Matheno schreef:Heb de nodige schoppen onder de kont gehad. Als ik die niet had gehad dan had ik nu waarschijnlijk geen mooie baan, huis, man en ruimte voor hobby's, maar ergens onder een brug geslapen.
Nou anders hier wel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Ik vind die corrigerende tik meer voor kindjes waar uitleg nog niet echt goed gaat.
Dus 3 keer nee als ze naar de thee grijpen en het vervolgens nog eens doen.
Niet bij kinderen die dus sarcastische opmerkingen kunnen maken, die zijn verbaal sterk genoeg om ook verbaal aan te kunnen.
Nu vraag ik bij jou af stel je moeder stuurde ja alleen maar naar boven, zou je dan niet nu met hetzelfde probleem zitten?
daantjuhhh schreef:punotti schreef:Nu vraag ik bij jou af stel je moeder stuurde ja alleen maar naar boven, zou je dan niet nu met hetzelfde probleem zitten?
Ja je dacht dat ik naar boven ging als iemand dat zei? No way. Als iemand rechts zei ging ik links en andersom.
Brainless schreef:fjordjes schreef:Vroeger echt wel een paar keer een corrigerende tik gehad van m'n ouders op de billen en ik ben er echt niet slechter op geworden, geen trauma aan overgehouden.
Dus omdat jij er geen trauma aan hebt overgehouden moet het maar normaal zijn?
Dat is zo'n KUL reden.
Brainless schreef:fjordjes schreef:Vroeger echt wel een paar keer een corrigerende tik gehad van m'n ouders op de billen en ik ben er echt niet slechter op geworden, geen trauma aan overgehouden.
Dus omdat jij er geen trauma aan hebt overgehouden moet het maar normaal zijn?
Dat is zo'n KUL reden.
Lunapower schreef:Omdat het regelmatiger gebeurde, telkens als ik over hun streep ging en ik wist nooit precies waar die lag, heb ik faalangst ontwikkeld en een extreem laag zelfbeeld gekregen.
Babootje schreef:Lunapower schreef:Omdat het regelmatiger gebeurde, telkens als ik over hun streep ging en ik wist nooit precies waar die lag, heb ik faalangst ontwikkeld en een extreem laag zelfbeeld gekregen.
Ik denk dat daar het probleem lag en niet zozeer bij de corrigerende tik. Maar bij het feit dat jou thuis geen duidelijke grenzen werden geboden waardoor je niet wist waar je aan toe was. En een oneerlijke corrigerende tik is het ergste dat er is.
Mars schreef:Mwah ben met bepaalde corrigerende tikken wel blij geweest hoor. Als ik na waarschuwing ‘Mars afblijven, die pan is heet’ alsnog mijn tengeltjes ernaar uit stak bijvoorbeeld. Dan hadden mijn ouders natuurlijk een pedagogisch verantwoorde verhandeling kunnen beginnen over hoe teleurgesteld ze zijn dat ik niet luister, dat ze mijn gevoel niet wilden kwetsen dmv het opleggen van grenzen etc etcMaar dan hadden ze mij naar t brandwondencentrum kunnen brengen.
Die lel op mn vingers was in een seconde gebeurd en tja, dat werd janken. Maar wel janken zonder verbrande handjes.