Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaulitz schreef:Mag ik vragen hoe jullie dit bij jullie huisarts hebben voorgelegd?
Gowlan schreef:Mijn zus heeft heel erg vaak (minstens 1 keer per 2 weken gedurende minstens 3 dagen) last van zware migraine aanvallen. Geen medicijn die er tegenop ging. Ze heeft sinds een week injecties welke ze eens per maand moet plaatsen. Tot nu toe heeft ze nog geen aanval gehad. Ik kan laten weten hoe het over een maand gaat.
Het heet Ajovy. Zijn er meerdere die dit gebruiken?
Jojoju schreef:Hier ook iemand met af en toe een aanval. Helaas ben ik allergisch voor sumatriptan, daardoor kan ik geen medicatie gebruiken. De allergische reactie is een dikke keel waarbij eten en drinken niet meer gaat en ademen lastig is, best gevaarlijk dus. Toen ik dit meldde aan mijn huisarts zei ze: 'dat lijkt me sterk, ik heb er nog nooit van gehoord'eh tja, toch is het zo, iedere keer na gebruik zat ik te piepen op de bank.
Ze stelde voor om mijn bloeddruk te verlagen, dat zou de aanvallen verminderen, maar ik heb al een lage bloeddruk. Meer mensen die dit hebben?
tengeltje11 schreef:Hoe vaak nemen jullie echte zware medicatie per maand?
Hier kent de huisarts me bv voldoende om me gewoon heel serieus te nemen als ik zeg ernstige hoofdpijn te hebben, want wil zelden iets van medicatie...
Jojoju schreef:Hier ook iemand met af en toe een aanval. Helaas ben ik allergisch voor sumatriptan, daardoor kan ik geen medicatie gebruiken. De allergische reactie is een dikke keel waarbij eten en drinken niet meer gaat en ademen lastig is, best gevaarlijk dus. Toen ik dit meldde aan mijn huisarts zei ze: 'dat lijkt me sterk, ik heb er nog nooit van gehoord'eh tja, toch is het zo, iedere keer na gebruik zat ik te piepen op de bank.
Ze stelde voor om mijn bloeddruk te verlagen, dat zou de aanvallen verminderen, maar ik heb al een lage bloeddruk. Meer mensen die dit hebben?