Onali schreef:Vind je het niet egoïstisch naar je kind toe?
Ik wilde graag een kind en nu groei jij op zonder vader (en aanverwante familie)
En ja er groeien genoeg kinderen op met een ontwrichte familie, maar die begonnen (hopelijk) met vader en moeder.
Ik ben zelf anti kind, zou er nooit één willen, maar willens en wetens een kind op de wereld zetten zonder vader ... nee.
Het lijkt mij alvast een betere start dan veel andere kids. Dit is een heel bewuste keuze vóór een kind. En TS mocht zich eerst nog 'even' verantwoorden bij maar liefst 3 psychologen.
Onali schreef:Het kind gaat op den duur toch vragen stellen. Waarom heb ik geen vader? Lieve schat je komt uit een reageerbuisje/ mama kan geen man vinden.
En hoe komt het over op wel een eventuele relatie in de toekomst.
En voor jullie me aanvallen; uiteraard als je geen kinderen kan krijgen of moeilijk heb ik er helemaal geen moeite mee.
op het eerste: kinderen gaan zich op een gegeven moment mogelijks over vanalles vragen stellen. Waarom zijn jullie nog bij elkaar terwijl jullie elkaar niet graag zien? Waarom heeft mijn vader zijn vaderschap van mij niet wettelijk erkend maar zijn jullie nog samen? Waarom heb ik 2 mama's? Waarom heb ik een andere papa dan mijn broertje? Waarom hebben jullie maar 1 kind genomen en mij geen zusje gegeven? Waarom hebben jullie zoveel kinderen genomen en moet ik alles delen.
enzovoort en zo verder
Allemaal dingen die ik al echt gehoord heb overigens.
Volgende relatie in de toekomst? Waarom zou dit anders zijn dan een kind uit een vorige relatie voor jou?
En dan je laatste: dus als de natuur zegt dat je geen kids kan krijgen mag van jou met donor wel maar anders niet? Waarom vind je dat? Mogen bvb lesbische koppels van jou dan wel een donor gerbuiken?
Of als de twee kinderen een donorpapa hebben omdat het binnen het koppel niet lukt, wil je dan dat de kinderen dit weten of is dat ook no go voor jou? Zou je dan ook zo bot zeggen 'omdat papa geen kinderen kan maken'?
Ik vind je opvattingen nogal veroordelend eerlijk gezegd.