Overgroei aan schimmel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 07:57

Is het inderdaad geen eczeemachtig iets? Vaak doet een Daktacord wel wonderen, is een combi tussen een anti schimmel en een corticosteriode.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:46

Sizzle schreef:
Candida is een gist en die is eigenlijk echt wel typisch voor verminderde weerstand.
Als je een partner hebt zou ik zeker overwegen hij in genitaalbereik meebehandeld moet worden.. Heb je wel eens laten kijken of je wellicht ook een vaginale (onopgemerkte) infectie hebt?

Deze inderdaad. Heb je een partner? Zo ja, zeker hem meebehandelen. Anders geeft hij het gewoon terug als jij het niet meer hebt.

_CS_

Re: Overgroei aan schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 17:52

Dan zou ik toch eens doorzetten en vragen of ze een onderzoek kunnen doen.
Stukje afname van de huid en opsturen, evt met onderzoek naar welke 'schimmel'.

Zonder daadwerkelijk diagnose kun je natuurlijk maar wat aan blijven modderen, maar of dat nou wat is.

Heb je nooit een kuur gehad?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 13:48

Nee, nog nooit een kuur gehad. Alleen zalfjes en pasta's en dus het aanpassen van mijn dieet door geen suikers/gisten te eten. Ben zelf erg voorzichtig en had al eerder schimmeltjes dan dat ik mijn vriend had. We zijn dus ook voorzichtig en zal het ook even verder met de huisarts bespreken.

Inmiddels heb ik weer contact met de huisarts. Door corona loopt dat net even anders dan normaal dus vanmiddag hebben we even contact om e.e.a. verder te bespreken. Hierbij neem ik jullie puntjes allemaal mee. Bedankt daarvoor.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:24

Ik heb heel vaak schimmels en gisten (op de slijmvliezen) maar ik slik ook afweeronderdrukkende medicatie.... dus het is heel logisch.

Wellicht een keer een kuur nystatine om ea eens goed uit te roeien?

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:26

Heb je wel eens een oraal schimmeldodend middel gehad? Ik noem het de schimmelbom. Fluconazole bijvoorbeeld. Werkt als een tierelier. En intussen op zoek naar wat je zo kwetsbaar maakt. Wel lastig hoor, je eet al vrijwel gist- en suikervrij dus ik zou zo snel ook niet kunnen bedenken waardoor je er steeds last van hebt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-20 19:30

Nee, dat nog niet dat was nog niet nodig volgens de huisarts. Moet het nu eerst nog een keer proberen met een andere zalf aangezien het volgens haar echt om huidschimmel gaat. Als het over 10 dagen niet beter wordt of eerder erger wordt dan moet ik weer contact opnemen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:09

Als je al zolang ermee loopt, en er al diverse huisartsen met je hebben bemoeid, en niets werkt.
Dan wordt het hoog tijd dat je naar een dermatoloog gaat.
Er moet nu iemand je zien die er echt verstand van heeft.