Oordopjes voor het slapen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 00:00

Ik slaap met de standaard Alpine Sleep Soft en wil echt niet meer anders *\o/* Zodra ze in gaan is de hele buitenwereld zodanig gedempt dat ik er geen hinder meer van ondervind. Ik slaap er ook overdag mee als ik uit de nachtdienst kom, zelfs dat kunnen ze goed aan!

En het voordeel; je hoort er de wekker wel mee!

Myfairytale

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 07:31

Vandaag maar eens even een lijstje maken met welke ik wil proberen.
Wasbolletjes ga ik toch maar proberen ook denk ik en dan maar door de helft. Hoop zo dat er iets tussen zit waar ik mee kan slapen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:45

Ik heb ze op maat laten maken bij beter horen na ervaringen van collega's in de zorg gehoord te hebben. Ze bevallen mij erg goed!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:57

Ik heb na veel geprobeerd te hebben deze nu.
PLUGGERZ SLEEP OORDOPJES van het kruidvat. Kost 13 euro.

Ideaal ik hoor heel weinig nog maar denk dat je altijd wel iets blijft horen.
Ik hoor de racende auto's
trekkers en melkveewagens hier op de weg niet meer.
Hoor mijn vent niet meer snurken maar wel de wekker.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:15

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:03

Ik gebruik deze siliconen oordoppen. Gaan niet in de gehoorgang (daar heb ik een bloedhekel aan), maar sluiten van buiten je gehoorgang af. Ik slaap wel dwars door de wekker heen en de drilboor bij de buren, die aan het verbouwen waren, heb ik ook niet meer gehoord.

https://www.bol.com/nl/p/macks-pillow-s ... 0uEALw_wcB

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 20:39

Jacquel schreef:
Ik gebruik deze siliconen oordoppen. Gaan niet in de gehoorgang (daar heb ik een bloedhekel aan), maar sluiten van buiten je gehoorgang af. Ik slaap wel dwars door de wekker heen en de drilboor bij de buren, die aan het verbouwen waren, heb ik ook niet meer gehoord.

https://www.bol.com/nl/p/macks-pillow-s ... 0uEALw_wcB

Ben je niet bang dat je ze niet goed meer uitkrijgt? En is het niet heel hard/pijnlijk om op te liggen?
Vind het wel een enorm voordeel dat het niet de gehoorgang in gaat want daar heb ik echt een hekel aan. :o

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:11

Mando schreef:
Ik heb na veel geprobeerd te hebben deze nu.
PLUGGERZ SLEEP OORDOPJES van het kruidvat. Kost 13 euro.

Ideaal ik hoor heel weinig nog maar denk dat je altijd wel iets blijft horen.
Ik hoor de racende auto's
trekkers en melkveewagens hier op de weg niet meer.
Hoor mijn vent niet meer snurken maar wel de wekker.

Deze heb ik ook, ik hoor zeker nog wel wat maar over het algemeen is het voldoende om een stuk beter te kunnen slapen. Ik kan ze alleen over het algemeen niet de hele nacht dragen en meer dan een paar nachten na elkaar ook niet, dan gaan ze wel zeer doen. Heb ze momenteel niet zo vaak nodig, anders zou ik toch nog weer eens op zoek gaan maar heb ook meerdere dingen geprobeerd en vond deze de nog wel het fijnste. Met die wax bolletjes kon ik echt helemaal niks worden.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:14

Ik had precies hetzelfde probleem, een snurkende partner. Wat voor mij de uitkomst heeft geboden is de app Relax Melodies, een grote keuze uit natuurlijke en stedelijke geluiden, witte ruis, rustige melodieën..

Iedere avond maak ik een selectie, altijd zit daar een ruis en een vorm van regen bij.. ze hebben ook veel verhalen en meditaties. Ik heb de app ondertussen gekocht zodat ik alle geluiden heb..
Het geluid staat zacht, maar hard genoeg om te slapen naast snurkie. De kinderen hoor ik wel altijd!

In het begin was het zoeken naar de juiste oortjes, en ook vooral wennen. Ik lig altijd op mijn rechter oor..dat ook kan ook 'meer hebben' dan het andere oor

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:24

Ik slaap ook heel licht en krijg oorpijn van oordopjes.

White noise helpt mij het beste, heb een fonteintje die ik aan kan zetten in de slaapkamer. Gewoon echt watergeluid wat er voor zorgt dat alle geluiden een beetje naar de achtergrond verdwijnen.

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:40

Ik heb ook op maat gemaakte oordoppen bij Schoonenberg.
Ik kan niet zonder.
Gaan ong een jaar of vijf mee, en dan laat ik weer nieuwe aanmeten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 10:17

Jojoju schreef:
Ik had precies hetzelfde probleem, een snurkende partner. Wat voor mij de uitkomst heeft geboden is de app Relax Melodies, een grote keuze uit natuurlijke en stedelijke geluiden, witte ruis, rustige melodieën..

Iedere avond maak ik een selectie, altijd zit daar een ruis en een vorm van regen bij.. ze hebben ook veel verhalen en meditaties. Ik heb de app ondertussen gekocht zodat ik alle geluiden heb..
Het geluid staat zacht, maar hard genoeg om te slapen naast snurkie. De kinderen hoor ik wel altijd!

In het begin was het zoeken naar de juiste oortjes, en ook vooral wennen. Ik lig altijd op mijn rechter oor..dat ook kan ook 'meer hebben' dan het andere oor

Elisa2 schreef:
Ik slaap ook heel licht en krijg oorpijn van oordopjes.

White noise helpt mij het beste, heb een fonteintje die ik aan kan zetten in de slaapkamer. Gewoon echt watergeluid wat er voor zorgt dat alle geluiden een beetje naar de achtergrond verdwijnen.

Ik kan dat inderdaad ook eens proberen! Klein speakertje aan en dan zachte geluiden. Goed idee! +:)+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:33

Ik had Alpine oordoppen.
Maar vond ze niet echt goed werken.

Ik heb een afspraak bij Schoonenberg horen gemaakt en oordoppen op maat laten maken.
Werken prima. Wekker hoor ik nog.
Voor mij niks anders meer dan op maat gemaakte oordoppen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:10

Op maat gemaakte oordoppen hielpen mij niet genoeg, man snurkt ook 60-65 decibel, te vergelijken met een stofzuiger die dus bij iedere ademhaling aan en uit gezet wordt. In het begin deden mijn oortjes ook zeer, maar dat went

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:52

Ik gebruik herriestoppers en wil niks anders meer. Heb verschillende andere schuim oordopjes geprobeerd, maar vind dat die nog allemaal teveel geluid doorlaten. Laatst waren herriestoppers uitverkocht dus heb ik van die herbruikbare dingen van hard plastic gekocht, die volgens de verpakking speciaal voor slapen waren. Nou ik kon werkelijk alles erdoorheen horen, echt weggegooid geld :( Dus nu heb ik een enorme voorraad herriestoppers ingeslagen zodat ik voorlopig niet meer zonder kom te zitten :o

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:06

Mijn vent snurkt gelukkig niet hard, maar ademt soms wat harder zeg maar (in mijn oren dan). := Dus het hoeft niet heel veel te dempen gelukkig, maar zonder oordoppen/andere oplossingen slaap ik heel slecht. :(

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:50

Zo'n watervalletje zou dan wel kunnen helpen, staat nog leuk op het nachtkastje ook!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:51

Myfairytale schreef:
Mijn vent snurkt gelukkig niet hard, maar ademt soms wat harder zeg maar (in mijn oren dan). := Dus het hoeft niet heel veel te dempen gelukkig, maar zonder oordoppen/andere oplossingen slaap ik heel slecht. :(

Haha :D , ik herken het..ben ook zo'n lichte slaper die echt alles veel te hard hoort. Apart slapen kan ook nog een optie zijn. :+

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 09:42

Elisa2 schreef:
Myfairytale schreef:

Haha :D , ik herken het..ben ook zo'n lichte slaper die echt alles veel te hard hoort. Apart slapen kan ook nog een optie zijn. :+

Echt balen is dat hè?
Apart slapen kan in principe ook wel hoor, maar wil liever samen slapen als dat (eventueel met dopjes/andere geluiden/etc.) lukt. :) Zeker op vakantie is dat makkelijker, anders moet je perse op zoek naar een accommodatie met minimaal 2 slaapkamers.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:48

Mijn man snurkte zo hard die heb ik naar de huisarts gestuurd.
Doorgestuurd naar het slaapinstituut.
Hij bleek zware slaapapneute hebben, 60 stops per uur.
Nu met masker nog 1 stop per uur.

Masker hoor ik niet met oordoppen in.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 09:51

luuntje schreef:
Mijn man snurkte zo hard die heb ik naar de huisarts gestuurd.
Doorgestuurd naar het slaapinstituut.
Hij bleek zware slaapapneute hebben, 60 stops per uur.
Nu met masker nog 1 stop per uur.

Masker hoor ik niet met oordoppen in.

:wow: Jeetje, dat is wel heftig. Wel fijn dat hij nu dan een masker heeft. Lijkt me ook heel eng, zoveel stops!

Gelukkig snurkt vriend niet echt en sowieso niet hard, maar ik ben gewoon moeilijk met slapen en geluiden. -O-

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:01

Slaapdopjes op maat zijn imo de beste oplossing,je kunt bij een goede audicien ook nog aangeven dat je evt meer demping wil (dan worden ze wat meer opgevuld). Let wel: hoe mee opvulling hoe minder flexibel het dopje.
Ik werk zelf bij een audicien waar deze dopjes (en andere) gemaakt worden, wij hebben een lab waar we deze voor veel zelfstandige audiciensbedrijven in Nederland maken.