Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elin_ schreef:Ik weet niet in welke mate je angst is, maar de meeste tips die ik hier lees zouden absoluut bij mij niet helpen. Hier ook enorme angst.
Vooral het ontspannen van je arm. Dat wil je wel, maar dat mag niet gezien je een vuist moet maken.
Enige wat bij mij echt hielp was emla zalf. (Bij infuus, dus zelfs een dikkere naald)
Succes
Ik moet echt heeeeeel vaak bloedprikken, maar moet altijd ontspannen en moet nooit een vuist maken
Nabster schreef:Of je bent geen 4 meer en zet ff door of vraagt om Emla.
Ik opteer voor het laatste.
verootjoo schreef:Elin_ schreef:Ik weet niet in welke mate je angst is, maar de meeste tips die ik hier lees zouden absoluut bij mij niet helpen. Hier ook enorme angst.
Vooral het ontspannen van je arm. Dat wil je wel, maar dat mag niet gezien je een vuist moet maken.
Enige wat bij mij echt hielp was emla zalf. (Bij infuus, dus zelfs een dikkere naald)
Succes
Vuist makenIk moet echt heeeeeel vaak bloedprikken, maar moet altijd ontspannen en moet nooit een vuist maken

cursebreaker schreef:Ik prik zelf, maar heb nog nooit gemerkt dat dat verschil uitmaakt. Ik laat juist altijd de arm afhangen. Maar dat terzijdeVuist maken is heel normaal. Moet ik áltijd
Dan zien ze de ader beter.
TS, probeer je arm(en) goed warm te houden, dan worden de bloedvaten beter zichtbaar.
)maar mijn tactiek gaat zijn om mezelf in een 'hogere energieniveau te brengen'.
zo erg als ik mezelf pijn heb gedaan daarmee, kan me niet voorstellen dat die naald zoveel pijn doet
ik was toen ook inderdaad iets van 10 jaar. Weet het nog goed.

weet niet of het heel handig is zo 2 heftige dingen op 1 dag (beestje is echt mijn alles) maar ik ga nu ff werken en ik heb gelukkig oxezepam liggen thuis als het echt niet gaat.
Maar ik weet dat jij er morgen goed doorheen komt! 
mijn hoofd stoten.