Nu slapen. Ik ben kapot.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annick75 schreef:Als de gewone MRI echt geen optie is, dan is er de al genoemde open MRI, maar er bestaat ook nog zoiets als een staande MRI. Daarvan staan als het goed is twee apparaten in Nederland. Google zegt in Terneuzen en Nijmegen. Misschien dat eens navragen als het zondag ook niet goed gaat.
Kan me voorstellen dat als je ineens zo duizelig wordt en je niet overeind kunt komen, je onbedoeld in de paniek schiet. Misschien toch verstandig om die Xanax zondag wel in te nemen om in elk geval de paniek van de laatste keer niet mee te nemen vooraf al. Kan er iemand met je mee? Ik heb bij mijn zus ook wel eens naast de MRI gezeten met mijn hand op haar been, na haar herseninfarct. Kan gewoon heel fijn zijn als er een bekende bij is.
Vraag ook of ze langzaam gaan. Eerst gaan liggen, dan de stap voor stap kijken hoe je enigszins prettig kunt liggen en toch stil kunt blijven liggen. En vragen of ze je niet gelijk in de tunnel schuiven, zodat je eerst kunt ervaren of je duizelig wordt. Ik heb inmiddels meerder scans gehad en de hoofdconstructie kan per apparaat verschillen. Bij de ene lig je vaster dan bij de andere. En verder proberen de focus een beetje bij je ademhaling te houden, hoewel je daar geen aanval van duizeligheid mee onderdrukt natuurlijk.
Ik hoop dat je even redelijk hebt kunnen slapen en dat de MRI zondag wel goed gaat.