Open nat blijvende blaar op enkel, hoe slapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:35

Devic schreef:
Ik durf hem altijd alleen maar over een dichte blaar te doen of ik plak ze op ter preventie. Ik werk wel eens op meerdaagse festivals of bijv carnaval waarbij ik echt uren moet staan/lopen. Maar nooit op een open blaar. En de mijne blijven echt nooit 4 dagen zitten. Welk merk gebruik je dan? Want bij mij zitten ze na 1 dag echt wel scheef en opgekruld in de wond geplakt.

Moet je die echte dure nemen, https://www.farmaline.be/apotheek/beste ... vD_BwE:G:s

Deze van Compeed. De goedkopere van kruidvat oid liggen er na twee uur af bij mij.

Vjestagirl

Re: Open nat blijvende blaar op enkel, hoe slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:43

Blarenpleisters blijven bij mij niet langer dan een dag zitten. Behalve het gedeelte wat op de open blaar zit, dat zit vaster dan vast en compleet in de wond gesmolten. Verschrikkelijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:24

Vjestagirl schreef:
Blarenpleisters blijven bij mij niet langer dan een dag zitten. Behalve het gedeelte wat op de open blaar zit, dat zit vaster dan vast en compleet in de wond gesmolten. Verschrikkelijk.

gewoon de losse randjes van pleister afknippen en andere pleister erover. Hetgene dat in de wond gesmolten is komt na een paar dagen vanzelf los.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:26

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:34

Mijn noodoplossing voor lange bergtochten is een blarenpleister (of het genoemde duoderm) plakken en dit dakpansgewijs afplakken met niet elastisch sport tape. Maar genezen doet dit het niet, je kunt alleen doorlopen zonder dat het erger wordt of pijn doen. Genezen doet het uiteindelijk toch alleen door de druk ervan af te halen en de huid zich te laten regenereren. Idealiter tijdelijk toch even andere schoenen aan en de de plek rust geven.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:07

Angelkisssss schreef:
Sporttape erop plakken en gewoon ruim een week laten zitten. Dan is de huid eronder hersteld en dan onder de douche/in bad eraf halen.

Sport tape erop zou ik nou niet echt adviseren . Dat plakt echt in het wondje . Als je dat ook al is het na een week eraf haalt trek je de huid die aan het genezen is zo weer kapot