Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pimaude schreef:Ik blijf erbij dat je niet gaat begrijpen hoe ze zich voelt. Dat begrijp je pas als je er zelf ook in valt.
Neem haar mee naar de huisarts!
Liekemo schreef:Ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Ik heb er erg veel aan en ik ga jullie adviezen zeker opvolgen. Ik heb hierdoor namelijk door dat ik inderdaad misschien te vaak een oplossing voor haar probeer te bedenken. Zelfs al weet ik dat ze die niet wil horen. Daar had ik beter naar moeten luisteren en daarom ben ik blij om deze duidelijken en goed onderbouwde tips. Ik begrijp het volkomen en ga het naleven! Het helpt mij, en haar denk ik ook![]()
Dank jullie wel
Liekemo schreef:Maartje1990 schreef:-adviseren hulp te zoeken, biedt aan mee te gaan, eerste stap is altijd huisarts.
- er voor haar zijn, haar niet in de steek laten.
-luisterend oor bieden, als je niet weet wat je ergens op moet zeggen, zeg dat dan ook gewoon.
-activiteiten doen/haar uitnodigen om 'leuke" dingen te gaan doen.
Verder wat is de leeftijd? Indien minderjarig weten haar ouders dat het slecht gaat? En zo ja, wat zeggen die r van? Zo nee kun je die vriendin adviseren met haar ouders te praten.
Edit: niet verkeerd om toe te geven dat je het inderdaad niet begrijpt omdat je r nog nooit mee te maken hebt gehad.
Minder jarig ja, we zijn 16. Haar ouders weten dat er iets is maar weten niet pressies wat, ik denk dat zij dat zelf eerlijk gezegt ook niet altijd weet. Ik beleef dit verhaal samen met mijn echte beste vriendin. Die heeft samen met haar en haar ouders gepraat. Alleen zitten bij haar ouders ook een zwak punt. Die zijn namelijk lesbies en daar heeft ze als enigs kind soms ook moeite mee. Soms is er behoefte aan een man!
Maartje1990 schreef:pimaude schreef:Ik blijf erbij dat je niet gaat begrijpen hoe ze zich voelt. Dat begrijp je pas als je er zelf ook in valt.
Neem haar mee naar de huisarts!
Ze bedoeld dat ze de tips en adviezen begrijpt
Maartje1990 schreef:
pimaude schreef:Ik reageerde op haar eerdere reactie op mij. Ik wordt direct helemaal kriegel van het verhaal en denk: ho! Stop! Uit mijn aura jij! .. dus ik kan heel goed de vriendin begrijpen en voelen! Maar ook ik zie hoe ontzettend lief en goedbedoeld ts hier bezig is. Excuses dat ik teveel uit gevoel reageerde, dat was niet mijn bedoeling. Ik zou vriendin lucht geven en een leuk uitje gaan plannen: dingen die echt heel leuk zijn zodat de vriendin een aantal mooie en fijne dagen mag hebben tussen haar gedachtes door.