Al zeven jaar jeuk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: Al zeven jaar jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:30

Hier hele goede ervaringen met de homeopaat bij ernstige aanhoudende jeuk zonder duidelijke oorzaak.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:57

... en wat soms goed helpt bij jeuk: een wormkuur. :o
Vermox bij de drogist.

Lunamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:01

Is het bloedbeeld al eens volledig na gezien? Ik ben een nierpatiënt, ondertussen getransplanteerd, maar voor ik aan de dialyse ben gedaan, had ik ook regelmatig last van jeuk. Er was ook nooit iets te zien aan de huis, maar die jeuk is inderdaad erger dan pijn...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:10

Wat erg voor je moeder, jeuk is vreselijk! Ik denk mogelijk aan een (voedings)allergie. Bij mij staat het waarschijnlijk in relatie tot een lactose intolerantie. Het is al eerder genoemd, mogelijk kan een homeopaat nog wat betekenen?

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:25

Heeft ze een waterontharder? Ik had altijd erge jeuk, sinds we een waterontharder hebben vrijwel geen last meer! Ik kon blijkbaar niet tegen het douchen met het water uit deze regio..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:39

Ben ook onder behandeling geweest voor hevige jeuk. Echt alles geprobeerd. Niets hielp. Ook de dermatoloog kon niets doen zei ze. Ze stelde dat ik waarschijnlijk suikerziekte zou hebben en dat het daardoor kwam. Nu heb ik geen suikerziekte, maar ben wel verder gaan uitzoeken en ontdekte dat geraffineerde suikers jeuk kunnen verergeren.

Ik heb heel veel corticosteroïdenzalf moeten gebruiken op advies van huisarts en later dermatoloog. Doe dat niet!! Als het niet snel helpt, helpt het later ook niet en je huid wordt er papierdun, droog en geïrriteerd van en helaas blijft dat zo.

Ik heb nu al 9 jaar jeuk en zal er wel nooit meer vanaf komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:30

En in de natuurgeneeskunde roept men 'help lever en nieren', waar de acupuncturist de longen aan zal toevoegen.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:35

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:51

Hevonen schreef:
Ben ook onder behandeling geweest voor hevige jeuk. Echt alles geprobeerd. Niets hielp. Ook de dermatoloog kon niets doen zei ze. Ze stelde dat ik waarschijnlijk suikerziekte zou hebben en dat het daardoor kwam. Nu heb ik geen suikerziekte, maar ben wel verder gaan uitzoeken en ontdekte dat geraffineerde suikers jeuk kunnen verergeren.

Ik heb heel veel corticosteroïdenzalf moeten gebruiken op advies van huisarts en later dermatoloog. Doe dat niet!! Als het niet snel helpt, helpt het later ook niet en je huid wordt er papierdun, droog en geïrriteerd van en helaas blijft dat zo.

Ik heb nu al 9 jaar jeuk en zal er wel nooit meer vanaf komen.

Yep, suikers!
Hier ook eentje die vervelende jeuk krijgt bij een te veel aan suiker. Gek inderdaad, het begint met de schouders en als ik echt te veel suikers gegeten heb dan jeuken de gehele armen. De rest van mijn lijf heb ik geen last van, op de binnenkant van de doos na. Die jeuk dan gezellig mee :n

Overigens verschillende testen gedaan om te achterhalen of er suikerziekte in het spel is en die zijn allemaal negatief. Dokter snapt er niets van. Is haar niet bekend, waarom schouders/armen/doos wel en de rest niet. Geen eczeem oid, dat is het allemaal niet. Puur inname van suikers. En dan maakt het niet uit wat voor suikers, geraffineerd of te veel vers fruit. Zolang het suikers zijn en het emmertje loopt over, gaat het jeuken. Ik kan het nu ik het door heb makkelijk onder controle houden. Door de week geen zoetigheden, op gewoon fruit na en in het weekend mag ik wel wat meer snoepen. Overigens als ik er veel bij beweeg, dus bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar windsurf dan is alle suiker verbrand en dan kan ik gewoon 2 dagen achter elkaar een reep chocolade eten. Maar dat hoef ik niet te doen als ik niet intensief bewogen heb, dan lig ik de hele nacht wakker door het krabben.

Eet ik een paar dagen geen of heel veel minder suikers dan is er niets aan de hand...euhh armen.
Pillen tegen jeuk werken een beetje, maar dat lost de oorzaak niet op. Azaron oid en corticosteroiden werken niet tegen deze jeuk. Hebben alleen maar nadelen.

Het is op zich heel makkelijk uit te proberen. Gewoon een paar dagen hetzelfde eten als altijd, alleen hetgeen de suikers met zich mee brengt vervangen door iets zonder suiker of met zoetstoffen. Maar let dus ook op vers fruit. Met name ananas en sinaasappel zijn stiekem best zoet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:22

@ Taucha: het zou interessant kunnen zijn om de pH van je urine en speeksel te meten
zowel op de 'suiker/ jeuk' dagen als de goede dagen.
(Koop teststrips voor de waarden 4 - 8.)

Eventueel: er zijn zogeheten 'pral lijsten', die aangeven welke voedingsmiddelen een hogere resp lagere pH opleveren.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:42

Al getest op (voedsel) allergieën/intoleranties? Mijn moeder had ook altijd jeuk op haar buik en benen, tot ze erachter kwam allergisch te zijn voor meerdere dingen.
Ik krijg zelf van lactose en gluten enorme jeuk en wondjes op mijn hoofd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:10

Bedankt allemaal voor de tips en adviezen, ik heb ze allemaal laten lezen. Ze heeft gisteren een MRI gehad om te kijken of het vanuit haar nek komt. Zo niet, gaat ze een uitgebreide allergietest laten doen (heeft ze nog niet gedaan) . Nogmaals dank voor de hulp <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:11

Suiker zal het (denk ik) niet zijn, mijn moeder eet echt bijna niks waar suiker in zit (behalve “de goede” suikers, en dan ook gereduceerd. 1 max 2 stuks fruit)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 23:13

_E_ schreef:
Heeft ze een waterontharder? Ik had altijd erge jeuk, sinds we een waterontharder hebben vrijwel geen last meer! Ik kon blijkbaar niet tegen het douchen met het water uit deze regio..

Grappig dat je dat zegt want mijn moeder had het meeste baat bij meer water drinken. Ik zal ook dit doorgeven +:)+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:20

Mijn man heeft ook jeuk, is ontstaan na een aanval door een dolle kat... Met zijn armen moest hij zijn ogen beschermen, en kreeg diepe halen in zijn armen. De huisarts weigerde verband te zien met de aanval, is al meer dan een jaar geleden inmiddels, al begint ze nu langzamerhand ook te zeggen dat het niet helemaal uit te sluiten valt. Verschil is dat de huid wel zichtbaar aangedaan is.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:34

Hoi Ts, ben je bekend met netelroos? Ook wel bekend als galbulten en urticaria. Wellicht iets om te Googlen.
Succes..