw, eyeliner en mascara op en daaronder nog een hele goede primer (werkt haast als lijm :+ ) en dit krijg ik er allemaal makkelijk af. Heb ook een erg gevoelige huid en gevoelige ogen maar dit werkt prima voor mij.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 03:40

MarlindeRooz schreef:
Hallo,

Ik dacht er zijn vast bokkers met hetzelfde probleem. Ik zoek een goede (oogmake-up) remover. Maar ik krijg letterlijk overal rode opgezwollen ogen van. Vooral in de winter. Het enige wat altijd goed gaat zijn kruidvat doekjes voor de gevoelige huid. Als ik daar te hard mee wrijf gaat het trouwens ook mis. Ander merk doekjes is ook foute boel. Eerder gebruikte ik een bepaalde gel van de Sephora maar ja die kan ik niet kopen nu. :+

Ik heb hele mooie wasbare wattenschijfjes. Daarvoor gebruik ik micellair water. Ik heb er 1 van dr organic met aloë vera er door. En een neutrale van Garnier. Krijg ik ook dikke rode oogleden van, ook als ik het onder de douche gebruik en dus direct afspoel. Van die van dr. organic krijg ik zelfs zulke oogpijn dat ik er wakker van word in de nacht. :=

Nu heb ik sowieso een hele droge huid en kan ik ook niet tegen alle zeep/shampoo etc. Maar krijg nu ook dit er nog bij. :=

Mijn eisen
- Het liefst geen olie/niet te vet want dan moet ik alsnog met zeep schoonmaken en droog ik uit
- Geen doekjes / wegwerpproducten
- Dierproefvrij
- Het liefst vegan
- Als het kan nog een beetje duurzaam, maar het is altijd duurzamer dan doekjes
- Budget proof, is voor dagelijks gebruik.

Gebruik nu spullen van het merk "Clay and Glow" en van het masker en de moisturaizer krijg ik geen uitslag oid dus die face wash zou ik kunnen proberen maar die is 17.50!!!

edit: het ligt niet aan mijn make-up die gebruik ik echt al jaren

Clay and glow laatste week 25% korting bij ICI Paris XL.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:17

Ik krijg van make-up remover ook altijd rode schaafwonden rondom mijn ogen. Zeker van de removers met die 2 delen olie. Ik gebruik nu al sinds 3 jaar deze remover van de Etos (Nivea) en het gaat sindsdien echt goed. Mijn ogen zijn nog wel rood na het weghalen van de make-up, maar geen wondjes meer. Ik weet alleen niet of de remover aan je andere voorwaarden voldoet.

https://www.etos.nl/producten/nivea-wat ... 66434.html

Van sommige mascara krijg ik ook last, maar nu gebruik ik Clinique en dat gaat ook prima. Daarvoor gebruikte ik de Etos mascara voor gevoelige ogen, daar kreeg ik geen last van, maar nu ook niet echt hele lange wimpers.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:33

Enige waar ik redelijk tegen kan zijn de sensitive doekjes van de Kruidvat of de doekjes voor droge huid van de hema (blauwe verpakking). Ben dus wel benieuwd of er straks iets is waar jij wel tegen blijkt te kunnen, kan ik dat ook eens testen. Lekker kneuzenhuidje ook hier.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:21

Hier ook een super gevoelige huid en met de make up reiniger van Kruidvat voor waterproof make up (2 Phases ofzo) heb ik geen last. Draag geen waterproof mascara trouwens.

Om even een voorbeeld te noemen hoe erg mijn huid is. Je hebt van Kruidvat van die reinigingsmelk 0% (geen make up remover hoor) voor super overgevoelige huid. Dan zou je denken dat dat een mooie match is voor mij. Nou ik krijg er een knalrood hoofd van :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:27

MarlindeRooz schreef:
Allejandro schreef:
Zie net dat ik wel bij de sephora online kan bestellen maar dat kost 13.90. Net zoveel als een hele bus gel wtf. :+
Super zonde van het geld die verzendkosten maar als dat spul goed werkt voor je zou ik het gewoon doen. Desnoods bestel je er gelijk twee.
Als je van alles moet proberen dan ben je nog veel duurder uit onderaan de streep los van de ellende die je ervan hebt.