Waar nog goedkope minbrillen te koop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: Waar nog goedkope minbrillen te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 13:36

Het is niet overal gratis kwam ik achter toen ik laatst opgemeten moest worden, en gelijk ook natuurlijk, als we dan allemaal er mee naar een andere winkel of Charlie Temple stappen, is natuurlijk ook niet leuk voor de opticien. Wij zijn toevallig in oktober gegaan en had onze opticien in de maand oktober wel gratis oogmetingen, anders zou het dacht ik 25 euro zijn.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:23

8nnemiek schreef:
Oogmetingen zijn de afgelopen jaren wel sterk veranderd. Vroeger moest je nog letters oplezen. Tegenwoordig kijk je door een brilletje en een paar seconden later weet het ding je sterkte.
Alleen van de oogdrukmeting schrik ik steeds terwijl het echt niet eng is en je weet wat er gaat gebeuren :')

Hihi, dat letters lezen is nog steeds hoor :D De voormeting wordt inderdaad vaak met een apparaat gedaan, maar dit is grof en absoluut nog niet de brilsterkte (en ja het klopt dat bijvoorbeeld een ace and tate dit wel als brilrecept gebruikt maar daar ben ik dus ook absoluut geen fan van, omdat dit veel problemen kan veroorzaken).

De meeste opticiens vragen wel een vergoeding voor een oogmeting. Dit is natuurlijk wel logisch gezien ze er tijd aan kwijt zijn. Een keer een oogmeting laten doen kan nooit kwaad.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:35

Oogmetingen zijn waardeloos bij mij, ik heb nog nooit twee keer dezelfde uitkomst gehad van zo'n meting, altijd migraine erna en de twee brillen die ik een keer bij opticiens heb gekocht kon ik van ellende niet op m'n hoofd houden. Er was zogenaamd niks mis mee btw

De standaardbrillen van de action en Charlie Temple gaan veel beter. Overigens heb ik wel de daglenzen gekocht die door een opticien zijn aangeraden, daar ook een heel aantal mismikkers gehad maar uiteindelijk wel fijne gevonden.

Sindsdien laat ik eens in de zoveel tijd wel even kijken of mijn ogen nog gezond zijn, dat is iets anders dan een oogmeting dus dat gaat wel :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:45

MarliesV schreef:
Vanilia, ik zit in een hoog pakket qua verzekering, maar een bril gratis is helaas een illusie hoor.
Ja je krijgt vergoeding afhankelijk van je pakket, maar daar kan je nooit bij een opticien een bril voor uitzoeken.

Opmeten is wel inderdaad de moeite een keer waard, dan heb je zo'n recept en kan je ook makkelijker online bestellen.

Charlie Temple heb ik mijn zonnebril vandaan voor bij de paarden/sporten. Niet duur en met een recept zo gekocht.

Vind -2.5 nog wel flink om zelf ff zo wat voor te halen zonder fatsoenlijke controle of je ook prisma oid nodig bent.

Ik kreeg 100 euro per 2 jaar. Daar was ik met 3 maanden lenzen al doorheen en had ik sowieso nog niet eens 1 glas voor.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:44

Ik zou idd ook naar de opticien gaan om te laten meten, de kans is ook vrij klein dat je afwijking bij allebei de ogen gelijk is. Mijn verzekering vergoedt 100 euro per twee jaar en daarnaast heeft specsavers vaak de tweede bril gratis of een actie dat zij de vergoeding verdubbelen. Je hebt daar monturen vanaf 25 euro dus in principe zou het moeten kunnen lukken als je geen hele rare uitkomsten krijgt of een bril wil waarbij de glazen meerdere keren geslepen moeten worden oid.
Ik vind trouwens een meting laten doen waar je niet voor betaalt en daarna ergens anders een bril halen wel wat aso :o .

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:57

Leuk topic, ik heb min 1 en heb net ruim 300 euro betaald voor een bril en zonnebril op sterkte haha.

Ik zit veel in de auto, dus wilde vooral graag een goede zonnebril op sterkte maar neem ik er nog eens een leuke bril bij ga ik Charlie Temple proberen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 13:16

Heb al wat drogisten afgelopen en nagevraagd. Helaas verkopen ze de minbrillen niet meer(hier ieg) ;(
Ik vind een gratis ogentest doen en ergens anders een goedkope bril halen ook niet kunnen.
Moet mss dan ook maar een dure van €39 kopen |( :P

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:03

Haha en 39,- is al cheapass :=
Ik had eerst ook laten meten bij een echt goede brillenzaak, kostte mij ook 35,- Moet zeggen dat daar meten wel veel beter was dan bij de Pearl. Maar kreeg mijn recept niet mee, dan moest ik eerst een bril kopen -O- Zou daar voor alleen glazen al 400,- kwijt zijn, dat ging me toch net even te ver zo voor de eerste keer.
Via internet bestellen vind ik wat minder, omdat mij bijna niks past helaas.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:15

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:34

Amalarab schreef:
Heb al wat drogisten afgelopen en nagevraagd. Helaas verkopen ze de minbrillen niet meer(hier ieg) ;(
Ik vind een gratis ogentest doen en ergens anders een goedkope bril halen ook niet kunnen.

Loop eens bij Hans Anders binnen. Daar hebben ze een schap met extra goedkope brillen, volgens mij ook al vanaf een paar tientjes, en dan hoef je je niet schuldig te voelen over de gratis oogtest.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:47

Amalarab schreef:

Ze gaan aan de andere kant ook wel lang mee he! Eigenlijk kun je doorgaans wel op minstens 2 jaar rekenen en hoe ouder je bent/hoe langer je een bril hebt hoe vlakker de curve wordt dus hoe minder je sterkte nog wijzigt. Als je dan even op je tanden bijt bij het uitgeven heb je ook wel echt een mooi model, of je maakt gebruik van de 1 + 1 bij o.a. specsavers en dan heb je ook meteen een zonnebril erbij op sterkte (heb je die niet sowieso nodig trouwens? Bij -2 zag ik al écht te slecht om nog veilig te kunnen autorijden zonder).

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 15:01

Ja, ik heb in het verleden wel brillen gekocht bij 'gewone' brillenzaken hoor. Ik vond het ene model van het Kruitvat gewoon heel mooi. Er waren drie destijds. Ik heb er nog eentje over, de minst mooie maar zit goed en doet het ook wel.
Ik draag zo vaak/veel mogelijk lenzen dus dan kan ik een gewone zonnebril op zetten.
Het klopt dat de ogen nu niet meer zo snel veranderen, dat merk ik wel. Dus kan ik mss een dagje Amsterdam combineren met Polette.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:53