Helemaal alleen wandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:35

Ja hoor, ik wandel regelmatig door het natuurgebied (bos en heide).
Soms een uurtje, soms 2 uur en mijn langste wandeling was 5 uur.
Ik ga meestal alleen. Dan zie je ook het meeste qua wilde dieren!
En ik voel me ontzettend veilig in het betreffende natuurgebied. Wel gek trouwens want even verderop is nog een ander mooi natuurgebied maar daar kom ik liever niet alleen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:40

boemel schreef:
Ik wandel ook alleen. En wel graag met camera in de hand. Tijd kan variëren van halfuur tot uren.

In mijn lunchpauze ga ik ook regelmatig alleen wandelen.
Collega's vonden dat soms wel vreemd. Heb ze uitgelegd dat het niets met hen te maken had, maar dat ik alleen wandelen nu eenmaal fijn vindt.

Herkenbaar :j voor ik er werkte liepen ze echt nooit, nu willen ze elke keer mee (wandelclubje :D ), terwijl ik zoiets heb van, laat me ff met rust _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:42

Ik wandel meestal alleen en vind het juist heerlijk. Af en toe vind ik het leuk om met iemand te lopen, maar dan mis je vaak zoveel.
Ik pak soms de fiets om naar een park of recreatiegebied in de buurt te gaan, maar meestal pak in de trein en ga lekker ergens wandelen in een mooi natuurgebied.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:43

Ik wandel alleen, liefst in een stil gebied zoals een bos. Alles is op mijn eigen tempo, als ik wat langer wil doe ik dat, wil ik eerder terug, ook geen probleem. Heerlijk om mijn hoofd leeg te maken en als ik thuiskom ben ik fysiek moe, maar mentaal weer opgeladen. Maar ik heb verder zelf ook geen problemen met alleen zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:50

Ik hoor ook weleens dat mensen het eng vinden dat ik alleen naar het bos ga, maar ik voel me er veel veiliger dan in de stad. Ik vind het heerlijk om te wandelen. Ik loop nu 3 keer per dag met de hond en dan nog ongeveer een uur alleen(hond is wat ouder kan niet te ver mee).

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:51

Ik mag ook heel graag alleen wandelen!
Maar sinds dat ik n wederhelft heb die wandelen ook heerlijk vind, wandel ik niet vaak meer alleen :')

Als ik alleen ben, oordopjes in, muziek op, gas op die lollie!

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:54

Toen ik nog geen hond had ging ik vaak genoeg alleen aan de wandel heeerlijk !
Dit waren ook wandelingen van 20km. En dan ook mooie natuurgebieden opzoeken, max 40 minuten rijden met auto.
En had altijd mijn tel bij mij binnen handbereik.
Nu met die wathsapp live locatie kun je ook altijd naar iemand sturen tijdens een wandeling voor het geval dat er wat gebeurt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:55

Ik loop met hond, dus helemaal alleen is het niet, maar verder loop ik het liefst zonder verder gezelschap. Ik ga dan naar het bos voor 10 tot 12 km wandelen. Gewoon in mijn uppie, hond erbij, in alle stilte. Even me-time en genieten.
Mocht de hond het straks niet meer volhouden zal ik ook lekker alleen gaan.

Veraaaaah

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:57

Ik wandel ook graag alleen!
Heerlijk de rust, meestal wandel ik in de buurt zo’n half uur tot een uur. Vroeger ging ik vaak naar het bos (met de honden.)

Je ziet genoeg mensen alleen lopen dus je hoeft je sowieso niet te schamen! Deed ik trouwens in het begin wel een beetje, maar dat was gelukkig snel over.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:08

Ik word er wel af en toe op aangesproken door voorbijgangers dat ze het vreemd vinden dat een vrouw alleen door het bos wandelt.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:20

Cayenne schreef:
Ik word er wel af en toe op aangesproken door voorbijgangers dat ze het vreemd vinden dat een vrouw alleen door het bos wandelt.

Ach, tegenwoordig vind zo'n beetje iedereen wel wat van andermans leven, en nooit is het goed. Ik zou me daar echt niet te druk om maken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:21

Fijn al die reacties! En toch veel mensen die het regelmatig doen :)
Ik ga het zeker proberen, als ik eens terug thuis geraak (heb het nu nog even moeilijk, kan heel goed alleen zijn qua mensen maar zonder hond is toch heel wat anders). Het lijkt me inderdaad wel heel ontspannend en rust geven, terwijl je toch fysiek wat doet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:26

heidy_wilco schreef:
Cayenne schreef:

Ach, tegenwoordig vind zo'n beetje iedereen wel wat van andermans leven, en nooit is het goed. Ik zou me daar echt niet te druk om maken. :)

Nou, het heeft me wel aan het denken gezet. Niet eens zozeer vanwege vreemde types die je zou kunnen tegen komen, maar vooral omdat niemand precies weet waar je bent, mocht je bijvoorbeeld onwel worden of over een boomwortel struikelen en je been breken.
Dus ik heb daarom altijd mijn locatiebepaling aan op mijn telefoon, en die stuur ik dan door naar de telefoon van manlief zodat hij ongeveer weet waar ik me in het bos bevind.
Tuurlijk geef ik van tevoren wel aan welke route ik ga lopen, maar eenmaal onderweg is het vaak toch moeilijk uitleggen waar je omstreeks welke tijd zou kunnen zijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:27

Cayenne schreef:
heidy_wilco schreef:

Nou, het heeft me wel aan het denken gezet. Niet eens zozeer vanwege vreemde types die je zou kunnen tegen komen, maar vooral omdat niemand precies weet waar je bent, mocht je bijvoorbeeld onwel worden of over een boomwortel struikelen en je been breken.
Dus ik heb daarom altijd mijn locatiebepaling aan op mijn telefoon, en die stuur ik dan door naar de telefoon van manlief zodat hij ongeveer weet waar ik me in het bos bevind.

Ooh, in die zin zeker. Dat is altijd verstandig om te doen :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:39

Ja ik wandel vaak alleen en ook regelmatig met een vriendin. En pak dus ook wel de auto om dan naar een gebied te gaan met een looproute die verschillen dan per km de 1 is 5km en de ander bvb 9km. Ik vind t heerlijk, soms met oordopjes in maar vaak genoeg lekker van de stilte genieten. Ook mountainbike ik alleen omdat ik nog geen maatje heb.

Maar hier in drenthe word je niet heel vreemd aangekeken als je alleen aan het wandelen of fietsen bent.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 23:46

Ik wandel ook regelmatig alleen. Als de kleine in bed ligt en mijn man thuis is ga ik regelmatig even op pad. Hoofd leeg, podcast aan. Heerlijk. Meestal zo'n 5km :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 00:01

Oh ja heerlijk! Lekker rondstruinen in mn eentje. Afstand tussen de 5 en 15 km meestal. De laatste tijd wat klompenpaden gelopen, dan kom je op de mooiste plekjes :)

Sterkte met het verlies van je hondje!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:13

Gewoon gaan doen hoor. Het is zo fijn! Als je eenmaal die drempel over bent is het lekker ontspannen. Zelf neem ik ook meestal de camera mee. Net als bij anderen kan de tijd variëren van een blokje om tot uren buiten rondwandelen. Als je het moeilijk vindt zou je eerst eens een route kunnen uitkiezen van zeg 5 km die uitgezet is met paaltjes. Kun je als je wat meer gewend bent zelf gaan rondzwerfen of met wandelknooppunten aan de slag. Veel wandelplezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:24

Cayenne schreef:

Oh echt, wat een rare mensen heb je toch! Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.

Dat iemand dat denkt moet hij zelf weten, maar dat je iemand ook echt aan gaat spreken om zoiets te zeggen dan :?.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:31

oh vind ik niet raar.
juist bezorgd.
is mij ook wel eens overkomen. maar toen was het al wat schemerig.
snap het ook wel, gebeuren soms nare dingen :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:49

Ik wandel heel vaak alleen, overal..voel me veiliger in het bos dan als ik alleen in de stad wandel. Dus gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:53

De meeste nare dingen gebeuren toch gewoon in de stad. Maar bezorgdheid, welk doel dient zo'n opmerking dan? Dat je niet meer alleen gaat? Dat je bang wordt? Ik snap het echt oprecht niet.

Ik vind het in de schemer weer iets anders, maar dan zou ik me afvragen of iemand misschien verdwaald is. Op klaarlichte dag vind ik het betuttelend en bangmakerij. We hebben het hier over volwassen vrouwen neem ik aan, niet over kinderen of tieners.

Nou ben ik zelf sowieso voorzichtig, altijd telefoon met goede kaarten en routes bij de hand, zorg altijd voor een powerbank zodat ik niet zonder telefoon kan komen te zitten. Bij twijfel of een vervelend gevoel draai ik om, en ik weet altijd waar ik ben op de route, kan ook prima kaartlezen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:05

Ja ik wandel heel graag alleen. Heerlijk :j lekker even opladen in de natuur. En ook graag in de schemer omdat ik dan de meeste kans heb om wild te spotten. Bang ben ik nooit, ook niet om te verdwalen. Heb een goed gevoel voor richting ( scout geweest) en kan dus ook goed kaart lezen. Kom altijd terug. Ben nog nooit in de problemen gekomen, ook nog nooit rare dingen tegen gekomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:05

Ik wandel ook regelmatig alleen :j
Soms een paar kilometer soms 20 kilometer. Heerlijk lopen in je eigen tempo :)

Wordt gelukkig nooit aangesproken over mensen die een vrouw alleen vreemd vinden. :D
Er wandelen best veel mensen alleen, ook op lange afstanden.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:10

Heerlijk, alleen wandelen!
Ik wandel meestal aan het eind van de middag een uurtje in de omgeving in een straf tempo (lekkere beat via mijn oortjes :+ In het weekend liefst beide dagen een langere wandeling van anderhalf uur. Die hoeft dan niet zo vlot te verlopen :D Bij mijn weekendwandeling heb ik soms ook muziek op, of een podcast of niks.
Het fijne van alleen wandelen vind ik dat je inderdaad even niet hoeft te praten en - niet onbelangrijk - je eigen tempo kunt aanhouden. Ik ben vindbaar voor mijn echtgenoot via mijn Iphone (Zoek mijn).
Op vakantie in een vreemde omgeving wandel ik juist graag met mijn echtgenoot.