Hoofdpijn gaat niet weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Hoofdpijn gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:27

:') Elke keer iets meer denk ik, en morgen spierpijn als je het nog een paar keer herhaalt :))

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:38

Lukt het @marleen_usar? _O-

TS houd je ons op de hoogte? Ik hoop voor je dat het snel over is :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:39

Ik zou zeker corona testen.
En verder kan je oordruppels en neusspray starten om te kijken of het verlichting geeft.
Paracatamol 4x daags 2 stuks om een spiegel op te bouwen wil soms helpen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 18:12

Haha, als ik buk wordt het wel erger ja.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:18

IsaCalixa schreef:
Bedankt voor alle reacties, ik lees het wel allemaal maar het is wat veel om op alles te reageren :)

Wat wel goed is om nog te vermelden dat dit echt van de één op de andere dag is begonnen, ik werd er afgelopen zondag ochtend mee wakker en sindsdien is het niet meer gestopt. In tussentijd geen gekke dingen gedaan, of gewisseld van hoofdkussen etc.

Zo begon het bij mij ook, het ging nergens van weg van geen enkele pijnstiller Wel had ik het gevoel dat ik verkouden begon te worden en mijn holtes vol zaten. Ik bleek toen toch een week later positief te testen op corona, dus zou echt even een test doen. Beterschap in ieder geval!

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:24

Wat vervelend van je hoofdpijn en dat je ook nog een week moet wachten voor je naar de dokter kan. Ik heb 5 jaar chronische hoofdpijn gehad. Vanalles is er destijds onderzocht, maar een oorzaak is er nooit gevonden. Wat wel verlichting gaf waren behandelingen van de fysio die de nek en schouders los maakte. Daarnaast ga je door de spanning van de hoofdpijn je schouders weer aanspannen en houd je daarmee de hoofdpijn wellicht in stand. Mijn fysio raadde mij destijds aan om een week lang elke dag 3x paracetamol te slikken, ook als ik eventjes geen hoofdpijn had, om dat te doorbreken. Dat heeft mij uiteindelijk redelijk geholpen. Als ik jou was zou ik een fysio of manueel therapeut bellen.

Dat je van ene op de andere dag hoofdpijn kreeg zou kunnen komen door toch verkeerd/gespannen liggen, maar kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Let ook op of het erger wordt na eten of drinken, ik krijg bijvoorbeeld extra hoofdpijn na het drinken van Crystal Clear. En zoals al eerder gezegd, wellicht toch eerst een Corona test.

Hopelijk voel je je gauw beter! Hele dagen hoofdpijn is verschrikkelijk..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 21:26

Blackberry28 schreef:
IsaCalixa schreef:
Bedankt voor alle reacties, ik lees het wel allemaal maar het is wat veel om op alles te reageren :)

Wat wel goed is om nog te vermelden dat dit echt van de één op de andere dag is begonnen, ik werd er afgelopen zondag ochtend mee wakker en sindsdien is het niet meer gestopt. In tussentijd geen gekke dingen gedaan, of gewisseld van hoofdkussen etc.

Zo begon het bij mij ook, het ging nergens van weg van geen enkele pijnstiller Wel had ik het gevoel dat ik verkouden begon te worden en mijn holtes vol zaten. Ik bleek toen toch een week later positief te testen op corona, dus zou echt even een test doen. Beterschap in ieder geval!

Dankjewel!

Werkt een test wel wanneer je niet de typische klachten hebt? Via het online afsprakenformulier kan ik geen test inplannen, omdat ik geen koorts/hoesten/keelpijn etc heb.

Ik heb ook geen last van enige vorm van verkoudenheid/verstopte neus etc.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 21:29

Imaani schreef:
Wat vervelend van je hoofdpijn en dat je ook nog een week moet wachten voor je naar de dokter kan. Ik heb 5 jaar chronische hoofdpijn gehad. Vanalles is er destijds onderzocht, maar een oorzaak is er nooit gevonden. Wat wel verlichting gaf waren behandelingen van de fysio die de nek en schouders los maakte. Daarnaast ga je door de spanning van de hoofdpijn je schouders weer aanspannen en houd je daarmee de hoofdpijn wellicht in stand. Mijn fysio raadde mij destijds aan om een week lang elke dag 3x paracetamol te slikken, ook als ik eventjes geen hoofdpijn had, om dat te doorbreken. Dat heeft mij uiteindelijk redelijk geholpen. Als ik jou was zou ik een fysio of manueel therapeut bellen.

Dat je van ene op de andere dag hoofdpijn kreeg zou kunnen komen door toch verkeerd/gespannen liggen, maar kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Let ook op of het erger wordt na eten of drinken, ik krijg bijvoorbeeld extra hoofdpijn na het drinken van Crystal Clear. En zoals al eerder gezegd, wellicht toch eerst een Corona test.

Wat lijkt me dat ontzettend rot, zeg :( Gelukkig hielp de fysio wel een beetje! Ik weet niet of ik meteen naar de fysio ga, want dat is best prijzig en ik ben daarvoor helaas niet verzekerd. Ik wacht de HA nog even af. Maar ik houd de tips van het topic wel in gedachten!

Dankjewel. Inmiddels weer een migraine medicijn genomen, ben nu eventjes verlicht dus kan weer een beetje helder nadenken :') (en dus meer typen haha)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:32

Ik heb dat regelmatig. Heb ook migraine (hormonaal) en bij mij kan een 'aanval' soms bijna een week duren. Af en aan verdeeld over de dag/nacht. Alleen sumatriptan of rizatriptan werkt dan. Ellende.
En dan ineens is het weer weg.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:43

IsaCalixa schreef:
Imaani schreef:

Wat lijkt me dat ontzettend rot, zeg :( Gelukkig hielp de fysio wel een beetje! Ik weet niet of ik meteen naar de fysio ga, want dat is best prijzig en ik ben daarvoor helaas niet verzekerd. Ik wacht de HA nog even af. Maar ik houd de tips van het topic wel in gedachten!

Dankjewel. Inmiddels weer een migraine medicijn genomen, ben nu eventjes verlicht dus kan weer een beetje helder nadenken :') (en dus meer typen haha)

Fysio zit toch in het basispakket?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 11:50

IsaCalixa schreef:
Haha, als ik buk wordt het wel erger ja.

Ik houd jullie op de hoogte :)

Dan zou ik eerder in de richting van je holtes zoeken. Bijholteontsteking of voorhoofdsholte ontsteking

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:05

@Marie11 voor zover ik weet zit fysio niet in het basispakket. Bij de zorgverzekeringen waar ik heb gekeken tenminste niet.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:26

Ik zou het ook zoeken bij een voorhoofdsholte ontsteking.

Probeer eens te stomen met RinoCaps.
Of een goede neusspray (niet langer dan 10 dagen)

Gelbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 12:35

Je kunt eens contact opnemen met Hovens Chiropractie. Zit in Groningen. Hele goeie ervaring mee. Ik loop bij de fysio (standaard) en nu even bij de manueel maar die haalt er niet uit wat Hovens wel doet. Ik ben nu twee keer behandeld door de manueel maar voel geen verschil, hoofdpijn blijft dus volgende week maar even bellen met Hovens. Kosten waren in 2017 tussen de € 60,- per behandeling. Ik heb genoeg aan één behandeling.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:03

Jouw bericht had ik geschreven kunnen hebben.

In oktober heb ik de hele maand getobbt met hoofdpijn. Heel frustrerend het begon bij mij als een migraine aanval die ik wel vaker had met duizeligheid, hoofdpijn op een specifieke plek en heel moe. Dit zakte dan iets af maar kwam dan een dag later gewoon weer terug. Ook voelde ik druk op mijn oren en zat de hoofdpijn opeengegeven moment op elke plek van mijn hoofd. Het bleef sluimerend aanwezig, om gek van te worden.

Naar de huisarts geweest en bloed was goed. Gestart met ook triptanen medicatie maar omdat ik toch wel desperate werd wilde ik ook naar de fysio gaan. Mijn nek en schouders zaten ook vast. Nadat ze die los had gemaakt volgende dag knallende hoofdpijn dus ook medicatie genomen en daarna werd het beter. Ben afgelopen weken 2x per week langs gegaan om het los te maken en ga nu nog 1x per week en het gaat beter.

Dus maak ook een afspraak bij een fysio/manueel therapeut. Kan zoveel schelen en kan net dat randje eraf halen wat te maken kan hebben met spanning van je schouders en nekspieren. Vervelend dat je zo lang moet wachten op een afspraak bij de huisarts.

Edit: Ik heb ook een corona test laten doen. Ik heb gewoon gezegd dat ik ook verkoudheids klachten had. Ik ken ook mensen met corona die alleen maar hoofdpijn hadden. Ik was negatief. Dus doe dat sowieso ook!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 13:10

De hoofdpijn zelf lijkt wel op voorhoofdholteontsteking, maar mijn neus, keel etc zijn gewoon helemaal vrij, ik ben totaal niet verkouden. Daarom lijkt het me dat toch niet helemaal.

Fysio zit idd niet in het basispakket. Maar als het met één of twee behandelingen valt te verhelpen is het nog te overzien.

Vandaag lijkt de hoofdpijn iets minder te zijn.. :) Even afwachten hoe het de rest van de dag loopt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 13:11

Yipee schreef:
Jouw bericht had ik geschreven kunnen hebben.

In oktober heb ik de hele maand getobbt met hoofdpijn. Heel frustrerend het begon bij mij als een migraine aanval die ik wel vaker had met duizeligheid, hoofdpijn op een specifieke plek en heel moe. Dit zakte dan iets af maar kwam dan een dag later gewoon weer terug. Ook voelde ik druk op mijn oren en zat de hoofdpijn opeengegeven moment op elke plek van mijn hoofd. Het bleef sluimerend aanwezig, om gek van te worden.

Naar de huisarts geweest en bloed was goed. Gestart met ook triptanen medicatie maar omdat ik toch wel desperate werd wilde ik ook naar de fysio gaan. Mijn nek en schouders zaten ook vast. Nadat ze die los had gemaakt volgende dag knallende hoofdpijn dus ook medicatie genomen en daarna werd het beter. Ben afgelopen weken 2x per week langs gegaan om het los te maken en ga nu nog 1x per week en het gaat beter.

Dus maak ook een afspraak bij een fysio/manueel therapeut. Kan zoveel schelen en kan net dat randje eraf halen wat te maken kan hebben met spanning van je schouders en nekspieren. Vervelend dat je zo lang moet wachten op een afspraak bij de huisarts.

Edit: Ik heb ook een corona test laten doen. Ik heb gewoon gezegd dat ik ook verkoudheids klachten had. Ik ken ook mensen met corona die alleen maar hoofdpijn hadden. Ik was negatief. Dus doe dat sowieso ook!

Zoals jij het omschrijft heb ik het ook, ja. Druk op oren blijft, en het sluimert steeds, maar soms aan de voorkant en daarna weer achter. Heel wisselend.

Wel heel fijn dat dit je zo geholpen heeft :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:14

Fysio zit in het basis pakket als het chronisch is en op de lijst van brons (als ik het goed zeg) staat. Maar dan moet je nog de eerste 20 behandelingen zelf betalen.

Ts, ik zou ook eerst bellen voor een corona test. Heb je die gehad zou ik verder gaan kijken. Dan weet je ook dat dat het niet kan zijn.

Ben benieuwd wat de ha zegt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:24

Zitten je nekspieren niet vast?

Ik krijg hoofdpijn als nekspieren vastzitten of als ac-gewrichten ontstoken zijn.
Fysiotherapeut behandelt het dan 3x. En ik voel de hoofdpijn dan wegglijden.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:24

Bij mij was de oorzaak ook vastzittende spieren. Jaren mee rond gelopen. Ogen laten testen, pijnstillers, stoppen met de pil etc.

Fysio is zeker het overwegen waard!

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:22

Iets heel anders, bij mij begin de hoofdpijn 5 weken terug, na 2 weken te hebben gelopen op naar de huisarts, bloeddruk 120/220 oeps.. Medicijnen gehad en op het moment dat de bloeddruk daalde verdween mijn hoofdpijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:30

Ik denk ook zo te lezen aan een voorhoofdsholteontsteking. Ik heb het ook best vaak en de afgelopen keer zonder verkouden te zijn. Gigantische koppijn en alles aan mijn hoofd deed me zeer zoals licht en geluid was verschrikkelijk irritant. Ook ben ik er vaak duizelig bij. De afgelopen keer wat koorts erbij gehad echt aan moeten dringen voor een test want officieel willen ze je daarvoor niet testen. Een beetje de boel erger maken door bijv wel te zeggen dat je snottert (heb ik toen wel gedaan had maar 0,2 verhoging maar de huisarts zei maak het maar iets erger). Ik was negatief. Bij mij duur een ontsteking ook minimaal een week. Naast oorpijn de meest vervelende pijn in mijn ogen.

Ga eens proberen te stomen. Water koken in een bak handdoek over je hoofd en stomen maar. En goed de boel openhouden met neusspray.

Verder kunnen er mega veel oorzaken zijn. Ik heb vaker last van hoofdpijn na een hersenschudding die ik heb gehad vorig jaar. Sindsdien kan mijn hoofd licht stoten al een portie hoofdpijn geven. 9 van 10x komt het uit mij nek waar ik ook op ben gevallen en hou ik de boel altijd lekker te aangespannen door angst en hyperventilatie.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 18:49

Ik heb vandaag getest en de uitslag was negatief :)

Verder lijkt het vandaag al iets beter dan gisteren. Voelde vanmiddag tijdens het wandelen nog wel veel spanning/pijn in mijn rug en nek, maar ook oren nog wel.

Toch even de HA afwachten denk ik.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 20:28

Gelukkig dat de test negatief was.

Spieren kunnen knap veel pijn veroorzaken als ze vastzitten.
Huisarts kn je vast wel helpen/doorverwijzen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:48

Oei dit klinkt wel echt als voorhoofdsholte...
Koop eens de goedkoopste neusspray bij de Kruidvat en spuit ermee (weet niet hoe vaak dat mag). Als dat verlichting biedt weet je ook een hoop :j