Oncharmant afgestapt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Oncharmant afgestapt....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:10

Ik had gelukkig een cap op ja!
Weet zeker dat ik het niet na had kunnen vertellen als ik deze niet op had gehad.

Ct scan van mn hoofd is 2x gemaakt en die waren goed. Verder rust rust rust, wordt ook snel genoeg terug gevloten als ik teveel doe

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:54

Ik heb na mijn hersenschudding geen rust genomen (of naar het ziekenhuis gegaan) en heb nu 9 jaar later nog klachten :+ dus neem echt je rust!

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:04

Na een val van mijn paard een aantal jaar geleden werd ik ook ineens wakker in een ambulance, om daarna wakker te worden in een trauma kamer met een hele zooi artsen om mij heen.
Ik weet niks meer van die dag, heb waarschijnlijk een epileptische aanval gehad en na een scan bleek een punt bloeding in mijn hoofd.

Ik was inderdaad heel wazig, kon niet goed praten en mijn geheugen is nooit meer hetzelfde geworden. Woorden zoeken was in het begin ook heel lastig, ik wist ze wel maar kon er niet bij komen. Had ook balans problemen die echt wel een 2 jaar hebben geduurd voor die echt weg waren.

Dus na zo'n knal kun je er wel op rekenen dat je er minstens een aantal weken al dan niet langer zoet mee bent. Al had ik het geluk er net alleen dat af te komen en wat kneuzingen.

Ik ieder geval beterschap, lijkt me bijzonder lastig als je zo'n laat van je rug hebt.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:17

Heb ooit (ruim 15 jaar geleden) eens een ongeluk gehad met de fiets waardoor ik op mijn hoofd ben gevallen. Was heel diep bewusteloos ong 15 min en ben 2/3 dagen geheugen kwijt.
Had toen last van een hersenkneuzing en een scheurtje in de schedel. Dit herstel heeft echt wel maanden geduurd, heb er ook wat lichte rest verschijnselen van (snel last van hoofdpijn en geheugen is wat minder geworden).
Kan alleen als advies meegeven, neem echt rust.

Heel veel beterschap, klinkt als een nare val!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:43

... toen ik drie jaar geleden rustig op het erf stond en er 'iets gebeurde' en ik languit op het beton ging was de CT - scan van mijn hoofd ook goed, maar ik had wel een hersenschudding.
Ik ben nul seconden buiten westen geweest en het pupilreflex was in orde, maar de lieverds in het ziekenhuis hebben mij de hele nacht ieder uur gecontroleerd.

Ik ben dus verbaasd dat je de optie kreeg om eventueel thuis te slapen.
En ik zou zo maar geloven dat je een hersenschudding hebt.

Geef je bol vooral veel rust!!

Fikse pijn in je onderrug ZOU kunnen zijn dat je spieren ter bescherming aanspannen ('defence musculaire') terwijl het alleen maar gaat over kneuzingen. Let wel : dat is de positiefste optie, als het zo is dat je 'uitstralende' pijn krijgt, lopen maar niet wil of als het bijvoorbeeld raar voelt als je met je vingers op je been trommelt - of bij andere dingen die niet pluis voelt moet je heisa maken!!!

En sowieso bel morgen efkes met de fysio, hoe vindt hij/ zij het klinken en wellicht zijn er wat kleine oefeninkjes die je kunt doen.
(Of krijg je te horen: ik eis een extra foto, type 'zus en zo'.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 22-12-20 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:47

Hier ook een knock out na een val. Met cap. En blijvend hersenletsel.
Neem echt je rust. En geen dagen, maar weken. Ga uit van een herstel van maanden.
Beterschap :(:)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:06

Jeetje joh wat een verhaal
Ik wil je bij deze heel veel beterschap wensen :knuffel:

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:14

Echt goed rust nemen, met name voor je hoofd. Even helemaal geen inspannende dingen doen, niet lezen en vooral geen schermen.
Deze zomer heb ik een vergelijkbare situatie gehad na val van paard (behalve de rugpijn) en de hoofdpijn heeft bij mij lang aangehouden en ben ik nu ook nog niet vanaf, dus niet onderschatten. Ik herken het lastig uit je woorden komen en constant dingen vergeten, dit werd bij mij na verloop van tijd beter.
Als tip als je je echt helemaal de blubber verveeld is een luisterboek of podcast opzetten maar echt niet op je mobiel of bokt. Beterschap komende tijd, hoop dat je vlot hersteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:18

Nooit meegemaakt en ook geen goede tips. Maar mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om je ontzettend veel beterschap te wensen? Want wow....heftig allemaal...ik hoop dat je snel opknapt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:30

Zo dat is heftig zeg ik wens je veel beterschap.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:33

Ondertussen 2,5 jaar geleden ben ik er ook af gelanceerd. Achterover op m’n hoofd/rug geland op het harde zand langs de kustlijn. Ik weet alles nog, was geheel bij kennis. Opgestaan en naar de trailer gelopen, maar na 10 passen deed ik het niet meer. Toch thuis gekomen en naar de spoed gegaan, waar ik een goede draai om m’n oren kreeg omdat ik geen 112 had gebeld.

Na een nachtje ziekenhuis vol onderzoeken kwam er niks uit. Ik mocht gewoon doen wat ik kon. Ik kon niet veel, maar geef me de ruimte en ik ga die grenzen (logischerwijs) over. Fout. Keer op keer terug en dus wel lichte hersenschade- en letsel aan overgehouden.

Dus echt: rust uit! Schermen weg, geen boeken, niks. Saaier kan niet, maar als ik dat van te voren wist had ik het ook gedaan. Nu 2,5 jaar verder en nog iedere dag last van. Kan soms van ellende m’n bed niet uit komen. Rust uit, rust uit, rust uit! En zit ze in het ziekenhuis gerust een keer achter de vodden aan. Sommige dingen kan je beter dubbel (laten) checken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 00:30

Even snel, ik ben zo wappie als kan door de oxycodon.
Maar dit is momenteel mijn zeer pijnlijke rug...
De rest reageer ik morgen even op

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:09

Ik sluit me aan bij wat al gezegd is over vooral rust nemen. Ben drie jaar terug van een paard gevallen en inderdaad een paar minuten bewusteloos geweest. Met de hele nasleep (evenwichtsproblemen en hoofdpijnen) een jaar zoet geweest. En nog een fikse plek littekenweefsel in mijn bovenarm, waar ook geen gevoel meer zit, omdat ik in mijn val nog bedacht heb dat ik niet op mijn nek moest landen en me opzij op de betreffende arm heb gegooid. Desondanks cap naar z'n grootje en dus lang last.
Beterschap en sterkte!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 02:39

Jij hebt een forse smak gemaakt zeg! Ten eerste, heel veel beterschap! Ik denk dat de kans groot is dat ze in het ziekenhuis ook een CT van je rug hebben gemaakt, je zou dat aan je huisarts kunnen vragen, want die hoort de brief van de SEH te hebben gekregen. Een CT heeft puur te maken met botten, dus al je pijnlijke spieren ga je daar niet op zien natuurlijk. Je forse blauwe plekken bewijzen namelijk dat je pijn mag hebben en dat dat zeker nog niet zomaar weg is!

Ik zie hier heel vaak gezegd worden dat je rust moet houden. Dat moet zeker, maar ga niet 24/7 op bed liggen. Er is bewezen dat dat voor niemand goed is, je spieren worden stijf en stram, je gewrichten ook, dus dan krijg je alleen maar meer pijn. Probeer dus wel wat te doen, maar erg rustig aan. Luisteren naar je lichaam en naar je grenzen.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:16

Jeetje wat een flinke val, heel veel beterschap. Hopelijk knap je snel wat op. Kijk ook uit met teveel op bed blijven liggen. Ik heb ooit trombose overgehouden aan te lang stilliggen. Dat wil je er ook echt niet bijhebben.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:45

Jeetje mina wat een klapper heb jij gemaakt zeg!
Geen ervaring mee (gelukkig), maar ik wil je wel heel veel sterkte met het herstel wensen :(:)

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 08:58

Wat een klapper, zeg.. Heel veel beterschap gewenst! :(:)

Wat betreft je rug, als je het echt niet vertrouwt, contact opnemen met je huisarts of met het ziekenhuis.. Maar wat ik wel vaak hoor, is dat bij een ernstige zwelling er geen goede foto's of scans gemaakt kunnen worden en dat ze daarom vaak wachten totdat de zwelling minder wordt. Of dat in jouw geval ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar wees er voorzichtig mee.. Want als ze het op de foto inderdaad niet goed konden zien en er was wel iets mis, kun je daar je leven lang last van houden.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:26

ivy_power89 schreef:
Even snel, ik ben zo wappie als kan door de oxycodon.
Maar dit is momenteel mijn zeer pijnlijke rug...
De rest reageer ik morgen even op
[ [url=m/fyiI7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auw... sterkte!

Rust is al aangeraden, neem het echt en luister heel goed naar je lichaam. Vermoeid of beginnende hoofdpijn? Meteen stoppen!

Nog een tip tegen de verveling, bij mij werkte luisterboeken heel goed :j ik kon gewoon met oortjes en ogen dicht liggen en luisteren zonder dat het me energie kostte (of heel weinig). Ik ben ook uiteindelijk helemaal hersteld en heb gelukkig geen klachten eraan overgehouden :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:42

Oef, flinke val heb je gemaakt! Beterschap!

Mijn zus is 6 januari van dit jaar geschept door een auto terwijl zij met de fiets reed. De eerste dagen had ze hetzelfde als jij, niet uit haar woorden komen, geheugenproblemen,... ze vergat ook constant wat ze had (lag met zeer ernstige beenbreuk in het ziekenhuis en dan kreeg je rare whatsappjes van 'waarom lig ik hier?' :') ). Het heeft toch zeker een week geduurd eer haar geheugen terug goed werkte. Ook heeft ze hele gesprekken gehad met de ambulancier waar ze zich achteraf niks van herinnerde.

Zoals hier al eerder gezegd is, neem je tijd. Mijn zus is pas in juni terug aan het werk kunnen gaan. Zoiets heeft hersteltijd nodig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:47

Ach jeetje! Beterschap!

Inderdaad rust!
Rust
Rust
Ehhhhnnn
Nog eens rust!

Wees blij dat je goed op de oxycodon reageert! Wappie is heel normaal gelukkig. (Ik had letterlijk alle bijwerkingen die op het papiertje stonden, ik moest dan ook per direct stoppen :') )

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:54

Jeetje TS, heftig! Ik wil je veel beterschap wensen!

Geen ervaring met jouw letsel, maar wel momenteel herstellende van een rugwervelbreuk. Ook van een paard gelanceerd..
Dus wel bekend met pijn in de rug. En dat kan heel naar zijn. Oxycodon werkt daarvoor gelukkig wel goed; pas inderdaad wel op dat je daardoor niet teveel over je grenzen gaat :j

Sterkte met het herstel! :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 11:34

Sannens schreef:
Jij hebt een forse smak gemaakt zeg! Ten eerste, heel veel beterschap! Ik denk dat de kans groot is dat ze in het ziekenhuis ook een CT van je rug hebben gemaakt, je zou dat aan je huisarts kunnen vragen, want die hoort de brief van de SEH te hebben gekregen. Een CT heeft puur te maken met botten, dus al je pijnlijke spieren ga je daar niet op zien natuurlijk. Je forse blauwe plekken bewijzen namelijk dat je pijn mag hebben en dat dat zeker nog niet zomaar weg is!

Ik zie hier heel vaak gezegd worden dat je rust moet houden. Dat moet zeker, maar ga niet 24/7 op bed liggen. Er is bewezen dat dat voor niemand goed is, je spieren worden stijf en stram, je gewrichten ook, dus dan krijg je alleen maar meer pijn. Probeer dus wel wat te doen, maar erg rustig aan. Luisteren naar je lichaam en naar je grenzen.

Luisteren naar je lichaam en grenzen als je aan de oxycodon (morfine) zit gaat in dit geval niet op. Spreek uit eigen ervaring, vorig jaar een maand aan oxycodon gezeten na een operatie en toen toch teveel gedaan.

Ts wat fijn dat de oxycodon goed aanslaat, je word er idd wappie van en tranquilo. Mijn tip voor je telefoon, zet de licht helderheid zo laag mogelijk voor je hersenschudding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:13

Bedankt voor de beterschapswensen!

Ik weet 100% zeker dat er enkel een ct scan van mn hersens is gemaakt en alleen een foto van mn rug.

Ik doe praktisch niets. Er wordt voor me gezorgd. Dus dat is goed.
Had vanaf vrijdag al 2 weken vakantie staan, jammer dat ik die anders moet invullen dan ik van te voren had gedacht.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 15:45

Je ziekmelden zodat je die vakantiedagen terugkrijgt!

Sterkte verder, rustig aan.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 16:02

Wat een nare val!
Rust is idd het toverwoord. Anders hou je nog lang last van je hoofd!

Ik ben een paar jaar geleden van toendertijd mijn bijrijdpaard afgevallen met mijn kop tegen de bakrand.
Ik weet van de val ook niets meer.

Ik kwam bij en was de kluts kwijt. Mijn vriendin hing met haar hoofd boven me met 112 aan de telefoon omdat ik zo raar snurkte terwijl ik bewusteloos was. En ik kon alleen maar denken ; Huh, ik was toch boodschappen aan het doen, hoe kom ik hier?? “

Ik had sochtends idd boodschappen gedaan en de tijd tussen dat en het bijkomen was ik kwijt. Is ook niet meer terug gekomen.

Hou je rustig en heel veel beterschap!!