Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 15:54

Ik had mijn dochter op de kamer dus kon rustig slapen. Soms kwam ze 1 x, soms 2 x keer. Maar kon na de voedingen altijd weer doorslapen gelukkig. Ik lag niet wakker.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 16:23

Saskia9 schreef:
Lig je niet ook wakker omdat je je baby elk moment verwacht?
Voor ik mijn jongste kreeg sliep ik altijd diep en vaak door, sinds zij is geboren, huilbaby en tot 5 jaar niet doorsliep kan ik niet meer slapen... Ik slaap op een nacht van van 8 uur meestal rond de 6 uur heel licht en wordt vaak wakker. Ik wijs het bij mij toe aan het moeder zijn..
Misschien herkennen meer moeders dat?

Ja dit dachten wij eerst ook. Ze sliep tot 5 maand op onze kamer, en ik slaap sinds zij er is inderdaad heel licht. Dus met 5 maand naar haar eigen kamertje, maar dat maakte helaas geen verschil qua wakker worden 's nachts. Volgens mij ligt het ook aan de hormonen die vrijkomen doordat ik borstvoeding geef, dat je daar ook licht van slaapt (ooit eens gelezen of gehoord).

Maar ach het is ook geen supergroot probleem ofzo, het is alleen irritant. En na 5 nachten doorslapen na de operatie realiseerde ik me ineens weer eens hoe chill dat is :Y)

Edit: nu heb ik op zich wel vaker last gehad van slechter slapen/ wakker worden en niet meer in slaap kunnen vallen, bijvoorbeeld in tijden van stress. Daarom gebruikte ik tijden terug regelmatig melatonine. Maar sinds ik de stress wat beter kan handelen ging het slapen eigenlijk altijd prima, tot de baby kwam.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:55

Hoe lang lig je wakker dan? Ik word ook iedere nacht wel een paar keer wakker namelijk, maar slaap ook snel weer.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:22

Mijn dochters zijn inmiddels bijna 5 en sinds hun geboorte slaap ik slecht.
Heb meerdere dingen tevergeefs geprobeerd en ga nu cbd proberen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 17:35

Tiggs schreef:
Hoe lang lig je wakker dan? Ik word ook iedere nacht wel een paar keer wakker namelijk, maar slaap ook snel weer.

Verschillend, soms een half uurtje, soms anderhalf uur. Maar ben meestal wel echt klaarwakker.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:46

Mloes schreef:
Tiggs schreef:

Verschillend, soms een half uurtje, soms anderhalf uur. Maar ben meestal wel echt klaarwakker.

Heb je een slaaptracker? Want het kan goed zijn dat je tussendoor soms wel degelijk dommelt en dus korter wakker ligt dan je denkt.
Verder zou ik overwegen om vroeger naar bed te gaan. Na 12 uur slaap je sowieso al lichter. Als je vroeger naar bed gaat, heb je al meer uren goede slaap kunnen pakken voordat je eventueel om 5 uur weer wakker wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 17:56

cp112 schreef:

Dan is het zeker waard om Doxylamine 25 mg te proberen. Sleep Aid van Kirkland of een ander merk. Dat werkt dus echt geweldig. Ik breek ze door de helft en soms zelfs in 4-en en dan werken ze nog.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:05

Suzanne F. schreef:
cp112 schreef:

Dan is het zeker waard om Doxylamine 25 mg te proberen. Sleep Aid van Kirkland of een ander merk. Dat werkt dus echt geweldig. Ik breek ze door de helft en soms zelfs in 4-en en dan werken ze nog.

Heb ik inderdaad een tijdje geprobeerd en het heeft de eerste paar dagen ietsje geholpen mbt inslapen. Maar meer helaas ook niet :n

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:05

Ik herken het zeker. Kan al sinds de zwangerschap soms wel uren wakker liggen. Dochter krijgt nu bijna 2 jaar borstvoeding en ik heb het in periodes. Heel gek, maar bij mij lijkt het deels te komen door het slikken van vitamine D. Als ik dat niet slik slaap ik beter, maar niet slikken is niet echt een optie i.v.m. een tekort. Verder heb ik in de kraamweek een middel van Dr. Vogel geslikt geloof ik, hielp heel goed! Toen sliep ik per nacht gemiddeld 1 uur ;-) Kon ook in combinatie met de borstvoeding. Ben even de naam kwijt, zal het straks opzoeken.

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 18:37

Magnesium(citraat) helpt bij in- en doorslapen

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:00

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 19:03

Ik gebruik zo nu en dan magnesium capsules. Slaap er dieper door waardoor ik beter uitrust.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 10:19

Goede tips komen er nog voorbij! Vandaag komt de olie binnen dus ik ga dat eerst proberen, hopelijk helpt dit en anders ga ik het lijstje van gegeven tips afwerken :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:20

Bij mij werkte 2 paracetemolletjes voor het slapen het beste :) weet alleen niet hoe dat zit met BV

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:30

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:47

Avena Sativa Complex van Dr. A. Vogel. Om te beginnen zou ik maar één keer per dag 20 druppels doen, anders ben je de hele dag door suf (uiteraard per persoon verschillend). Als ik een paar nachten niet goed kan slapen, dan neem ik het een paar dagen rond een uur of 6 's avonds in en tot nu toe slaap ik dan echt goed.

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:52

Ik neem "Kalms" op basis van valeriaan voor het slapen gaan

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:36

Mloes schreef:
Goede tips komen er nog voorbij! Vandaag komt de olie binnen dus ik ga dat eerst proberen, hopelijk helpt dit en anders ga ik het lijstje van gegeven tips afwerken :D

Mag ik vragen wat voor olie je besteld hebt? O:)

Zelf ook grote fan van essentiële olie. Ik ben er mee begonnen ook door slaap problemen. Sinds ik ze gebruik slaap ik bijna altijd weer als een roosje <3

Maar ik heb ook geleerd door informatie en eigen ervaring dat er veel schadelijke essentiele olien zijn die schadelijk zijn voor de gezondheid in plaats van te helpen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 14:43

XxLiEsJuHhxX schreef:
Mloes schreef:

Mag ik vragen wat voor olie je besteld hebt? O:)

Zelf ook grote fan van essentiële olie. Ik ben er mee begonnen ook door slaap problemen. Sinds ik ze gebruik slaap ik bijna altijd weer als een roosje <3

Maar ik heb ook geleerd door informatie en eigen ervaring dat er veel schadelijke essentiele olien zijn die schadelijk zijn voor de gezondheid in plaats van te helpen.

Ik heb deze gekocht, veel goede reviews en in de aanbieding dus het proberen waard :D
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... iSEALw_wcB

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-20 14:44

Keet schreef:
Bij mij werkte 2 paracetemolletjes voor het slapen het beste :) weet alleen niet hoe dat zit met BV

Dat doe ik al sinds de operatie, maar maakt dus geen verschil want zodra ik stopte met de Diclofenac was ik weer wakker 's nachts ondanks de 2 paracetemol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:03

Suzanne F. schreef:
Droomsap bevat inderdaad gewoon echt een slaapmiddel. Het klinkt onschuldig maar is hetzelfde als slaaptabletten die je in Spanje en Frankrijk kan kopen. Hier in Nederland kan je het soms vinden op kleine adresjes. Het werkt als een speer trouwens dus zeker een aanrader als je geen borstvoeding meer geeft.

Wat een raar spul, dat droomsap..
Heb nav dit topic het besteld, ik ben ontzettend goed in niet slapen, namelijk, ik gebruik standaard melotamine, dus dacht, laten we dit eens proberen.
To be sure zaterdagavond getest, alsof ik in coma was, maar, evengoed om half 5 klaarwakker voor een uur, hoor.... Zondag als een zombie rondgelopen, alsof ik aan de ****pam 50 mg had gezeten.
Gister weer een avond waarvan ik al wist, ik ga laat slapen, té wakker, klein slokje droomsap, niets, maar dan ook helemaal niets...

Bouw je zo snel een spiegel op voor dat spul? Nee toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:20

Dat weet ik niet. Bij mij werkt het wel heel goed trouwens. Je kan er inderdaad wel duf van zijn de volgende ochtend, zeker als je het niet gewend bent. Ik neem maar heel weinig. Ik breek die tabletjes door 4-en. Dat is 25 mg en dan dus door 4. Er zijn ook tabletjes van 15 mg. Die doe ik door de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:32

Ik heb geen tabletten, ik heb echt letterlijk sap :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:33

Nielojram schreef:
Ik heb geen tabletten, ik heb echt letterlijk sap :-)

Wat is daarvan de sterkte? Hoeveel doxylamine per ml?

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:05