Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ibbel schreef:Ik zou echt naar een goede reumatoloog gaan en kijken of je in aanmerking komt voor behandeling met de IL-17 remmer secukinumab (Cosentyx) als je dat nog niet krijgt.
https://reumanet.be/sites/default/files ... _FINAL.pdf
Dreamybol schreef:Ik denk dat de meeste mensen met chronische pijn juist te hard zijn voor zichzelf.. Even doorzetten, een schop onder je kont nodig hebben, door de pijn heen bijten, meer bewegen, want rust roest...
Citaat:Dus ik ga beginnen met te proberen om de dingen die ik leuk vind om te doen (want die zijn er nog wel) gewoon te doen, en niet na te denken in termen als "maar wat als .. dan morgen ...". Ik zie het dan de dag erna wel.
[***] schreef:Mijn B12 is in orde, is al diverse keren getest. Daarnaast ben ik ook een tijdje met gezonde voeding bezig geweest (als in veel groenten en alles volkoren) maar daar blijken mijn darmen niet zo leuk op te reageren. Dus dan houdt het ook al snel op. Uiteraard probeer ik nog altijd wel op te letten, maar wat volgens de boekjes het beste is om te doen blijkt in mijn praktijk niet zo interessant.
[***] schreef:Helpen dingen als mindfullness ook bij het nemen van beslissingen die je niet durf te nemen omwille van "wat als .. over 5 jaar .. " ofzo?Zit ik momenteel een beetje mee, de ene kant van mezelf zegt het ene en de andere kan het tegenovergestelde, en ik word onnozel van mezelf..
[***] schreef:Ik ga proberen om anders te gaan denken, en het zal wel tijd nodig hebben want ik zit nogal vastgeroest in bepaalde gedachten en patronen, maar het zal wel lukken. En als ik het niet meer weet dan open ik wel weer een topic, ofzo