extreem veel last van rusteloze benen, wie heeft de tip?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petroushka

Re: extreem veel last van rusteloze benen, wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:42

Ik heb DE tip: Venadoron gel van Weleda, een klein beetje op mijn benen als ze rusteloos zijn en het is zo weg. Kan niet meer leven zonder dat spul!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:47

Toen ik zwanger was had ik ook er last van rusteloze benen. Bij mij bleek mijn ijzerwaarde op de ondergrens te zitten. Ben toen aan de roosvicee ferro gegaan. Alles behalve lekker, maar na een paar dagen drinken geen drukke benen meer :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:54

Ik zou effe checken op spataders hier na operatie tegen spataders gelukkig de problemen opgelost

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:07

Heeft je ha je bloedwaarden ook laten checken? Ik zou niet zo maar een multivitamine slikken.
Ik zou alleen voor magnesium en vitamine D gaan en bij een heftige menstruatie bv die dagen nog roosvicee ferro oid nemen.
Dit helpt bij mij dus goed en wat ook helpt is bewegen in de avond. Dus ik ga paardrijden en op de dagen dat ik niet rij maak ik een flinke wandeling. Als ik dan in de avond nog even op de bank zit dan zit ik altijd met mijn benen omhoog. Dat lijkt ook iets te helpen.
Sterkte want het is super vervelend.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:14

Je benoemd een stuk zeep onder je matras, maar dat moet onder het laken. Het moet in de weg liggen zeg maar. Mijn vader had altijd kramp in de kuiten. Die legde een oude ijzeren vijl onder zijn matras, nooit weer last gehad. Toen hij op latere leeftijd vaak in het ziekenhuis opgenomen werd, had hij steeds weer kramp. Na een paar keer nam hij de vijl mee en legde hem in het zh ook onder de matras. Het hielp en de behandelaars vonden het helemaal niet vreemd.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:18

En iets zwaars wil ook nog wel eens helpen op je benen, een zware deken oid

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:18

Ohh pfff, alles wat hier voorbijkomt is bij mij al gecheckt of heb ik geprobeerd. Ik loop hier al zeker 9 jaar mee. Magnesium verbetert t wel, maar met de hitte voorgaande weken, toen had ik t bar slecht

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:25

Vroeger gewerkt voor een farmaceut die hiervoor medicijnen produceerde. Inderdaad de laagste dosering van een oorspronkelijk Parkinson medicijn.
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan (anders mocht het niet voor RLS voorgeschreven worden).
Het werkt echt. Natuurlijk niet bij iedereen, maar het is bewezen werkzaam.
Wellicht kan je een balletje opgooien bij de HA want niet slapen is ook drama. En uit onderzoeken die ik destijds hierover las, schijnt het gékmakend te kunnen zijn.
Pramipexol is de stofnaam van het middel. Ik vermoed dat het al wel uit patent is dus dan vallen de kosten meestal wel mee.

Sterkte.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:26

CarinaR schreef:
Ohh pfff, alles wat hier voorbijkomt is bij mij al gecheckt of heb ik geprobeerd. Ik loop hier al zeker 9 jaar mee. Magnesium verbetert t wel, maar met de hitte voorgaande weken, toen had ik t bar slecht

Jij hebt mucuna pruriens ook geprobeerd? Aangezien je zegt ALLES wat voorbij komt? ;)

Nienkje_H schreef:
Vroeger gewerkt voor een farmaceut die hiervoor medicijnen produceerde. Inderdaad de laagste dosering van een oorspronkelijk Parkinson medicijn.
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan (anders mocht het niet voor RLS voorgeschreven worden).
Het werkt echt. Natuurlijk niet bij iedereen, maar het is bewezen werkzaam.
Wellicht kan je een balletje opgooien bij de HA want niet slapen is ook drama. En uit onderzoeken die ik destijds hierover las, schijnt het gékmakend te kunnen zijn.
Pramipexol is de stofnaam van het middel. Ik vermoed dat het al wel uit patent is dus dan vallen de kosten meestal wel mee.

Sterkte.

Dit middel werkt net als MP op het dopamine gehalte. Het middel wat jij noemt verhoogt de opname door in te werken op de receptor (dopamine-agonist), terwijl MP helpt het dopamine niveau in zijn geheel te verhogen. Ik ken jouw middel niet (heb het net opgezocht omdat ik vanwege de Parkinson vermoedde dat het idd op de dopamine zou werken). Dus kan niet zeggen of het beter zou werken of niet, maar het ondersteunt wel mijn idee dat MP mensen met RLS kan helpen :)

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:38

2 paracetamol tabletjes voor de nacht helpt bij mij goed.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:39

Alwiene, ik heb je post niet gezien, overheen gelezen in de snelheid denk ik. Dat dus dan weer niet.