Hoe vaak vragen jullie hulp een vrienden/familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Hoe vaak vragen jullie hulp een vrienden/familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:44

Ik denk altijd maar met dit soort dingen, nee heb je, ja kun je krijgen toch? Of is het volgens jullie niet zo simpel?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:46

Earth schreef:
Ik denk altijd maar met dit soort dingen, nee heb je, ja kun je krijgen toch? Of is het volgens jullie niet zo simpel?

Dit inderdaad!

Wij vragen ook gerust vrienden/familie om hulp bij bepaalde klussen hoor! Als iemand niet kan of wilt dat zegt hij dat toch? Even goede vrienden daarna :+

Andersom sta ik ook altijd klaar om iemand anders ergens mee te helpen!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:52

Ik help ook altijd graag anderen maar durf zelf zelden hulp te vragen. Bij een vriendin waar ik mee heb geholpen met verhuizen vraag ik wel altijd mee denken als er iets met mijn pony is. Maar zal zelf niet snel hulp vragen om dingen te repareren bijvoorbeeld. Terwijl ik wel weet als ik het vraag ze zeker komt.

Mijn schoonbroer is dan meer het type dat als hij hoort dat een lamp stuk is en mijn man het na een paar weken nog niet heeft vervangen (nee een nieuwe peer erin werkte niet dat had ik zelf al gedaan) dan kruipt hij op de ladder en maakt het voor me. Van de andere kant als ik daar kom dan knip ik vaak de nagels van hun hond. Niet dat het voor wat hoort wat is, maar elkaar helpen is altijd fijn. Tenminste dat vind ik :o En geeft idd zoals eerder benoemd een voldaan gevoel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 17:59

Wel lastig bij ons dat wij inmiddels zo ontzettend veel ervaring en materiaal hebben ( mijn man wordt gekscherend De Hornbach genoemd in onze familie) dat hij voor veel gevraagd wordt. Zelf is hij niet zo behulpzaam ( ivm tijdgebrek door eigen verbouwing) terwijl ik graag voor iedereen klaar sta.
Soms wel lastig om evenwicht in de vinden. Mijn schoonfamilie slaan we af qua hulpvraag. Mijn familie helpen we wel, die staan andersom ook voor ons klaar als we dat willen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:09

In dit geval zou ik echt voor mezelf grenzen stellen van welk werk ik wil doen en welk werk niet. Voor dat werk dat je niet wilt doen, stel je dan een oplossing voor: vraag aan vriend X.
Als je man dat dan niet wilt, kan hij voor een alternatieve oplossing zorgen (iemand inhuren of het zelf doen), maar ik zou me niet laten overtuigen om werk te doen dat ik echt niet wil of aankan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 18:20

Nooit. Als ze het aanbieden zou ik er misschien gebruik van maken maar kan eigenlijk geen voorbeeld bedenken van wanneer dat is voor gekomen.

Ik doe veel zelf of betaal een professional.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 19:51

En mijn vriend heeft mijn boodschap begrepen. Onze bubbel vriend is hier om te helpen met de Gyproc. Nu staan ze hier te gibberen als tienermeisjes _O- Ikke blij!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:14

Heb een hele kleine kring mensen die ik gerust vraag wat voor mij te doen en die ook op mij terug kunnen vallen als er bij hun wat gedaan moet worden. In geval van klussen en zou iemand wat vaker nodig hebben dan andersom dan verrekenen we dat gewoon met een dagje uit, een etentje, een tegoedbon, fles wijn of net wat uit komt als extraatje. Voel ik me minder bezwaard en nergens staat dat het altijd voor niets moet omdat het een vriendendienst is.

Nu is mijn vriend enorm handig en zijn we beiden ook erg van "zelf doen" maar mijn grenzen worden gelukkig wel heel erg gerespecteerd maar waarschijnlijk omdat zijm familie sowieso al vreemd kijkt van alles wat ik mee doe met de mannen.

Overigens mijn verhuizing van mijn flat 4 hoog naar zijn huis heb ik op de zware meubels na volledig alleen gedaan. Dus zowel alles inpakken als verhuizen als weer op zolder krijgen in zijn huis. Ook zijn hulp niet nodig gehad. Ook het weer klaar maken van de flat voor oplevering aan de verhuurder zelf gedaan. Het kon allemaal en ruim de tijd er voor genomen en dan graag zonder hulp bezig

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:20

Laibadji schreef:
En mijn vriend heeft mijn boodschap begrepen. Onze bubbel vriend is hier om te helpen met de Gyproc. Nu staan ze hier te gibberen als tienermeisjes _O- Ikke blij!

Toppie, iedereen blij zo

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 20:46

Heel simpel, er is niks mis met hulp vragen en hulp verlenen.

Ik vind het zelfs dom om lekker eigenwijs zelf door te beunen terwijl het met hulp van een derde oid sneller/makkelijker/zonder fysieke pijn kan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:07

Mijn man en ik werken allebei (meer dan) fulltime. Hele grote klussen besteden wij uit aan bedrijven (bijv. huis buitenom verven) , maar mijn vader doet eigenlijk bijna alles daarbuiten. Hij heeft laatst onze schuur opnieuw geverfd, onze schuttingen geplaatst etc.

Hij helpt ons graag, weet dat we zelf de tijd er niet voor hebben, en andersom verwennen we hem graag met dure cadeaus of gewoon een riante beloning. In het weekend staan wij natuurlijk ook klaar voor anderen om hun te helpen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:45

Het geeft jezelf een fijn gevoel als je anderen kunt en wilt helpen toch? Dan kan je beter ook die anderen de kans geven een fijn gevoel over te houden aan het helpen van jullie. Alles met mate en binnen de mogelijkheden uiteraard. Dat maakt echt het leven leuker! Dus ja, ik geef hulp en vraag ook wel eens als het zo uitkomt.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:02

Haha precies dezelfde situatie (en gedachten) meegemaakt. Op een gegeven moment vond ik het eigenlijk gewoon onverantwoord en ben ik in protest gegaan. Er is daarna een vriend gevraagd en gekomen.

@earth Ik vind vrienden die steeds wat vragen wel echt vervelend hoor. Het moet, voor mij in ieder geval, wel een beetje in balans zijn. Dan is het leuk, fijn en gezellig! Anders begint het voor mij asociaal en misbruikerig te worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:08

Ik zou in dit geval iemand inhuren. Als je vriend al aangeeft alleen in 't uiterste geval te willen komen helpen, dan zit ie er niet op te wachten structureel te komen klussen. En daar komt het bij jullie wellicht wel op neer.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:07

elnienjo schreef:
Ik zou in dit geval iemand inhuren. Als je vriend al aangeeft alleen in 't uiterste geval te willen komen helpen, dan zit ie er niet op te wachten structureel te komen klussen. En daar komt het bij jullie wellicht wel op neer.

Jawel hoor. Vriend klust alle dagen en hard. Hij doet het geweldig. Enkel verwacht hij soms dat ik even sterk ben als hem en dat is niet de realiteit.

Het is geen kleine verbouwing maar nogal een grote met soms zware moeilijke klussen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:14

helpen jullie (je man) ook wel eens anderen met iets? dan zou ik makkelijk hulp vragen. Gebeurt dat pook nooit? dan zou ik iemand inhuren voor de klussen die echt te zwaar zijn voor jou.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 09:19

fokfanaat schreef:
helpen jullie (je man) ook wel eens anderen met iets? dan zou ik makkelijk hulp vragen. Gebeurt dat pook nooit? dan zou ik iemand inhuren voor de klussen die echt te zwaar zijn voor jou.

Zoals ik al vertelde doen wij ook veel voor anderen. Ik vind dat maar normaal. Daar zijn we vrienden voor.

Bij mijn vriend is het eerder een principes kwestie. Echter heeft hij eergisteren toch een vriend gevraagd om te helpen wat geweldig was.