Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie25501 schreef:Ik heb het nog even opgezocht en mijn psylium heeft niet eens een merk, maar het zijn gewoon zakjes waarop staat: psyliumvezels. Op de doos staat de naam van de apotheek.
Jacquel, het moet helaas allemaal 's ochtends, dus verdelen over de dag is lastig. Ik heb nu de psylium dus van de apotheek, dat moet wel goed zijn denk ik.
Jammer dat dat niet werkt lees ik, want dat klinkt wel lekkerder!
8nnemiek, ze hebben bij mij geen idee, maar ik moet juist heel vaak naar de wc en heb last van enorme buikkrampen. Dit is nu een probeersel om mijn darmen wat tot rust te brengen en te kijken of het zo beter wordt. Ik moest het idd ook aan mijn paard geven, toen ging ik ook al bijna over mijn nek toen ik de pot open deed![]()
GDG, ik denk dat ik in mijn geval dan maar één eetlepeltje per keer erin kan gooien, maar ik ga het zo ook maar proberen.
Ik ga denk ik eerst vla halen en het daarmee proberen (en dan niet erdoorheen roeren). Heel erg bedankt voor jullie tips en blijf maar komen, want ik heb er nogal een hard hoofd in haha.
Kimmie25501 schreef:Ik ga denk ik eerst vla halen en het daarmee proberen (en dan niet erdoorheen roeren).
Citaat:GDG, ik denk dat ik in mijn geval dan maar één eetlepeltje per keer erin kan gooien, maar ik ga het zo ook maar proberen.
Kimmie25501 schreef:Oh![]()
Ik dacht eerst even de eerste tip uitproberen, maar dat raden jullie dan af?
Diegene zei: klein lepeltje door de vla mengen, opeten en dat dan per hap. Niet doen dan maar?
fjordjes schreef:8nnemiek schreef:Ik ben nu wel eigenlijk benieuwd waar jullie psyllium voor gebruiken. Ik ken het alleen voor de paarden tegen zand in de darmen
Voor de stoelgang, dus als je moeilijk naar de wc kunt. Althans, zo wordt het vaak toegepast op mijn werk bij de ouderen die te weinig ontlasting hebben.
Kimmie25501 schreef:Ik kan al vrij goed naar de wc, beter gezegd, ik moet veel te vaak naar de wcIk weet niet of dat dus een slimme actie is? Voordat ik de rest van mijn leven alleen nog maar op de wc zit
Nayomie schreef:Psyllium vezels werken twee kanten op. Bij te harde ontlasting wordt het zachter, bij zachte ontlasting wordt het harder.
Citaat:Algemene informatie
Psyllium kan worden gegeven bij obstipatie,
maar ook juist bij diarree. De vezels hebben als
eigenschap dat ze veel vocht kunnen binden.
Dit zorgt voor beter gevormde stoelgang.
Gebruikt u psyllium bij obstipatie (verstopping), dan is het advies om na inname van de vezels
juist veel te drinken. Hierdoor wordt de ontlasting zachter.
Gebruikt u psyllium bij diarree of ongewenst verlies van ontlasting, dan hoeft u juist niet veel te
drinken na inname van Psyllium. Zo wordt de ontlasting steviger. Dit komt omdat de
psylliumvezels het overschot aan vocht in de darm, als een soort spons, gaan binden.
Kimmie25501 schreef:Oh![]()
Ik dacht eerst even de eerste tip uitproberen, maar dat raden jullie dan af?
Diegene zei: klein lepeltje door de vla mengen, opeten en dat dan per hap. Niet doen dan maar?
Renee1991 schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik meng deze vezels door mijn yoghurt en daar proef ik helemaal niets van; https://www.pit-pit.com/psylliumhusk-gemalen.html
MarritdeG schreef:Ik heb niet alles gelezen maar mijn super kieskeurige eten vind deze heerlijk https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ents-14~kg
MarritdeG schreef:Ik heb niet alles gelezen maar mijn super kieskeurige eten vind deze heerlijk https://www.paardendrogist.nl/paardendr ... ents-14~kg
GDG schreef:Ik heb het een keer geprobeerd... voordat ik halverwege mijn yoghurtschaaltje was was het één blok beton. Nou het ik wel griekse yoghurt dus dat is al dikker, met gewone yoghurt wordt het geen beton?
Edit: jij hebt de husk ipv de vezels dus dat is misschien niet goed te vergelijken.