Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rawr schreef:Tilmar schreef:Ik had lenzen van Pearle helemaal aangemeten, bevielen goed.
Kreeg ik na een paar jaar ineens een totaal andere radius, dus ik vroeg waarom dat was. Vaag antwoord. Nou volgens mij was die andere gewoon even niet leverbaar ofzo. Dus ik denk dat het toch niet zoveel uitmaakt. Of het was een heel slechte Pearle.
Ik gok dat je voorheen de iWear Air had, deze is bij Pearle uit het assortiment gehaald nadat de leverancier (Alcon) een absurde verhoging van de inkoopprijs doorvoerde. De lens is nog op veel plekken onder de eigen naam (Air Optix Aqua) verkrijgbaar en ook Specsavers verkoopt deze nog onder de naam Irisian. Qua technologie is dit wel een verouderd type en kun je qua draagcomfort en zuurstofdoorlaatbaarheid betere alternatieven krijgen van bijvoorbeeld Cooper Vision. Qua maandlens raad ik absoluut de Biofinity aan.
Maar vloeistof van de supermarkt of de drogist ben ik iets minder fan van want hier zitten ook gigantische verschillen in. De ene persoon heeft veel meer eiwitten in het traanvocht waardoor de lens met de verkeerde vloeistof sneller dichtslibt en oncomfortabel wordt en een ander heeft te weinig traanvocht en dan is een vloeistof die het oog langer vochtig houdt weer een uitkomst. Daarom raad ik mensen aan om minstens 1 keer per jaar voor contactlenscontrole te gaan. Geef gewoon aan dat je je lenzen online bestelt en dan betaal je een klein bedragje maar heb je wel weer de zekerheid van de juiste sterkte en het juiste advies en ben je met online bestellen nog altijd goedkoper uit. Je moet een leven lang met je ogen en een paar luizige euro's zijn het niet waard om ze permanent te vern**ken. Serieus, als ik een euro kreeg voor iedere (ex-)klant die met klachten binnenstapt nadat ze zelf zijn gaan dokteren met kruidvat/online lenzen dan had ik een leuke vakantie kunnen boeken. Neovascularisatie, hoornvliesbeschadigingen en permanent verlies van het gezichtsvermogen zijn echt schering en inslag tegenwoordig en dat is zó onnodig.
@OP. Een radius verschil van 0,1 mm is verwaarloosbaar en dit ga je vast niet merken. Maar de Acuvue Oasys is een tweewekelijkse lens, hou hier wel rekening mee.
Suzanne F. schreef:Bellatrix schreef:Ik bestel al jaren online...bij Vision Direct. Scheelt enorm veel geld en ze zitten mij prima. Heb zachte lenzen. Vloeistof heb ik gewoon van de AH of de Spar, net waar ik in de buurt ben als ik het nodig heb. Ik kan alle vloeistof hebben.
2 jaar terug weer eens laten ogen laten meten maar nog steeds hetzelfde dus dan blijf ik online bestellen.
En paste jouw recept precies bij de online maten? Heb je een cilinder?
Suzanne F. schreef:Ik heb ze echt in het goede oog. En inderdaad bij de opticien ook ingegaan en geoefend. Het is het oog met cilinder wat wazig ziet. Ik weet niet of je die zomaar kan weglaten want het is een redelijke cilinder -1.50.
Mijn sferische afwijking is niet veel dus ik denk dat ik daar niet mee geholpen ben. Maar de andere lens zonder cilinder zit echt veel beter.
janderegelaa schreef:Suzanne F. schreef:Ik heb ze echt in het goede oog. En inderdaad bij de opticien ook ingegaan en geoefend. Het is het oog met cilinder wat wazig ziet. Ik weet niet of je die zomaar kan weglaten want het is een redelijke cilinder -1.50.
Mijn sferische afwijking is niet veel dus ik denk dat ik daar niet mee geholpen ben. Maar de andere lens zonder cilinder zit echt veel beter.
Zit hij niet binnenstebuiten?
Suzanne F. schreef:janderegelaa schreef:Zit hij niet binnenstebuiten?
Nee ook niet. Weet ik zeker. En draag al 3 dagen nu iedere dag nieuwe daglenzen. En het blijft bij rechts wazig. Zal echt aan de cilinder liggen denk ik.
zonnebloem18 schreef:Dat hoeft niet. In een lens met cilinder zit een gewichtje. Die hoort naar beneden te draaien. Het kan zijn dat de lens in het oog van TS iets anders reageert en niet helemaal netjes naar beneden draait. Dan kunnen ze bij de opticien zien op welke as ze hem dan moeten bestellen en het opnieuw proberen.
janderegelaa schreef:zonnebloem18 schreef:Dat hoeft niet. In een lens met cilinder zit een gewichtje. Die hoort naar beneden te draaien. Het kan zijn dat de lens in het oog van TS iets anders reageert en niet helemaal netjes naar beneden draait. Dan kunnen ze bij de opticien zien op welke as ze hem dan moeten bestellen en het opnieuw proberen.
Als dat het geval os dan zou ik eens een lens proberen zonder cilinder. Ik heb zelf een cilinder van 2 maar nog nooit in de lens laten zetten en ik zie prima.
Courses schreef:janderegelaa schreef:Als dat het geval os dan zou ik eens een lens proberen zonder cilinder. Ik heb zelf een cilinder van 2 maar nog nooit in de lens laten zetten en ik zie prima.
Wat zijn dit voor ondoordachte adviezen? Het is niet zo dat het voor niks geadviseerd word. Als je er zelf geen ervaring mee hebt kan je, tenzij je opticen bent, vanaf een afstand niks vinden of ‘dat dat het moet zijn’. Ik draag al jaren cillinder lenzen en heb, ook al zijn ze op de juiste sterkte, wel eens een waas omdat de lens niet goed draait.