Moirin schreef:Maar ook de ondergrond is belangrijk merk ik, een tapijtje eronder is anders dan een houten vloer.
Dat scheelt ook. Ik heb inderdaad een harde, houten vloer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Goof, ik vind lessen wel zinvol - het is echt wel belangrijk om de oefeningen goed uit te voeren. Je wil je lichaam niet meer kwaad dan goed doen immers.
Ik vind een uur goed te doen hoor. En bij een goede yogaschool geven ze je ook een alternatieve oefening als je iets niet volhoudt. Waar in Zuid-Holland woon je ongeveer? Ik heb goede ervaringen met de Iyengar studio in Utrecht, maar die in Rotterdam schijnt ook erg goed te zijn.
Die in Utrecht is ook totaal niet zweverig, want dat is niks voor mij haha.
dressagelady schreef:Het ligt echt aan het soort yoga dat je doet hoe dik je mat moet zijn. Yin yoga op 2mm is niet fijn, vinyasa/power op meer dan 5mm is niet aan te raden. Ik heb voor vinyasa een FLXBL mat en voor de yin leg ik er een manduka onder
Ken je ook het YouTube kanaal van yoga with Cassandra?
Schemerdier schreef:Zelf let ik daar heel erg op om naast stretchen voldoende te werken aan spieren, en ook op een actieve manier te stretchen ipv enkel passief. Want het kan nogal belastend zijn voor je gewrichten wanneer je veel stretcht zonder dat je je spieren versterkt. Ik weet niet of ik het goed uitleg, maar ik voel het namelijk direct aan mijn heupen wanneer ik te veel heb gefocust puur op het stretchen ipv ook op opbouwen van spieren en sterk te zijn in je stretch zelf.
Schemerdier schreef:Ja klopt, maar ofwel zijn de oefeningen dan low impact, ofwel ga je je uiteindelijk overbelasten als je steeds dieper wil stretchen zonder dat je je spieren daarbij gebruikt.
(Ik ken yin yoga niet, dus geen idee wat voor oefeningen er gegeven worden, ik heb het enkel heel kort even opgezocht)