Hooikoorts & covid19

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:38

Ik heb juist meer last van de boompollen. En net waren ze aan het hooien naast stal terwijl ik aan het rijden was buiten. Dat is ook niet zo'n goede combi. Ik heb wel zware medicatie. Ik word er gelukkig niet suf van. Enige waar ik nu soms last van heb is wat snotteren en ik nies iets vaker dan de gemiddelde mens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 22:16

lenaa_tje schreef:
Hier geen hooikoorts maar astma. Benauwdheid is namelijk standaard ook een COVID klacht.
Hier overleg gehad met de huisarts en zij geeft aan dat ik prima in staat ben mijn klachten te herkennen. Het is dus zaak om veranderende klachten te noteren. Dus ben ik benauwd en werken m’n medicatie niet, drukkend gevoel op de borst, verkoudheid er naast etc etc. Dat zijn aanleidingen om te testen.
Maar dat ik bij een weersverandering (zoals vorige week met de regen) benauwd ben tot ongeveer 10 uur s ochtends was voor haar geen reden tot testen. Ook vond ze dat ik hiervoor ook niet thuis hoef te blijven.

Hier ook astma! Ik "gebruik" dat eigenlijk als indicator: je zou denken dat bij ons de longen als eerste dichtklappen bij een covidbesmetting :=
Dus wanneer ik een beetje snotter en licht geïrriteerde keel heb maar niet benauwd ben en vrij kan ademen maak ik me zeker geen zorgen :)

Het is wel lastig hoor. Er zijn hier veel besmettingen en de testcapaciteit zit aan zijn max natuurlijk. Zolang ik niks echt raars voel houd ik me gewoon goed aan afstandsregels en dan zal het wel loslopen.