Portemonnee gestolen, camerabeelden worden niet bekeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:09

Oh, ik zou hier zo woest van worden, wat een klantvriendelijkheid ook echt :\ Zou sowieso heel social media vol spammen tot dat ding terugkomt. Had je er trouwens veel geld in?

Die camerabeelden blijven meestal maar 7 dagen bewaard, dus ik vrees dat ze er niet meer zijn. Maar zou het hier zeker niet bij laten zitten :n

JMJ

Re: Portemonnee gestolen, camerabeelden worden niet bekeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:17

Vragen naar de winkelmanager op een moment dat het heel druk is in de winkel en dan op goed hoorbare toon je beklag doen en desnoods flink stennis schoppen , daar zitten ze niet op te wachten.
En ook dreigen met (sociale)media aandacht kan dan misschien nog wat extra helpen.

Ik heb zo meerdere malen mijn gelijk kunnen halen bij winkels waar ik in eerste instantie afgewimpeld werd.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:25

Ik heb een soortgelijke situatie met een patiënt gehad, tas stond op een tafel terwijl zij met rolstoel iets pakte en ondertussen tas gestolen. Beveiliging heeft direct gekeken en dader in beeld maar politie heeft de beelden niet opgevraagd. Heeft het via aangifte tot uiteindelijk zelfs bezwaar via het OM aangetekend maar werd toch echt niet opgevraagd. Ik weet de reden helaas niet meer dus daar kan ik je niet mee helpen maar het is dus ergens een protocol waarschijnlijk...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:43

JMJ schreef:
Ik heb zo meerdere malen mijn gelijk kunnen halen bij winkels waar ik in eerste instantie afgewimpeld werd.

Je hebt wettelijk geen recht om de beelden in te zien.
Dus kun je hoog en laag springen en de boel bij elkaar schreeuwen..maar "gelijk" ga je niet krijgen.
Daarnaast bestaan de beelden hoogstwaarschijnlijk al niet meer dus dan het stennis maken helemaal geen zin meer.

Ik heb ook regelmatig mensen in hun ogen gelijk gegeven, maar dat was gewoon omdat ik hun kinderachtige gedoe en geschreeuw zat was.
Niet omdat zij gelijk hadden :+

Vrouwdarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:47

Wauw, wat een reacties! Mijn ballen zijn niet groot genoeg om stennis te trappen in de winkel. Wel heb ik al met de filiaalmanager gesproken in de winkel, op rustige toon toen ik nog dacht dat de politie dit wel ging oppakken.
Mijn partner heeft telefonisch zijn ongenoegen geuit bij de klantenservice en bij een medewerker van het filiaal, met als resultaat dat de beelden bewaard zijn. Met daarbij de mededeling dat de beelden alleen bekeken zouden worden als de politie opdracht geeft.

Voor nu denk ik dat ik nogmaals contact ga opnemen met de klantenservice, met de mededeling dat ik de sociale media ga opzoeken als ze me niet serieus nemen. Mijn partner durft vast zijn ballen te tonen (figuurlijk :D ) in de winkel.
Pfff, wat een gedoe om gehoord te worden zeg. Dit past zó niet bij mij, assertief zijn. :')

Vrouwdarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 20:49

marrlinde schreef:
Ik heb een soortgelijke situatie met een patiënt gehad, tas stond op een tafel terwijl zij met rolstoel iets pakte en ondertussen tas gestolen. Beveiliging heeft direct gekeken en dader in beeld maar politie heeft de beelden niet opgevraagd. Heeft het via aangifte tot uiteindelijk zelfs bezwaar via het OM aangetekend maar werd toch echt niet opgevraagd. Ik weet de reden helaas niet meer dus daar kan ik je niet mee helpen maar het is dus ergens een protocol waarschijnlijk...

Wat triest zeg, stelen van iemand in een rolstoel. Hoe sneu ben je dan... :(

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:56

Vrouwdarijn schreef:
mag schreef:
Kun je het nog een keer vragen en als dat niks opleveren social media inschakelen? Op Facebook enz. vragen of iemand iets gezien heeft? (misschien dat dat net dat ene zetje is om toch de beelden te bekijken).

Hoe zou jij dat aanpakken, via social media? Zelf ben ik daar dus helemaal niet bekend mee, welke facebookpagina zou ik daarvoor kunnen gebruiken?

Je kunt het openbaar op je eigen pagina zetten en dan hopen/vragen dat het gedeeld wordt. Of on buurtpreventie groepen bijv.?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:58

Wat betreft sociale media, er zijn meerdere manieren om daar duidelijk te maken dat dit niet zo werkt.

Je kunt het openbaar op je eigen tijdlijn plaatsen met een hashtag erbij, en ook een link naar hun pagina (met de @ ervoor).
Je kunt het op hun eigen pagina bij 'berichten van bezoekers' plaatsen. Let erop dat het hun eigen pagina is, dus bv Jumbo Nijmegen Dukenburg.
Je kunt het op de algemene pagina zetten van alle winkels met naamlink erbij naar de betreffende winkel (bv Jumbo) .
Je kunt een negatieve recentie achterlaten op hun eigen pagina.
Je kunt een negatieve recentie achterlaten op de algemene pagina (Jumbo bv)
Verder vragen of familieleden op jouw berichten willen reageren voor meer bereik.
Je zou eventueel een tip naar een Facebookpagina kunnen versturen zoals The best social media - nl

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:09

Op google - naam van de winkel kan je ook een review achterlaten.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:10

Sclimpre schreef:
Op google - naam van de winkel kan je ook een review achterlaten.

Dat is zeker een optie, alleen het hangt wel echt van het bedrijf af of daar weleens naar gekeken wordt. Ik denk dat filialen zelf daar weinig naar kijken.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:17

Hopelijk het hoofdkantoor wel.
Of misschien op zoek gaan naar een ombudsdienst (van het bedrijf of algemeen)?