Welke mascara ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Re: Welke mascara ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:37

Ik heb hele gevoelige ogen, en gebruik alleen nog maar mascara en eyeliner van Mac. Essence en Catrice ook wel geprobeerd ooit, werkte voor mij niet iig.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:41

Ik heb de loreal x fiber false lash xtreme in zowel waterproof en gewone variant en wil niet anders meer. Blijft super zitten en lijkt met alsof ik false wimpers op heb.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:44

L'oréal is niet proefdiervrij en MAC verkoopt in China, waar ze ook dierproeven uitvoeren op producten van MAC.
Als ik van mijn stokpaardje af moet, moeten jullie het zeggen _O- Maar vind dat er zo weinig awareness is wat betreft dierproeven en ben blij dat TS proefdiervrij wil gaan :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:52

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:52

brokjes schreef:
Lash power van Clinique is een absolute aanrader. Ik heb hele gevoelige ogen en kan dus niet tegen make-up remover. Deze mascara kun je verwijderen met warm water en komt er dan af in 'stukjes'.

Deze. Mijn moeder heeft hele gevoelige ogen en die zweert bij deze.

Ik heb zelf ietwat gevoelige ogen en lenzen en ik gebruik Essence Lash Princess.

Laatst een uitstapje naar de L'oreal Bambi eyes en de Maybelline Snapscara maar meh... tis niet beter maar wel 3x duurder.

Ik krijg van Lash Princess waterproof wel acuut ontstoken ogen. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:57

alice0cullen schreef:
Loreal is toch echt proefdier vrij, zij testen producten op menselijke cellen, episkin noemen ze dit.
Ze vermelden het op hun eigen site en staan op verschillende lijsten met dier proef vrije merken.

https://www.beautylab.nl/dierproefvrij- ... proefvrij/

Het staat ook in je link: L'oréal verkoopt nog wel in China. Dus zelf beoordelen of je dat dierproefvrij genoeg vindt. China heeft een policy waarbij ze de producten nog wel op dieren testen, dus met het kopen van L'Oréal steun je dat nog indirect. Maar dit is eigen keus. Voor mij is het niet genoeg, voor anderen wellicht wel :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:00

Sheran schreef:
alice0cullen schreef:
Loreal is toch echt proefdier vrij, zij testen producten op menselijke cellen, episkin noemen ze dit.
Ze vermelden het op hun eigen site en staan op verschillende lijsten met dier proef vrije merken.

https://www.beautylab.nl/dierproefvrij- ... proefvrij/

Het staat ook in je link: L'oréal verkoopt nog wel in China. Dus zelf beoordelen of je dat dierproefvrij genoeg vindt. China heeft een policy waarbij ze de producten nog wel op dieren testen, dus met het kopen van L'Oréal steun je dat nog indirect. Maar dit is eigen keus. Voor mij is het niet genoeg, voor anderen wellicht wel :)

Thnx voor het vermelden!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:04

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:48

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 17:17

Ja eigenlijk probeer ik, waar mogelijk, al ruim 22 jaar proefdiervrij te kopen.
Met sommige producten “” lukt”” dat niet helemaal maar waar het kan, is dat wel een ding dat ik graag doe.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:17

Sem_ schreef:
Ik vind deze echt top: https://www.kruidvat.nl/catrice-glam-do ... /p/3651537

Ik zie dat air hem ook al heeft genoemd! Ik heb hem weleens met lenzen gecombineerd en dat ging prima.

Ja deze ben ik ook fan van!

Ik heb jaren wimperextensions gehad en moest weer opnieuw zoeken naar een fijne mascara.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:25

Ik heb echt rotogen die gaan janken van iedere mascara, behalve die van Essence op de een of andere manier :o?

Ik gebruik al jaren de Lash Princess (deze) en ben er heel blij mee. Mooie volle en lange wimpers en het gaat er makkelijk af. Het borsteltje vind ik ook super fijn! Enne, vet goedkoop in verhouding *\o/*

Heb ook nog een tijdje de I love extreme gebruikt van Essence. Die werkt eigenlijk nog beter maar daar zit een mega borstel aan waarmee ik mijn ogen altijd uitsteekt :') dus dan krijg ik alsnog emo ogen van het janken _O-

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:33

Voor mij ook de varianten van lash Princess van de kruidvat! :j echt hele fijne borsteltjes geen dikke substantie dus klontert niet snel.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:05

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:39

Ik gebruik zelf de Catrice EYEconista Lash Millionizer Volume Mascara (hele mond vol :Y)), alleen dan de waterproof versie maar de niet waterproof versie is ook een favoriet bij velen.
Wat ik er fijn aan vind is dat het borsteltje wat kleiner is, dus ik kan makkelijker in de hoekjes mascara aanbrengen zonder teveel te knoeien. Mijn wimpers worden er heel lang en volumineus van, al moet ik er wel bij vermelden dat ik van mezelf vrij lange gekrulde wimpers heb.
Een vriendin van mij gebruikt deze mascara ook en die is er helemaal weg van. Wij hebben allebei een gevoelige huid (ik vooral rond mijn ogen) en nergens last van.

Hij is ook te koop bij kruidvat
https://www.boozyshop.nl/catrice-eyecon ... scara.html

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:49

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:09

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:30

Hier ook Kiko Milano. Kost niet heel veel, dierproefvrij (zover ik weet) en veel keuze in de borsteltjes.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 21:49

Heb NYX worth the hype. Super fijne mascara voor 9€.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:36

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:49

maaaikkee schreef:
Ik gebruik mascara van het merk Kilo. Voldoet eigenlijk aan al je eisen en absoluut proefdiervrij!

Deze gebruik ik zelf, erg fijne mascara:

https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/mak ... 000069001B

Deze is idd helemaal top.
Gebruik deze al jaren en geen andere mascara kan hier tegenop.
Geeft lengte, volume is op te bouwen door eerste laag te laten drogen en een tweede laag aan te brengen.
Prijs is top en vaak aanbiedingen.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 23:04

La Roche Posay Toleriane, verkopen ze hier in BE in de apotheker... ik zweer erbij!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 01:26

Waar lezen jullie dat essence dierproefvrij is? En ook geschikt voor gevoelige ogen? De omschrijving is een beetje beperkt op de site van kruidvat.

Ik gebruik dus al jaren die van the body shop en durf na heel veel reacties op andere merken niet meer iets anders te proberen. Maar geen body shop in de buurt, dus wel lastig aan te komen.

Zo ook de kamille remover van the body shop. Heb een andere gekocht, meteen trekkerige ogen. Nu die groene lijn van kruidvat, maar is enorm vettig.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 02:04

Catrice en Essence hebben hele goede vegan mascara's voor prima weinig geld!
(Want waarom kiezen voor alleen dierproefvrij als er alsnog dierlijke stoffen in verwerkt zijn en dus dieren voor hebben geleden?)
In mijn profiel staat een foto met vegan mascara van Catrice.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:00

Je zou is bij Clinique kunnen kijken. Ik heb ook altijd last van mijn ogen van andere mascara. Deze is dierproefvrij en ook voor gevoelige ogen. Ik koop het meestal bij de ici paris xl omdat er daar vaak 20% korting is.