Dus dat kan soms ook nog schelen in de uitslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinkerTreas schreef:Britta31 schreef:Laat je vriend er nu een knoop in leggen?
Dat ligt wel in de planning (eigenlijk een half jaar geleden al). Maar hij heeft nog een paar schoppen nodig. Hij vindt het best eng geloof ik![]()
brokjes schreef:Fijn! Geen zorgen meer daarover dan
paddraigh schreef:brokjes schreef:Fijn! Geen zorgen meer daarover dan
Zegt niet altijd wat...![]()
Mijn man was geholpen en drie jaar later was ik zwanger .. jawel van hem:)
Nacontrole alles was piccolo en was steriel..
Maar toch... 3 jaar later
Zijn kwakkie ingeleverd en niet meer steriel..
Opnieuw geholpen en het was heel bizar om te zien(mocht meekijken) soort rondgedraaide navelstreng had zich weer een weg gevonden....
1 op zoveel gebeurd het...
Veiligste manier is en blijft een perpermuntje tussen je knieën
lizy29 schreef:paddraigh schreef:
Opnieuw geholpen en het was heel bizar om te zien(mocht meekijken) soort rondgedraaide navelstreng had zich weer een weg gevonden....
Zeg wil je niet van dat soort enge dingen plaatsen. Is echt mijn grootste angst momenteel
selyna schreef:Ik ben 38 en merk dat mijn cyclus ook niet meer zo is als vroeger.
Ik kreeg er steeds meer last van.
Ik voelde alles ovulatie enz...
Ik slik nu teunisbloem olie capsules. Ik heb er echt minder last van.
Ik had ook dat ik over tijd was.
Of extreem vloeien en dan een dag niet en dan weer wel..
TinkerTreas schreef:paddraigh schreef:
Zeg wil je niet van dat soort enge dingen plaatsen. Is echt mijn grootste angst momenteel
germie schreef:Enne, mocht je toch ongewenst zwanger zijn, dan kun je tot iets van 22 weken het weg laten halen. Ooit eens in een bijna-situatie gezeten, uiteraard word je dan niet ongesteld als je het wilt, ha zei ga eerst maar op vakantie, je hebt nog tijd zat (bij terugkomst zou ik op 12 weken zitten), het weghalen stelt niets voor (ze adviseren om dan 2 weken geen water in je doos te krijgen door zwemmen, maar duiken met pak is geen probleem, want niet duiken is bij mij niet bespreekbaar, dan had ik het weg laten halen en maar een minimaal risicootje op een infectie genomen). Bij thuiskomst nog steeds negatieve test, en toen werd ik toch weer ongesteld (met direct de zware hoofdpijn weer, in vakantie gewoon pil genomen want tja, hoofdpijn wil je niet hebben dan). Dus zelfs als er toch iets bevrucht mocht zijn is weghalen geen enkel probleem. Je hebt best lang de tijd. Haasten hoeft gelukkig niet.
Maar zwanger worden als je 38 bent gaat gelukkig vaak al wat lastiger. Uiteraard heb je uitzonderingen. Maar de kans op 'raak' neemt gewoon af met de leeftijd. Gelukkig heb jij de bevestiging van je lichaam gehad dat je niet zwanger bent. (of toch pech als je stiekem toch wel wou)
_Mir schreef:germie schreef:Enne, mocht je toch ongewenst zwanger zijn, dan kun je tot iets van 22 weken het weg laten halen. Ooit eens in een bijna-situatie gezeten, uiteraard word je dan niet ongesteld als je het wilt, ha zei ga eerst maar op vakantie, je hebt nog tijd zat (bij terugkomst zou ik op 12 weken zitten), het weghalen stelt niets voor (ze adviseren om dan 2 weken geen water in je doos te krijgen door zwemmen, maar duiken met pak is geen probleem, want niet duiken is bij mij niet bespreekbaar, dan had ik het weg laten halen en maar een minimaal risicootje op een infectie genomen). Bij thuiskomst nog steeds negatieve test, en toen werd ik toch weer ongesteld (met direct de zware hoofdpijn weer, in vakantie gewoon pil genomen want tja, hoofdpijn wil je niet hebben dan). Dus zelfs als er toch iets bevrucht mocht zijn is weghalen geen enkel probleem. Je hebt best lang de tijd. Haasten hoeft gelukkig niet.
Maar zwanger worden als je 38 bent gaat gelukkig vaak al wat lastiger. Uiteraard heb je uitzonderingen. Maar de kans op 'raak' neemt gewoon af met de leeftijd. Gelukkig heb jij de bevestiging van je lichaam gehad dat je niet zwanger bent. (of toch pech als je stiekem toch wel wou)
Lijkt mij niet dat je dan rustig gaat wachten, een abortus kan heel veel impact op je hebben. Misschien niet nu, maar vaak later wel. Niemand zal voor zn lol denken.. ach.. laat maar even ik heb nog 22 weken de tijd, lijkt mij.
Gelukkig is het goed afgelopen voor TS en toch ongesteld geworden.
conejo schreef:_Mir schreef:
Dat niet alleen de ingreep steld echt niet niks voor. In een vroeg stadium is het een relatief kleine ingreep maar met toch wel wat risico's. Maar later in de zwangerschap word gewoon de geboorte opgewekt en is het gewoon een bevalling. Kan me nog een topic herinneren van een bokker die vrij laat in de zwangerschap een abortus heeft gedaan omdat het kindje niet levens vatbaar zou zijn en dat was gewoon een bevalling.
En idd pas ook een van iemand die vroeg in de zwangerschap heeft gedaan en idd mentaal toch best zwaar is geweest ondanks dat ze er 100% zeker van was en een hele bewuste keuze was.
Het is toch een kindje wat in je groeit wat je weg laat halen. En ondanks dat je het echt niet wilt/ kan krijgen dan nu nog heb je ook de hormonen die vaak niet mee werken hier in.
En ik ben niet tegen abortus en zelfs voor dat iedereen die keuze heeft om te kunnen doen. Maar om nou er zo makkelijk over te denken nee dat niet.