Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Taucha schreef:Ik volg even. Sinds ik 5 jaar geleden ben verhuisd, is mijn ooit zo dikke vlecht steeds dunner aan het worden. Onder de douche zie ik natuurlijk ook de nodige losse bollen haar in het putje liggen, maar tja, lang haar dus niet naar kijken. Maar ondertussen begint de vlecht echt zichtbaar en voelbaar dunner te worden. Ik kan tegenwoordig kleine elastiekjes gebruiken die ook nog blijven zitten, dat had ik 5 jaar terug niet hoeven proberen. Daarnaast valt het ondertussen zelfs anderen op dat mijn haar dunner is en ook snel afbreekt.
Ik heb al een aantal dingen uitgesloten; teveel aan vlees is het niet. Te veel aan selenium is de revue gepasseerd, maar inmiddels ben ik bijna een jaar gestopt met het product waar een hoeveelheid van 144% van de ADH in zit, dus dat kan het haast ook niet zijn.
Dan heb ik nog gekeken of we hier loden waterleidingen hebben. Helaas zitten die lekker weg gestopt onder een vaste vloer en in de muren en is het aansluitpunt in de meterkast tot aan waar het onder de vloer verdwijnt een aaneenschakeling van diverse soorten leidingen. Daarnaast beweert de huurvereniging dat er nooit loden waterleidingen zijn gebruikt (maar ook niet vervangen tijdens renovaties) in het huis dat uit 1939 stamt.
En tot slot is er recent voor iets anders bloedonderzoek uitgevoerd en daarbij waren alle vitamine gehalten normaal.
De huisarts wuift het weg en zegt; het is de leeftijd. Maar waarom zou ik dan ineens binnen een periode van een jaar na een verhuizing haaruitval krijgen dat tot op heden niet minder, maar eerder meer is geworden. Stress is ook uitgesloten, aangezien ik voor verhuizing 100% meer stress gehad zou kunnen hebben dan ik nu heb. En die had ik toen ook niet.
Ik lees graag even mee wat Bokt nog aan invalshoeken weet.
Zertab schreef:Al eens bij een dermatoloog geweest?
chanicha schreef:Ik had jaren terug hele erge haaruitval, echt vele malen meer als jij van je putje
Ik liep bij een Endocrinoloog voor mijn hypofyse en die belde mij dat mijn schildklierwaardes veel te hoog waren, vandaar mijn haaruitval.
Misschien iets om in je achterhoofd te houden.
Succes!
snorkel1986 schreef:Mmm een bolletje vent 3cm is voor mij niet raar tijdens het wassen.. heb nooit dikke bos gehad en krijg ik ook nooit.. ik zou het niet raar vinden...
Rox87 schreef:Ik heb precies dit in periodes van stress.
Citaat:Mannen en vrouwen zien met name een toename van het haarverlies in de herfst. Vanaf eind augustus, begin september neemt de dagelijkse haaruitval plotseling toe. Het hoogtepunt van het haarverlies ligt in oktober. De herfst is de periode van het jaar waarin het haarverlies extra heftig is. Dit wordt gevolgd door het voorjaar, in de maanden maart en april. De mate waarin het haar uitvalt verschilt sterk. Zo kunt u een behoorlijke toename van het haarverlies ervaren, terwijl iemand anders nauwelijks last heeft van de seizoenswisseling.