Wat is er met mijn oog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:34

marleen_usar schreef:
Heeft mijn man ook gehad is een allergie.

Bij jouw man misschien wel. Dat zegt nog niet veel over TO. Knap dat je zo een diagnose weet te stellen.

Ik heb zelf ook zo'n oog gehad en bij mij is rosacea in het oog. Dit volgens de huisarts.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:40

Ik zet de foto's even in een spoiler want het ziet er niet heel fris uit maar mijn oog ging van de bovenste naar de onderste foto in 4 dagen.
Uiteindelijk was het strontje een flinke stronthoop geworden die zelf is open geknapt.

Spoiler:
Afbeelding

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:10

Je kan ook alvast even wat oogdruppels halen bij de etos/kruidvat oid.

Toen ik een keer een wat pussig oog had met een iets verdikt ooglid was het met een paar keer per dag druppelen binnen een paar dagen weg.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:57

Ik ben geen huisarts natuurlijk maar het doet mij denken aan de ooglidontsteking die ik eens had. Gewoon mee naar de HA gaan.

fjordjes

Re: Wat is er met mijn oog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:34

Blefaritis? Daar lijkt het nog het meeste op. Heb er helaas af en toe last van, ben lensdragend.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:36

Het is op de foto (nog) niet helemaal te zien, maar soms heeft iets tijd nodig om te ontwikkelen. Het zou een strontje kunnen zijn (hordeolum), maar de plek is daar niet helemaal typisch voor. Als er een wit puntje op/inkomt zoals een puistje, is dat het.
Andere optie (en iets meer waarschijnlijk imo) is een ooglidrandontsteking (blefaritis).
Goed schoonhouden met kraanwater en even kijken welke kant het op gaat! Antibioticazalf wordt hier niet snel voor gegeven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:41

Ik heb wel eens een ontstoken traanbuisje gehad, dat leek ook zo.
Kans is best groot dat je (antibiotica) oogdruppels moet gebruiken dus ik zou hoe dan proberen snel een afspraak te maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:44

Gewoon ff paar dagen je oogleden schoonmaken met een zacht watje en water of miccelair water en bijv een warm compres (washandje) kwartiertje erop.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:45

Ik had begin dit jaar uit het niets een strontje. Het brandde nogal en mijn oog werd dik. Huisarts wilde me geen zalfje geven en zei dat ik elke dag een watje in gekookt water moest doen en dat op mijn oog leggen. Uiteindelijk ging het vanzelf weg gelukkig :)

Jouw foto doet me een beetje denken aan mijn oog begin dit jaar. Voor de zekerheid zou ik even de huisarts bellen voor advies, want het kan natuurlijk ook heel wat anders zijn.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:47

Met ogen neem ik geen enkel risico. Zou dus zeker naar de ha gaan

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:51

Toevallig had ik deze week precies hetzelfde en heb het twee keer eerder gehad, trok vanzelf weer weg, maar zie er soms uit als een monster met een blauwe dikke wal of ooglid :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:05

Dit is volgens mij een chalazion (denk dat het in NL strontje wordt genoemd). Wat wij aanraden is om het zachtjes masseren richting de wimperrand met warmtecompressen. Wel eventjes naar laten kijken maar je kan iig al beginnen en vrijdag eventueel langs gaan :)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:32

Ik had een keer 2 van die ogen... dikke allergische reactie op make-up doekjes... ineens na jaren gebruik kan ik geen make-up doekje meer gebruiken, dan wordt ik de volgende dag wakker met 2 van deze ogen. Rood, branden en ook na een paar dagen heel droog en schilferig

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:27

Hoe is het vandaag met je oog, TO?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 14:10

Op dit moment is het zo:
Afbeelding

Een beetje hetzelfde denk ik. Ik ben nog aan het werk, als het morgen nog hetzelfde is dan bel ik even voor de zekerheid. Mijn bewoners op het werk vroegen zich al af of ik soms ruzie had gehad en een klap heb gekregen _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:28

Ik heb mezelf een keer 's nachts een klap verkocht. Ik werd er wel van wakker, ben omgedraaid, verder geslapen en 's ochtends zag het er ook zo uit :=
Het is nooit blauw geworden, maar heb wel een aantal dagen met een rode wal onder mijn ene oog gelopen :+

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:40

Niet te lang wachten idd! Gewoon naar HA. Ogen zijn kostbaar..

In eerste oogopslag ( of is dat een woordgrapje die nog te gevoelig is? ;-) ) toen ik je foto zag dacht ik "wat heb je perongeluk in je oog gesmeerd", ziet eruit of je rode pepers hebt gesneden en toen je vingers naar je oog hebt gebracht..

je zou nog even kunnen spoelen met optrex, vind ikzelf ook verzachtend en verkoelend werken..( ik heb soms allergische reacties op mijn 2 katten..denk ik.. krijg ik dikke rode ogen van..niet hetzelfde als jij hier op de foto..maar volgens mij zou optrex geen kwaad kunnen..)

Maar nogmaals: ga langs je HA als het niet snel verbeterd.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:47

Bij mij heeft de huisarts (beter gezegd de zalfjes die ik kreeg) helemaal niet geholpen. Ik heb het heel trouw en fanatiek gespoeld, gepoetst en gezalfd. Kreeg er antibiotica voor. Alles zou met een paar dagen moeten helpen, maar ik heb er wel een maand mee gelopen. :7 Het werd overigens nooit zo'n 'puist'. Daar hoopte ik wel op, omdat ik dacht dat ik er dan snel af zou zijn. Bij mij kwam het wel echt vanuit mijn ooglid, boven mijn oog, maar dit zal iets soortgelijks zijn.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:11

Zo ziet een "gewone" oogontsteking er bij mij ook uit. Net alsof ik een mep heb gekregen :') :j
Ik heb toen oogzalf moeten smeren, en omdat ik last had van het licht een paar dagen een zonnebril gedragen :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:10

M’n oog ziet er net zo uit als jouw oog. Breidt zich steeds verder naar beneden uit. Dus hoop dat het een strontje is

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:40

_Nelleke_ schreef:
Citaat:
COVID-19 treft verschillende mensen op verschillende manieren. De meeste mensen die besmet raken, hebben lichte tot matige symptomen en herstellen zonder opgenomen te hoeven worden.
De meestvoorkomende symptomen:
koorts
droge hoest
vermoeidheid
Minder vaak voorkomende symptomen:
pijn in het lichaam
keelpijn
diarree
bindvliesontsteking
hoofdpijn
aangetast smaak- of reukvermogen
huiduitslag of verkleuring van de vingers of tenen
Ernstige symptomen:
kortademigheid of ademhalingsproblemen
pijn of druk op de borst
aangetast spraak- of bewegingsvermogen
Zoek direct medische hulp als u ernstige symptomen heeft. Bel altijd eerst voordat u uw huisarts of een zorginstelling bezoekt.
Mensen met lichte tot matige symptomen die verder gezond zijn, moeten thuis uitzieken.
Het duurt gemiddeld vijf tot zes dagen tot een besmette persoon symptomen vertoont. In sommige gevallen verschijnen de symptomen pas na veertien dagen.

Bron: WHO

Serieus? :')
Ik heb last van m’n rug. Dus, pijn in mijn lichaam, dus corona.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:44

Nou inderdaad. Met alle verschijnselen kun je Corona hebben. Ik had gisteren hoofdpijn, heb ik het zeker ook?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:46

Ik vind het er eerder uitzien als een blauw oog, maar dan voelt de huid ook wat beurs... Voel je dat? Of voelt het alsof er wat aan het ontsteken is?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:49

Suzanne F. schreef:
Nou inderdaad. Met alle verschijnselen kun je Corona hebben. Ik had gisteren hoofdpijn, heb ik het zeker ook?

Jep. Absoluut!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:58

Nouja ik had alleen maar spetterpoep en moest al gelijk een coronatest van werk -O- :n

Ts, veel beterschap!