Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:16

Lang leve de Mirena. Ik had hele erge klachten altijd. Zit nu aan de 2e Mirena en hierna komt er weer een :j . Helaas niet voor iedereen een oplossing, maar voor mij werkt het super. Mijn leven is echt een stuk leuker geworden.

MarliesV

Re: Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:21

Geen idee hoe oud je bent en of je de pil slikt, maar verdiep je eens in andere anticonceptie methodes, ik was ook gruwelijk emo als ik ongesteld werd, ben maanden terug gestopt met de pil en had gisteren pas door dat ik ongesteld moest worden, toen ik buikpijn kreeg en het een half uur later begon.

Eerder kon je echt twee dagen voor die tijd al aan mijn emoties merken dat ik aan de beurt was. Dit is zo'n bevrijding.

Daarnaast, je kan echt wel andere zaken kiezen dan een tampon of maandverband.
Een menstruatiecup scheelt super veel qua legen, viezigheid enz vind ik. Hier op Bokt loopt er wel een topic over.

Verder gewoon lekker op de bank met een dekentje/kruik, thee en chocola. En laat die mannen maar banketstaaf, want die hebben echt geen idee hoe het voelt en wat het met je lijf doet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:25

Vreselijk! Gelukkih ben ik sinds ik gestopt ben met de pil maar 4 dagen ongesteld. Eerste en laatse dag zijn heel licht en dag 2 en 3 zijn zwaar qua bloedverlies. Dan heb ik ook buikpijn en flinke hoofdpijn, dus slik de hele dag naproxen. Das t enige dat helpt. Gelukkig heb ik t net weer gehad

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:47

amber15 schreef:
Lang leve teunisbloemolie en magnesium! Sinds ik dat de twee weken voor mijn menstruatie slik, heb ik zo goed als geen buikpijn meer :D Voor die tijd ging ik door de grond van de pijn. Alleen aleve feminax hielp wat als ik geluk had. Nu heb ik geen pijnstillers meer nodig.

Nee echt? Daar wil ik alles over weten als dat mag. :)

Ik schud je de hand. Vannacht aan de wandel geweest voor de kruik en neurofen.

20 jaar aan de pil, prikpil en spiraal gezeten en het werd er alleen maar erger van. Nu zonder dat alles heb ik wel een regelmatige cyclus maar desondanks voel ik precies aan mijn lichaam waar ik ergens zit in de cyclus. Ben er zo klaar mee.

Menstruatie cups heb ik ook geprobeerd. Van alles wat werd aangeraden en veel met klantenservice gebeld. Maar mijn lichaam blijft ze eruit werken. Echt zo stom!

Aanvulling: ik heb toevallig deze gezien, maar welke cyclus bedoelen ze of alleen die gemiddelde 7 dagen dat je ongesteld bent?

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:31

Hier nog eentje. Heb het nét weer achter de rug dus ben er hopelijk weer een paar maanden vanaf, maar ongesteld zijn is hier echt klote. Ik heb PCOS en endometriose en dat komt erop neer dat mijn hormoonhuishouding gewoon een t*ringzooi is en ik ook buiten mijn menstruatie zo veel baarmoederpijn heb dat ik er regelmatig wanhopig van word. Fun!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:04

SusanH schreef:
Lang leve de Mirena. Ik had hele erge klachten altijd. Zit nu aan de 2e Mirena en hierna komt er weer een :j . Helaas niet voor iedereen een oplossing, maar voor mij werkt het super. Mijn leven is echt een stuk leuker geworden.

Nou echt niet haha.

Hier Mirena laten plaatsen maar jemig wat een pijn heb ik daar van gehad. Had alles ontstoken daarbinnen.

Heb hekel aan ongesteld zijn maar vergeleken met die mirena doe mij de ongesteldheid maar.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:23

magda_90 schreef:
amber15 schreef:
Lang leve teunisbloemolie en magnesium! Sinds ik dat de twee weken voor mijn menstruatie slik, heb ik zo goed als geen buikpijn meer :D Voor die tijd ging ik door de grond van de pijn. Alleen aleve feminax hielp wat als ik geluk had. Nu heb ik geen pijnstillers meer nodig.

Nee echt? Daar wil ik alles over weten als dat mag. :)

Ik schud je de hand. Vannacht aan de wandel geweest voor de kruik en neurofen.

20 jaar aan de pil, prikpil en spiraal gezeten en het werd er alleen maar erger van. Nu zonder dat alles heb ik wel een regelmatige cyclus maar desondanks voel ik precies aan mijn lichaam waar ik ergens zit in de cyclus. Ben er zo klaar mee.

Menstruatie cups heb ik ook geprobeerd. Van alles wat werd aangeraden en veel met klantenservice gebeld. Maar mijn lichaam blijft ze eruit werken. Echt zo stom!

Aanvulling: ik heb toevallig deze gezien, maar welke cyclus bedoelen ze of alleen die gemiddelde 7 dagen dat je ongesteld bent?

[ [url=m/wov1tm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OIVgLb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik deze van de tuinen
Afbeelding

Ik slik beiden vanaf mijn eisprong tot ik ongesteld wordt, dus twee weken van te voren ongeveer. Denk dat ze in dat artikel een week voor je menstruatie bedoelen.
Je moet wel in de gaten houden dat je magnesium citraat koopt. Er zijn verschillende soorten. De ene werkt vooral voor rust in je hoofd en de ander werkt weer voor je spieren.

Vrouwenmantelthee kan je ook proberen. Volgens mij kan je dat gewoon naast teunisbloemolie gebruiken. Dat is ook te krijgen bij de tuinen. Hielp bij mij iets, maar niet zo goed als teunisbloemolie en magnesium.

Ik had altijd enorm buikpijn en rugpijn, diarree, darmkrampen, duizelig.. En nu heel licht zeurende buikpijn of helemaal niks. Zo'n uitkomst!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:29

Balen dat je je zo voelt...!

Dat zou anno 2020 toch niet nodig moeten zijn.
De laatste paar dagen in de cyclus ben je als vrouw wat emotioneler - het zij zo.
Ik ervoer het als een soort schoonmaak, waar ik te weinig aandacht voor had gehad kon ik inhalen.

Rugpijn etc kan vaak met oefeningen worden voorkomen of opgelost, en zaken als hoofdpijn wijzen mogelijk op een tekort aan bijvoorbeeld magnesium of gezonde vetten (omega drie).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:29

Bedankt voor de tips en informatie. :+:

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:31

Mijn klachten zijn echt minimaal. Klopt direct af
Beetje bloedverlies, heel af en toe wat buikkrampen.

Echter ben ik nog op zoek naar een lichtere vorm van hormonen.
Ik heb de lichtste pil die er op het moment is, maar mijn huid reageert echt extreem op de hormonen.
Over een paar jaar ben ik 30 en ik lijk wel de acne te hebben van een puber.
Puistjes komen altijd in hetzelfde gedeelte van mijn cyclus en verdwijnen ook altijd in dezelfde.
Het is dat ik zwanger worden als een grotere hel vindt, anders was ik allang gestopt.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:33

Ugh |o vreselijk...

Hier de eerste dag wat buikpijn, dagen erna vreselijke steken in mijn buik, met name onderbuik en rond endeldarm. Kan niet normaal naar de wc en zelfs gaan zitten doet dan heel erg veel zeer... Lijkt steeds erger te worden elke keer als ik ongesteld ben.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:30

magda_90 schreef:
Bedankt voor de tips en informatie. :+:

Graag gedaan!

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:02

Ik ben momenteel ook slachtoffer!
Slik vaak de pil door maar tussendoor neem ik dan toch maar een stopweek. En mag echt niet klagen want ik heb er geen mega last van, maar zit altijd wel 1 dag bij waar ik last heb van kramp en ik dan alleen maar in bed wil liggen met mijn geliefde warme kruik.
Vind het vooral vervelend om er steeds aan te moeten denken als ik ergens heen ga. :n

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:27

maj0 schreef:
SusanH schreef:

Nou echt niet haha.

Hier Mirena laten plaatsen maar jemig wat een pijn heb ik daar van gehad. Had alles ontstoken daarbinnen.

Heb hekel aan ongesteld zijn maar vergeleken met die mirena doe mij de ongesteldheid maar.

@maj dit zijn dingen die ik nou net niet wil lezen een paar dagen voor het plaatsen :+
En tuurlijk weet ik dat het bij iedereen anders is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:42

Vorig jaar de 'diagnose' gekregen dat ik PMS heb en zo te lezen ben ik niet de enige.
De lichamelijke klachten boeien me niet zo. Daar slik ik een pijnstiller voor en de 2e dag is het eigenlijk wel te doen.

Maar dat hoofd wat een paar dagen ervoor helemaal op hol gaat is minder leuk.. Ik slik ook sinds enige tijd magnesium in eerste instantie voor mijn spieren maar kwam er ook achter dat de psm klachten ook wat hanteerbaarder werden.

Ik ben aan het aftellen dat het helemaal stopt. En ik heb het idee dat het al begonnen is die ovegang.
Ipv een week ben ik nu nog maar 3 of 4 dagen. Op de een of andere manier voel ik dat er iets aan het veranderen is :D

Er zou eigenlijk een knop op moeten zitten dat als je kinderen hebt gehad of ze juist niet wil dat die ellende gewoon stop gezet kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:52

Vannacht tijdens het werk had ik toch best veel last van kramp. Bloeden als een rund nu, maar kramp is weg. Opzich valt het nog mee zit tussen gemiddeld en veel in, meestal 7 dagen nu in geen hormonen meer in m'n lichaam stop.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:42

Wat voor mij ook een goed hulpmiddel is, is het boek endometriose dieet. Daarin wordt heel erg ingegaan op wat je voeding met je lichaam doet en zeker met je hormonen. Ik merk dat ik veel meer op dingen let nu.
Magnesium citraat slik ik weer sinds een maand voor dw hoofdpijn (begonnen met deze gezien veel van mn hoofdpijn uit spierspanning wegkomt volgens mij)
Teunisbloem ga ik ophalen. Ik ben benieuwd. Misschien maakt het de migraine ook rustiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:53

Cemlys schreef:
Wat voor mij ook een goed hulpmiddel is, is het boek endometriose dieet. Daarin wordt heel erg ingegaan op wat je voeding met je lichaam doet en zeker met je hormonen. Ik merk dat ik veel meer op dingen let nu.
Magnesium citraat slik ik weer sinds een maand voor dw hoofdpijn (begonnen met deze gezien veel van mn hoofdpijn uit spierspanning wegkomt volgens mij)
Teunisbloem ga ik ophalen. Ik ben benieuwd. Misschien maakt het de migraine ook rustiger

Ik vind dit soort dingen altijd wel heel erg lastig. Het kan ongetwijfeld verschil maken (mijn pijnklachten worden bv ook milder als ik geen vlees en zuivel eet), maar endometriose is echt een hele serieuze ziekte waar echt veel te weinig onderzoek naar wordt gedaan en waar mensen met een baarmoeder echt ontzettend onderdoor aan kunnen gaan. Als je verhalen leest over vrouwen die zelfmoord plegen omdat ze niet geloofd/behandeld worden, en dat een gemiddelde diagnose 7 jaar (!!) kost... Dat is echt schrijnend. Ik zeg niet dat jij het zegt hoor, maar ik sla altijd nogal hard aan op dat soort boeken omdat het daardoor lijkt alsof het een kleine inbalans is die je zo kan herstellen door je voedingspatroon aan te passen, ipv de medische wereld te dwingen dit eens serieus te gaan nemen en er onderzoek naar te doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:01

Emmaa_ schreef:
Cemlys schreef:

Ik vind dit soort dingen altijd wel heel erg lastig. Het kan ongetwijfeld verschil maken (mijn pijnklachten worden bv ook milder als ik geen vlees en zuivel eet), maar endometriose is echt een hele serieuze ziekte waar echt veel te weinig onderzoek naar wordt gedaan en waar mensen met een baarmoeder echt ontzettend onderdoor aan kunnen gaan. Als je verhalen leest over vrouwen die zelfmoord plegen omdat ze niet geloofd/behandeld worden, en dat een gemiddelde diagnose 7 jaar (!!) kost... Dat is echt schrijnend. Ik zeg niet dat jij het zegt hoor, maar ik sla altijd nogal hard aan op dat soort boeken omdat het daardoor lijkt alsof het een kleine inbalans is die je zo kan herstellen door je voedingspatroon aan te passen, ipv de medische wereld te dwingen dit eens serieus te gaan nemen en er onderzoek naar te doen.

Met je dieet aanpassen ben je niet in een keer genezen van endometriose, dat zeg ik nergens, wel is het goed om je bewust te zijn van wat je eet en wat het met je lichaam doet. Ik weet wat endometriose is, wat het met je doet, hoe je elke maand weer 3 weken amper functioneert door pijn en ontsteking, een bevalling is er niks bij. Omdat er zo diep ingegaan wordt op hoe het hele hormoonstelsel werkt leek het me voor hier wel interessant te vermelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:04

Ik bedoelde het ook zeker niet als aanval op jou, excuses als het wel zo overkwam. Het is voor mij een beetje een standaard reactie, ik heb namelijk van zo'n beetje iedereen (inclusief mijn gyno) te horen gekregen dat ik misschien eens moet kijken wat mijn dieet voor invloed heeft, terwijl ik gewoon ziek ben, plekken heb die ook op mijn darmen groeien waardoor mijn hele buik gewoon fiets is. Ik heb inderdaad 3 weken per maand pijn en dan ben ik maar eens in het half jaar ongesteld. Dus mijn heftige reactie zal echt 100% komen van de vriendinnen die tegen me gezegd hebben 'dat een kennis van hun ook last had van haar menstruatie maar dat ze meer wortels is gaan eten en dat het toen helemaal weg ging!!!' of nog erger... CBD olie :'(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:04

@ Emmaa: daar zeg je idd een waar woord.
Wat mij betreft is het 'doe het één en laat het ander niet na'.

Kramp hoort niet tot PMS en endometriose is weer een ander hoofdstuk - maar zowel serieuze medische aandacht als fatsoenlijke informatie plus uiteraard 'het geleerde in de praktijk brengen' zetten zoden aan de dijk.
Endometriose is een serieuze aandoening -
en menstruatie hoort zonder pijn te verlopen met alleen een wat bijzondere stemming de dagen ervoor. (Geen depressie, ellende etc.)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:51

x_Jeanine_x schreef:
@maj dit zijn dingen die ik nou net niet wil lezen een paar dagen voor het plaatsen :+
En tuurlijk weet ik dat het bij iedereen anders is.

Sorry :D succes met het plaatsen. Heel vaak gaat het gewoon goed

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:03

Ik haat het ook zo erg!
Paar dagen voor mij cyclus krijg altijd een vreselijke eetbui lijk dan net een grizzly beer die niet kan stoppen met eten. :')
En tijdens de cyclus zelf altijd chagrijnig, hoofdpijn soms buikpijn echt verschrikkelijk en dan ook opletten of je niet doorlekt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:03

Ik neem meteen 2 aleve feminax en na 8 uur weer een en dan soms de 3 e en 4 e ook nog.

Zonder dan heb ik erge bloeding plus menstruatiepijn. Lome benen.
Ook als ik het later inneem werkt het minder.

Wonder spul kwa mibder bloedend en pijn bestrijder werkt het bijna helemaal goed.

Met elke 3 weken nu wel raak en vooral eerste 2 dagen loopt het hard compleet met stukken Vroeger was het 4 weken en meer verspreid over 5 dagen .

Pil begin ik liever niet aan en zon spiraal ook niet. Het liefste haalde ik de baarmoeder eruit. Maar das ook weer met nadelen.

Owh hoofdpijn vaak dag voor die tijd dat het begint heb ik mazzel mee mijn moeder had het heel erg dat ze 3 dagen plat lag.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:08

Ik bloed gelukkig bijna niet. Maar die buikpijn is niet te doen. En ze komen met vlagen dan, net als weeën denk ik? Heb nog geen kinderen gehad, dus weet niet hoe dat voelt haha. En idd het vocht vast houden en alleen maar honger hebben.

Door de pil is de buikpijn wel minder geworden, maar als ik het een maandje doorslik omdat ik vakantie ga ofzo dan is het de volgende maand dubbel zo erg.