Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
martine0503 schreef:Even een vraagje. Even los van keuze gp of trouwen, je hebt toch wel gewoon de notariskosten voor de huwelijkse voorwaarden? Zoiets zal er ook zijn voor go want niet meer standaard in gemeenschap van goederen. Of zit ik er nu helemaal naast?
Achterom schreef:JosjeDZ schreef:Wordt het een keuze tussen GP of trouwen? Want er is natuurlijk ook nog een derde optie: samenlevingscontract en testament opstellen.
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen dat nog doen eigenlijk... is imo een heel dure optie zonder voordelen.
Azmay schreef:Ik wilde mijn vriend mijn man kunnen noemen dus ben getrouwd![]()
Heb ook zijn naam over genomen.
Century schreef:Maar volgens mij mag je (officieel) je partner niet je man noemen als je niet getrouwd bent maar GP hebt.
Yvank_ schreef:Het GP is ooit begonnen omdat mensen van hetzelfde geslacht niet konden trouwen en dan dus zo elkaars partner werden. Maar op den duur is dat afgeschaft en kunnen die gewoon trouwen en is GP gelijk getrokken aan huwelijk.
Yvank_ schreef:Het GP is ooit begonnen omdat mensen van hetzelfde geslacht niet konden trouwen en dan dus zo elkaars partner werden. Maar op den duur is dat afgeschaft en kunnen die gewoon trouwen en is GP gelijk getrokken aan huwelijk.
tamary schreef:Kijk zeker na hoe en wat qua erfrecht en of die regels overeenkomen met hoe jullie het geregeld willen zien ivm zijn dochter. Zoals bv enkel dochter kan aan de erfenis komen, uitkeren pas als beide ouders overleden zijn, etc. De wet veranderd nog wel eens en loopt op sommige punten achter. Geld uitgeven aan een testament kan dus wel eens heel goed besteed blijken.
tamary schreef:Kijk zeker na hoe en wat qua erfrecht en of die regels overeenkomen met hoe jullie het geregeld willen zien ivm zijn dochter. Zoals bv enkel dochter kan aan de erfenis komen, uitkeren pas als beide ouders overleden zijn, etc. De wet veranderd nog wel eens en loopt op sommige punten achter. Geld uitgeven aan een testament kan dus wel eens heel goed besteed blijken.