Is een streepje altijd een streepje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:33

Een veel belangrijkere vraag.. Wil je kinderen?

Zo niet, zou ik de huisarts bezoeken voor een oplossing. Of je verantwoordelijkheid nemen.
Te lang wachten en je zit met de gebakken peren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:34

Je kan een middagtester zijn, dat wisselt.
Indroger was het niet als hij er meteen stond.

Testen kunnen ook licht positief zijn op je eisprong (LH) dus dat is nog een optie. En soms spoken kv 2v5 ook gewoon.
Morgenochtend nog even een keer testen zou mijn advies zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:35

Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 30-09-20 15:39, in het totaal 3 keer bewerkt

secricible

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:38

Ik vind plusjestesten dan weer waardeloos, heel vaak vaks positief. Predictor early is m.i. beste test in dit stadium.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:38

Die van de Etos zijn ook wel goed. En anders wacht je nog een paar dagen? Dan weet je het zeker.
In principe is een streepje den streepje maar dan is het wel raar dat de andere test niks aangeeft.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:39

Kinderen staan nog niet op de planning, maar mocht het zo zijn, is het zeker welkom. Vriend en ik zijn 10+ jaar samen, ik ben volgende maand 26 en hij 30 volgend jaar. :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:41

Ok, dus (echt niet rot bedoeld, maar zo kan het wel overkomen) wat is nu je probleem dan?
Er zijn twee kansen. Je bent niet zwanger. Mooi, want dat wil je nog niet, anders had je wel zonder anticonceptie dingen gedaan. Of je bent wel zwanger. FF wennen, ff slikken, want niet gepland, maar wel welkom.
Wat maakt dat je nu zo in de stress schiet?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:43

Ik zie ook een streepje.
Maar even serieus: Je dacht dat er geen kinderen komen van Voor het zingen de kerk uit? :+

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:44

rien10 schreef:
Ok, dus (echt niet rot bedoeld, maar zo kan het wel overkomen) wat is nu je probleem dan?
Er zijn twee kansen. Je bent niet zwanger. Mooi, want dat wil je nog niet, anders had je wel zonder anticonceptie dingen gedaan. Of je bent wel zwanger. FF wennen, ff slikken, want niet gepland, maar wel welkom.

Onzekerheid, spanning, noem maar op.

Ook een stukje van me af kunnen/willen schrijven, en ervaringen lezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:45

Cayenne schreef:
Ik zie ook een streepje.
Maar even serieus: Je dacht dat er geen kinderen komen van Voor het zingen de kerk uit? :+

Als je daarnaast je nuvaring vaak genoeg vervangt niet :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:45

rien10 schreef:

Nou, is toch heel logisch. Gewoon niet weten waar je aan toe bent.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:45

Cayenne schreef:
Ik zie ook een streepje.

Die kans is er ook uiteraard :+ helemaal gelijk in

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 15:46

secricible schreef:
Cayenne schreef:
Ik zie ook een streepje.

Als je daarnaast je nuvaring vaak genoeg vervangt niet :D

Anticonceptie is nooit 100% veilig he :Y)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:49

rien10 schreef:

Onzekerheid over dit, kan echt killing zijn. Ook al weet je dat iedere uitkomst goed is.

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt ts! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:51

Melewel94 schreef:
Kinderen staan nog niet op de planning, maar mocht het zo zijn, is het zeker welkom. Vriend en ik zijn 10+ jaar samen, ik ben volgende maand 26 en hij 30 volgend jaar. :)

Ah gelukkig!!

Dan wens ik je veel succes met je komende test, de spanning zal om te snijden zijn! :D
Succes!!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:51

rien10 schreef:

Als er nu 1 ding is waarbij ik het 100% gerechtvaardigd vind om compleet in de stress te schieten is het bij de mogelijkheid op een ongepland kind. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:52

Gini schreef:
rien10 schreef:

Als er nu 1 ding is waarbij ik het 100% gerechtvaardigd vind om compleet in de stress te schieten is het bij de mogelijkheid op een ongepland kind. :o

Maar ongepland welkom is weer anders dan ongepland niet welkom (Dan had je betere verantwoordelijkheid moeten nemen....)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:53

Precies! Daarom vraag ik ook: wat maakt dat je in de stress schiet? Hoe je het allemaal moet doen met werk, relatie, sociaal leven en paard? Zijn het de praktische zaken, of de emotionele? Ben je bang voor de mening van de mensen om je heen? Dat heeft allemaal invloed op je beleving van dat verdomde streepje.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:55

Je bent er vroeg bij, dus het kan best dat het de uitslag niet zo duidelijk is.
Overigens was ik met een dergelijke test harstikke zwanger. Ze zeggen inderdaad streepje is een streepje. Het beste advies is denk ik een paar dagen afwachten en nog een keer testen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:56

Jolliegirl schreef:
Gini schreef:

Maar ongepland welkom is weer anders dan ongepland niet welkom (Dan had je betere verantwoordelijkheid moeten nemen....)

Ik heb het dus inderdaad over ongepland en niet over onwelkom.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:58

Ik zie het ook als streepje maar snap dat je wel wat meer duidelijk wil. Tsja en net als wat de meesten zeggen zou toch nog even paar dagen wachten.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:01

Neem aan dat als het kind niet welkom was er wel serieuze anticonceptie gebruikt zou worden, en niet “voor het zingen de kerk uit” :')

Nee maar doorgaans is een streepje idd altijd een streepje. Andersom hoeft het niet zo te zijn dat geen streepje betekent dat je niet zwanger bent.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:03

Er is onduidelijkheid, dus lijkt me behoorlijk normaal dat ik zo nu reageer. Vooral omdat er een compleet nieuwe wereld voor me (ofja ons) zou kunnen opengaan :+

Als het gepland was had ik allang meer onderzoek gedaan en hoefde ik ook niet zo te paniekeren :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:07

Daar mag je ook best onzeker over zijn! Snap dat wel hoor.
Van harte welkom maar niet gepland, dus stress! Als je straks zekerheid hebt (of het nu wel of niet zwanger is) dan krijg je wel rust in je hoofd, dan weet je waar je aan toe bent.

Ik zou ook zeggen, een streepje is een streepje. Maar goed, over een dag of 2 nog een keer testen of naar de huisarts.

Zou trouwens wel gelijk even foliumzuur halen en gaan slikken, baat het niet/schaad het niet.
Mocht je toch zwanger zijn heb je daar al mooi wat van binnen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:08

Dit is zeker wel een streep.

Waarschijnlijk over paar dagen al een meer duidelijke streep.

Succes!