Scheiden van partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:28

ingvdh schreef:
Goed juridisch advies inwinnen en dat krijg je niet bij de gemeente of vrijwilligers.

Kost geld, maar aan de andere kant gaat dit voor langere tijd geld opleveren.

Nee, maar die weten wel de weg naar betaalbaar juridisch advies en naar opvang in onhoudbare situaties. En huiselijk geweld met 4 kinderen lijkt me geen goede situatie.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:52

Absoluut zelf een advocaat nemen en als ze die niet kan betalen overleggen met de advocaat, er bestaan regelingen voor.

Verder: laat ze zo goed als ze kan alle administratieve en financiële dingen bij elkaar zoeken, of kopieën maken. Zorg voor afschriften, notarispapieren en alle officiële papieren.

Laat ze goed bedenken wat ze wil en hoe ze het wil en noteer dat.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 19:59

Bedankt iedereen! Huisvesting is ook moeilijk want ze woont nu in een groot huis met veel maandlasten. Helaas staat het huis ook op haar naam (en van de man), dus zolang dat zo is kan ze geen uitkering krijgen. Voor huurhuizen moet je jarenlang op de wachtlijst... Ze is zo wanhopig dat ze terug wil naar haar geboorteland, maar de man wilt dan geen regeling treffen met de kinderen.

anjali

Re: Scheiden van partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:53

Als het zo is dat die man haar mishandelt,dan moet hij uit het huis en niet zij.In geval van huiselijk geweld dus aangifte doen bij de politie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:59

Ik zou in dit geval aanraden om andere stappen te gaan doorlopen dan naar een advocaat of naar de gemeente. Bijvoorbeeld naar de politie of als dat een te grote stap is naar bijvoorbeeld Veilig Thuis of een blijf van mijn lijf-huis. Dan kan ze zichzelf in ieder geval uit de situatie halen tot er gekeken kan worden naar een meer houdbare optie.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 20:43

Er zijn vaak wel instanties in je woonplaats die je hierbij kunnen ondersteunen zoals Veilig thuis of een blijf van mijn lijf instantie. Ook het leger des Heils wil vaak wel ondersteunen. Ook zou je eens contact kunnen opnemen met de gemeente. Urgentie krijg je tegenwoordig (bijna) niet maar het kan wel lonen om eens te praten en te horen wat je nu kunt uitzoeken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 04:49

Lijkt me sowieso belangrijk dat dat huiselijk geweld alvast bekend is bij de politie, zodat dat van begin af aan meegenomen kan worden in de scheiding. Zeker als ze ook plannen heeft om met de kinderen naar het buitenland te vertrekken.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:03

Het huishoudelijk geweld moet wel gemeld zijn bij een instantie anders kan ze dat volgens de tegenpartij "verzonnen" hebben. Dus het is wel van belang dat ze daar serieus werk van maakt.

Edit: veilig thuis heeft een chat functie op hun website, daar kun je gratis gebruik van maken. Leg de situatie eens bij hun voor en wellicht kunnen zij haar weer verder helpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:46

Ben je nog iets opgeschoten met de reacties?