Change03 schreef:Grappig om op veel plekken te lezen dat voedsel zoals yoghurt met fruit, smoothies met fruit, noten etc. Allemaal dingen die hij nooit lekker heeft gevonden, laat staan dat hij het nu zal eten.
Als ik het zo hoor dan is je vader ongeveer de leeftijd van mijn moeder, die moet daar ook helemaal niets van hebben hoor. Volgens mij is het de huidige generatie die daar meer mee aan het experimenteren is. Als ik mijn moeder een groene smoothie voorzet, hoe gezond ook, dan eet ze denk ik een hele week niet uit protest.
Wat bij haar heel erg hielp is om het gewone normale eten voor te zetten en langzaam te ontdekken wat wel en niet lekker is. Niet drukken op het opeten, maar gewoon aangeven dat een beetje ook voldoende is. Volgens mij zat ze in het begin op twee flesjes nutridrink. Het duurt allemaal echt even, geef het de tijd. Het lichaam krijgt zo'n optater van een openhartoperatie, onderschat dat niet.
Maak het wel bespreekbaar in het ziekenhuis. Wij hebben het ook gedaan, ook achter haar rug om. Ze deed in het begin voorkomen dat ze heel veel at, terwijl dat in werkelijkheid niet zo was. In ieder geval niet genoeg om te herstellen. Toen is de diëtiste meer door gaan vragen en kon ze gerichter advies geven.