Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:49

Lastige krullen? Gewoon haar super lang laten groeien, dan zakken ze er vanzelf uit.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:51

Curly girl methode, moet je even via Facebook lid worden van de groep!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:34

DreamGuide schreef:
Lastige krullen? Gewoon haar super lang laten groeien, dan zakken ze er vanzelf uit.

:')

Nee hoor. Haar tot voorbij mijn BH bandje en nog dezelfde krullen als toen het op mijn schouders viel. :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:09

Wacht maar tot ze bij je derriere komen, dan zakt het meeste er bij mij tenminste wel uit, en ik had altijd hele strakke krullen, borderline kroeshaar. :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:15

DreamGuide schreef:
Wacht maar tot ze bij je derriere komen, dan zakt het meeste er bij mij tenminste wel uit, en ik had altijd hele strakke krullen, borderline kroeshaar. :P

Ik heb pijpenlokken zoals we dat hier noemen. Die draaien gewoon rustig verder lijkt het. _O- die maken zich niet druk om lengte. Vlak voor mijn operatie had ik het bijna tot mijn Kont en het krulde nog even zeer. :))
Heb daar ooit ook foto’s van gehad maar dat is 10 jaar geleden. Van mezelf houd ik die niet bij. _O- :o
Mijn haar was toen imo op zijn mooist. Mooie kleine pijpenlokken. :+:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:43

AmoorM schreef:
Helpt de curlygirl methode echt?

Ja

Okay vooruit
Even uitgebreider dan ;)
Maar ja, het helpt
Ik kijk naast cg approved trouwens ook naar eco. Dus eco cg
Daar zitten soms een paar stofjes in die niet helemaal cg zijn, maar geen stofjes die slecht zijn voor je lijf

Ik was 1 a 2 keer per week,
-shampoo
-conditioner
-leave in
- en soms doe ik er gel in maar meestal niet
Half uurtje in een handdoek (decathlon h microfiber haar handdoekjes zijn fantastisch)
En daarna aan de licht drogen
En als het droog is werk ik met mijn handen mijn haar los/in model

Geloof wel dat mijn routine zo basic is als het maar kan
Maar ik heb geen zin in een hele stulong routine en getrut met een fohn :+
Ik verwaai of verregen toch binnen no time weer

Refreshen(opfrissen ) doe ik zelden, maar dat doe ik met verdunde leave in
Haar vochtig maken en verdunde leave in er door knijpen
Und fertig

(Ik gebruik trouwens momenteel alles van boucleme)

Mijn haar zit sinds cg veel beter , minder pluis en mooiere krul
Eco cg heeft het nog mooier gemaakt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:51

`ik volg ook. Die curlygirl methode schijnt echt te werken. Heb een stalgenoot en die is er bloed fanatiek mee, ik wat minder maar heb wel de juiste shampoo. Mn stalgenoot gaat ook echt zelf havermout en lijnzaadgel maken etc. maar daar heb ik het geduld niet voor :'). Al moet ik zegge dat haar gel ontzettend goed werkte voor mn haar.

Je kan misschien eens naar zepig.nl daar heb je van die shampoo bars die ook Curly Girl proof zijn. En wat soms heel goed kan zijn is leave in conditioners. Alleen dat gaat nog een beetje tegen mn gevoel in.

@Sonja, bedankt voor het delen van je routine!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:53

Leed? Zegen juist!
Ik heb het 21 jaar als leed gezien, borstelde het uit en vond het net geen krul, net niet stijl. Nu sinds juli bezig met de CG-methode. Ben er nog lang niet, maar er zit al zoveel progressie in. Het grootste verschil kwam inderdaad van de krullenkapper. Deze heeft veel meer laagjes in mijn haar geknipt.

Voor
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Producten die ik gebruik
Afbeelding

Begin bij de Facebookgroep. Daar staat alle informatie die je nodig hebt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:56

Hier heb ik een zoontje van bijna 2 met krullen. Het zit snel als oudmodisch bed look. Maar kan hem zo leuk staan. Gebruik een gelspray van andrelon voor krullend haar, maar dat is het net niet. Hij is net weer naar de kapper geweest en nu is het een stuk korter, krullen blijven enlaat ik weer langer groeien.

Wat een verschil peer appel.Heel leuk!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:57

Absolem schreef:
Ik heb gisteren een haarwrap ondekt. Ik was eigenlijk opzoek naar een side updo maar toen kwam ik deze wrap tegen. Ik heb het Vannacht geprobeerd. Van mezelf heb ik hele sterke slagen. Ik heb het gewrapt toen ik net uit de douche kwam.

https://youtu.be/X8o9oExf39k

[ [url=m/S8yniy.png]Afbeelding[/url] ]
dit was het resultaat vanochtend.idd voorzichtig loshalen uitschudden. Ik heb vervolgens een beetje haarlak gespoten. En tadaa.

Oh die heb ik ook een aantal keer geprobeerd. Heb lang dik haar - wel steil met een paar verdwaalde krullen aan de binnenkant - maar het zag er zoooo mooi uit! Bij jou ook!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:32

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:48

Hoe maken jullie die haarwrap?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:16

marleen_usar schreef:
Hoe maken jullie die haarwrap?

staat een youtube linkje in mijn vorige post.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:23

susan, die curl mousse heb ik ook,maar ik krijg daar dus juist weer erg droog en stug haar van.

ik ben toevallig met lijnzaad aan het koken voor de paarden, ga ook maar eens lijnzaadgel voor mijn haar proberen!

dit:
https://krullentemmer.nl/lijnzaadgel/

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:25

CGM bleek ook dé oplossing voor mijn haar.

Van:
Afbeelding

Naar:
Afbeelding

Ik vind het niet altijd makkelijk hoor. Soms zit het tijden echt fantastisch en denk ik de “heilige graal” voor mijn haar te hebben gevonden. Maar dan jinx ik het en zit het prompt dramatisch. Het blijft toch altijd wat zoeken naar de balans tussen proteïne en moisturizer en die is nooit stabiel :7

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:26

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:18

Nee fohnen moet je echt niet doen. Ik laat het altijd aan de lucht drogen.

ellepel , als ik er niet regelmatig met mijn vingers doorga met opdrogen is het ook stug hoor. Of stug, op sommige plekken voelt het iets stugger. Je moet het wel loswerken zeg maar. Heb het idee dat er dan gewoon net iets teveel op 1 plek zit. Even kort met de borstel er door wil ook helpen :j alleen om dat stugge er even uit te krijgen, en te zorgen dat het luchtig blijft.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:26

Goed lagen knippen door een krullen kapper en je verdiepen in de girlygirl methode. Je krullen zijn je dankbaar en t scheelt je een hoop wegenissen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:01

SusanH schreef:
Nee fohnen moet je echt niet doen. Ik laat het altijd aan de lucht drogen.

ellepel , als ik er niet regelmatig met mijn vingers doorga met opdrogen is het ook stug hoor. Of stug, op sommige plekken voelt het iets stugger. Je moet het wel loswerken zeg maar. Heb het idee dat er dan gewoon net iets teveel op 1 plek zit. Even kort met de borstel er door wil ook helpen :j alleen om dat stugge er even uit te krijgen, en te zorgen dat het luchtig blijft.

borstel?
doe ik dat dan ben ik een ontploft schaap :')
is echt een no go voor mij hoor,maar misschien even wat vaker met de handen er door.
vind het soms ook wel moeilijk wat te gebruiken.
want wil niet teveel producten hebben staan, meeste is flink aan de prijs

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:29

Borstel moet ik ook niet wagen :=
coupe ontplof gegarandeerd

Als ik er al een gel in doe dan gooi ik als het droog is mijn hoofd even voorover en kneed/knijp ik de cast/stugheod er uit en klaar
Is de enige manier om pluis of ander gedoe te voorkomen
Borstelen , kan me de laatste keer niet herinneren :n
Ja onder de douche met conditioner er in
Of net voor het wassen als het echt ontploft is door weer of sporten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:57

Krullen en droog borstelen is echt een doodzonde :')

Cg methode is zelfs als je steil haar hebt aan te raden omdat het een stuk vriendelijker is voor je haren.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:05

Maar hoe doen jullie dat dan als jullie uit bed komen? Ik heb behoorlijk krullen. Die eigenlijk alleen maar pluizen. Gevolg is dus dat ik altijd mijn haar in een vlecht heb. Nu ben ik dit wel een beetje beu.

Ik word ook echt een schaap/poedel. Enige wat ik met uitgaan deed was heeeeul veel gel, mousse en haarlak om te verkomem dat het ook maar iets pluisde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:06

Ik maak het nat met de plantenspuit, dan doe ik een combi van 'snot' en gel en dat knijp ik er dan in en dan even met de difusser fohnen. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:15

Zijde helpt tegen pluis, dus een bonnet of een kussensloop van zijde. Coupe de palmboom is ook fijn voor het slapen en dan niet met een gewoon elastiek maar met een 'inviseboble'. Als je haar in de klit zit, eerst natmaken, leave in conditioner, doorkammen en stylen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:54

Hier ook een echte krullenbol, type pijpenkrul. Ik heb een goede krullenkapper, verder gebruik ik de krullenlijn van andrelon, die bevalt me veel beter dan andere duurdere merken. Ik was het twee keer per week waarbij ik het uitborstel. Na het wassen andrelon schuim voor krullen erin en aan de lucht laten drogen. In de ochtend maak ik het nat en kam het met mijn handen. Ik ben in twee minuten klaar. Het belangrijkste is volgens mij inderdaad een goede kapper en nooit borstelen behalve met wassen.