Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bayja schreef:Een verwijzing naar een schouder orthopeed zou een goede optie zijn, hij kan eventueel dmv een mri arthogram kijken of er schade zit.
Schouderorthopeden zweren bij goede schouder fysio’s, dit is wel een vak apart en er bestaat een apart netwerk voor, deze mensen zijn extra geschoold op schouderproblemen. Kijk voor een schouder fysio in het noorden op https://www.schoudernetnoord.nl.
estja schreef:Mijn schouderorthopeed was heel duidelijk: fysio heeft geen enkel nut als je in de eerste (bevriezing) of tweede (bevroren) fase zit. Daar is onderzoek naar gedaan en fysio in deze fase blijkt genezing niet te versnellen. Sowieso nóóit door de pijn heen gaan bewegen. Het enige wat werkt als het echt een frozen shoulder is, is rust en proberen te bewegen binnen de pijngrens.
De verwijzing naar een schouderorthopeed lijkt me inderdaad een hele goede. Het kan ook iets anders zijn en dan is de behandeling ook anders.
Bayja schreef:estja schreef:Mijn schouderorthopeed was heel duidelijk: fysio heeft geen enkel nut als je in de eerste (bevriezing) of tweede (bevroren) fase zit. Daar is onderzoek naar gedaan en fysio in deze fase blijkt genezing niet te versnellen. Sowieso nóóit door de pijn heen gaan bewegen. Het enige wat werkt als het echt een frozen shoulder is, is rust en proberen te bewegen binnen de pijngrens.
De verwijzing naar een schouderorthopeed lijkt me inderdaad een hele goede. Het kan ook iets anders zijn en dan is de behandeling ook anders.
Klopt, bij een Frozen shoulder stadium 1 (stijve schouder, geen exorotatie mogelijk en pijn in rust) is rust (en eventueel een corticosteroïdinjectie intra articulair) het allerbelangrijkste en oefenen uit den boze, pas wanneer de rustpijn uit de schouder is (fase 2) kun je langzaamaan onder begeleiding van een fysio starten met bewegen binnen de pijngrens. Anders blijft het kapsel geirriteerd en ben je zo een jaar verder.
Maar wat ik las uit de berichten van Mando is dat het niet zeker was of er sprake is van een frozen shoulder. Ik zou daarom altijd inderdaad eerst naar een orthopeed gaan. Mando vroeg daarnaast naar een goede schouderfysio vandaar de tip om die te zoeken binnen het schoudernetwerk, deze zou een frozen shoulder ook direct moeten constateren mocht het wel een frozen shoulder zijn.
estja schreef:Bayja schreef:Een verwijzing naar een schouder orthopeed zou een goede optie zijn, hij kan eventueel dmv een mri arthogram kijken of er schade zit.
Schouderorthopeden zweren bij goede schouder fysio’s, dit is wel een vak apart en er bestaat een apart netwerk voor, deze mensen zijn extra geschoold op schouderproblemen. Kijk voor een schouder fysio in het noorden op https://www.schoudernetnoord.nl.
Mijn schouderorthopeed was heel duidelijk: fysio heeft geen enkel nut als je in de eerste (bevriezing) of tweede (bevroren) fase zit. Daar is onderzoek naar gedaan en fysio in deze fase blijkt genezing niet te versnellen. Sowieso nóóit door de pijn heen gaan bewegen. Het enige wat werkt als het echt een frozen shoulder is, is rust en proberen te bewegen binnen de pijngrens.
Finnea schreef:Ik kan je deze orthopeed van harte aanraden bij schouderproblemen https://www.martiniziekenhuis.nl/zorg/b ... s-sietsma/ In Drachten kom ik niet meer, daar zaten ze er vreselijk naast en voelde ik me totaal niet serieus genomen.
Meer richting het midden van het land zitten ook een paar goede zelfstandig behandelcentra met ervaren schouderorthopeden, denk aan Bergman Klinieken en Medinova. Heb daar zelf gelukkig geen gebruik van hoeven maken omdat ik snel geholpen kon worden in het Martini
Citaat:Mijn schouderorthopeed was heel duidelijk: fysio heeft geen enkel nut als je in de eerste (bevriezing) of tweede (bevroren) fase zit. Daar is onderzoek naar gedaan en fysio in deze fase blijkt genezing niet te versnellen. Sowieso nóóit door de pijn heen gaan bewegen. Het enige wat werkt als het echt een frozen shoulder is, is rust en proberen te bewegen binnen de pijngrens.