Verstandskiezen getrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Verstandskiezen getrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 12:15

Voor de mensen die het spannend vinden, stop nu met lezen, keer om, probeer om te draaien, klik op het rode kruisje.

Want.

Ik ga niemand onnodig bang maken.

Dag drie, vol pijn, en er klaar mee zijn.
Ziekenhuis gebeld, mocht direct langskomen.

Huilen staat nader dan het lachen.

Op de stoel, chirurg kijkt en valt op hoe prachtig de wond is...

Mooi schoon! Netjes! Geen ontstekingen!

Maar waar komt die pijn dan vandaan?

"Normaal gebeurt dit bij mensen van 50 plus. Mensen rond de 25 jaar zouden dit eigenlijk niet eens horen te krijgen. Je bent dus een beetje bijzonder geval.
Je hebt last van botsterfte. Dit gebeurt vaker als de kaak niets meer heeft om vast te houden en overbodig is. Wat je voelt is dat je stukje kaak, aan het oplossen is. En dat doet pijn!"

Praat mij er niet van. En nu?

Pijnstillers, iets zwaarder dan normaal.
Niet meer autorijden en voor de komende dagen niks meer doen.

Beterschap...

Verstandig is, dat ik voor de komende tijd niks meer typ en alleen lees.
Want... Dit kan nog wel eens een hilarisch effect geven.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:25

Pfff wat toevallig dat ik dit topic tegen kom. Ik was vanochtend aan de beurt. Voor de linkerzijde. Verdoving begint nu langzaamaan uit te werken. Doorbijten komende dagen. Ze waren er ieder geval snel uit maar bij eentje zat er al een ontsteking achter.

Hopelijk herstel je snel! Ik mag nog een keer terug voor de rechterkant. Eentje wil hij laten zitten die zit diep en de ander wel verwijderen.

Beterschap!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:45

hadden jullie ook zo'n slijmbekkie na het trekken van de kiezen? ik had ze alle 4 tegelijk en kreeg de boel niet weggeslikt voor 2 dagen lang. heb als een downie met een beker onder mn kin gezeten en heb het gewoon laten lopen. :P zag er vast heel prettig uit:P

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 12:55

Haha serieus? Mijn linker kant produceerd wel wat speeksel ja. Maar heb nog geen last van het feit dat het eruit loopt. Denk dat die kans ook wel groter is als beide kanten zijn verdoofd. Wel fijn dat je er in 1 keer vanaf bent.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:02

ik had narcose.. en 4 kanten die slijm en bloed en speeksel produceerde.. kreeg het niet weg geslikt. zelfs niet weggespoeld met drinken:P

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 11:21

Hutcherson schreef:
ik had narcose.. en 4 kanten die slijm en bloed en speeksel produceerde.. kreeg het niet weg geslikt. zelfs niet weggespoeld met drinken:P

Aiii getsie.

Ben de nacht goed doorgekomen.
Om half zes begon ik wakker te worden van de pijn.

Hoe zal ik de pijn eens beschrijven?
Alsof iemand met een scherpe haak, je kaak aan een shovel heeft bevestigd, die hem uit elkaar probeert te trekken en wat niet lukt.

Oxycodon we gebracht gisteren, heb nu Tramadol.

Tramadol ingenomen, m'n liefje ontbijt gebracht met yoghurt. En weer comateus in slaap gevallen.

Om tien uur letterlijk vechten om mijn ogen open te krijgen, want ik hoorde alles, ik kreeg alles mee, maar wilde gewoon niet wakker worden.

Twee x flink overgegeven, logisch, Tramadol, mijn thee verpest :') mijn broek verpest en tegen mijn maag gezegd dat t nu wel klaar was en dat ie echt leeg is. :') we houden de humor er gewoon in.

Ik zou vandaag moeten werken, maar één ik mag niet autorijden en twee, wandelende spuugfabriek. Doe maar niet.

Mijn werderhelft valt op hoe positief ik ben.
Totaal niet chagrijnig, ook al heb ik echt pijn.
Maar hij kan er toch ook niks aan doen? Hij veroorzaakt die pijn toch niet?
Ik vind het allang fijn dat hij mijn haren uit de wc pot houdt als ik er boven hang.
Dat hij het eten voorbereid, dat hij me steunt.
Dus als ik echt iets niet wil, is op hem fitten.

Pijn is al erg genoeg en verbitterd zijn gaat mij zo niet helpen?

Mijn verjaardag is toch al verpest :') dus wat maakt het uit... Toch?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:37

Hey topper ondanks dat je zoveel pijn hebt en je zo beroerd voelt van harte gefeliciteerd.
Hopelijk knap je snel weer op.

En dat mannetje is ook een topper <3 zit in de naam denk ik ;-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 11:41

kiki1976 schreef:
Hey topper ondanks dat je zoveel pijn hebt en je zo beroerd voelt van harte gefeliciteerd.
Hopelijk knap je snel weer op.

En dat mannetje is ook een topper <3 zit in de naam denk ik ;-)

Dat denk ik wel ja... <3 dankjewel!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:44

Het voordeel is dat je er nu maar 1x doorheen hoeft en niet twee keer :D
Over een paar dagen voel je je vast beter!
Ondanks dat je verjaardag verpest is, zal je deze nooit meer vergeten.
Gefeliciteerd!

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:55

Wat schrijf je de tekst leuk :D

Fijn dat je zoveel steun hebt!
Wordt dus geen taart eten vandaag :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 13:01

Dankjewel iedereen!!

Taart o nee, mijn maag draait nu al om.
Ik maak mezelf vooral blij met yoghurt hahaahah!!

Dankjewel. Ik vind schrijven erg leuk om te doen. Kan m'n ei er echt in kwijt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:24

Ondanks alles gefeliciteerd met je verjaardag! Goed dat je alles met humor en positiviteit bekijkt! Ook al is dat echt niet gemakkelijk nu lijkt me!

Ondanks de pijn heb je hopelijk toch een fijne dag :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:48

Toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop echt dat je snel de beterende kant op gaat.

Bij mij valt het me nog alles mee tot nu toe. Krijg mijn mond niet zo ver open en het zeurt een beetje maar met pijnstilling is het aardig te doen. Dus ik zit aan de goede kant geloof ik. Probeer alles ook echt goed schoon te houden.

Volgende week maar bellen voor een afspraak voor sessie 2...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 10:33

Yipee schreef:
Toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop echt dat je snel de beterende kant op gaat.

Bij mij valt het me nog alles mee tot nu toe. Krijg mijn mond niet zo ver open en het zeurt een beetje maar met pijnstilling is het aardig te doen. Dus ik zit aan de goede kant geloof ik. Probeer alles ook echt goed schoon te houden.

Volgende week maar bellen voor een afspraak voor sessie 2...

Super dat het voor jou de goede kant op gaat

Schoonhouden gaat hier super.
De kaakchirurg was enorm tevreden hoe het er uit zag.

De pijn komt echt door botsterfte.

Zaterdag nacht was het ergste.

Overdag deed de Tramadol precies het tegenovergestelde van wat het moest doen.
Al was de pijn wel weg.

Alles weer eruit gegooid, geen eten of drinken bleef zitten.
Draaierig zoals in de bijsluiter, maar ook enorm benauwd. "Komt door het warme weer." Eeh nee! Dit is hele andere benauwdheid.

Toen mijn schoonmoeder ook nog durfde te zeggen dat ik mij niet zo moest aanstellen, heb ik haar vriendelijk gevraagd of ze wilde ruilen en zo nee, dat ze per direct haar mond mocht houden.

Boodschap was duidelijk. Zijzelf heeft amper pijn gehad na het verwijderen van haar kies wortel, dus dan zou het met mij ook wel mee moeten vallen, ik ben immers nog jong.

Die nacht werd ik om half drie wakker, de pijn was echt op standje honderd, zag vlekken, heb overgegeven van de pijn en trok het niet meer.

Om drie uur hingen manlief en ik aan de telefoon met de spoeddienst van het ziekenhuis.

Deze dame dramde door dat ik maar de Tramadol moest gebruiken terwijl ik toch erg duidelijk had gezegd dat de Tramadol het tegenovergestelde doet bij mij.
"Je moet hem ook drie x daags slikken!!" Niet erg vriendelijk, helemaal niet dat er niet werd geluisterd.

Ik zou terug gebeld worden door een arts, en dat is niet gebeurd.
Om acht uur weer gebeld. Dit x kreeg ik een vriendelijke dame aan de telefoon.

Heel verhaal uitgelegd, Tramadol maakt benauwd, de ene paniekaanval na de andere. En direct kreeg ik te horen "ai... Jij bent de uitzondering op de regel die echt niet tegen Tramadol kan! Echt niet meer innemen!! Want dan gaat het van kwaad naar erger!"

Natuurlijk ben ik de uitzondering op de regel, want bot sterfte mag op mijn leeftijd niet voorkomen.

"Ohh je treft het wel. Ja dat kan zo onwijs pijn doen!"

Advies gevraagd hoe nu verder.
Na 12 uur inname van de Tramadol mocht ik om mijn kop rustig te krijgen weer amytriptilyne innemen.
"Die werkt ook mede pijnstillend en dan heb je geen aanvallen meer."

Om drie uur smiddags in genomen en om half vier voelde ik dat hij zijn werk deed.

Eindelijk bleef mijn eten zitten.
Eindelijk geen paniek aanvallen.
Niet benauwd.

Ik heb geslapen!!! Ongelooflijk!
En de pijn?

Die is nu naar graadje 4 en kan ik met paracetamol goed aan.

Straks huisarts bellen, dat er in mijn dossier een notitie komt te staan. Geen oxycodon of Tramadol!

Is echt niet goed!!!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:11

Hoe staat het ervoor bij jou Maralyn?

Hier valt het nu toch wel tegen. Heb nog steeds pijn, uitstralingspijn naar mijn andere kiezen. Dus zonder pijnstilling wil echt nog niet en dan nog. Ontzettend moe. Door dat spoelmiddel heb ik geen smaak meer in mijn mond en droge tong. Bovendien heb ik nu keelpijn door allemaal aften achterin. Ik verdenk dat spoelmiddel.

Dus al met al voel ik mij beroerder dan vrijdag ieder geval. :( Kom ik er toch ook weer niet zo makkelijk vanaf. :Y)

Hopelijk is het bij jou wel echt wat beter inmiddels. Begin nu toch ook al te twijfelen over de tweede sessie.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 15:55

Yipee schreef:
Hoe staat het ervoor bij jou Maralyn?

Hier valt het nu toch wel tegen. Heb nog steeds pijn, uitstralingspijn naar mijn andere kiezen. Dus zonder pijnstilling wil echt nog niet en dan nog. Ontzettend moe. Door dat spoelmiddel heb ik geen smaak meer in mijn mond en droge tong. Bovendien heb ik nu keelpijn door allemaal aften achterin. Ik verdenk dat spoelmiddel.

Dus al met al voel ik mij beroerder dan vrijdag ieder geval. :( Kom ik er toch ook weer niet zo makkelijk vanaf. :Y)

Hopelijk is het bij jou wel echt wat beter inmiddels. Begin nu toch ook al te twijfelen over de tweede sessie.

Aaaahww neeee een lotgenoot!!!

Welke pijnstillers heb je??

Ja . Die spoelmiddel is echt niet te pruimen.
Aften ros ik keihard over met de zachte tandenborstel en pak ook rustig mijn eigen spoel middel

Ook al zeggen ze, drie x daags spoelen met de Aid. Ik doe het echt niet... Vergeef mij.

Poets wel drie x per dag mijn tanden.

Sinds gisteren, een week dus, durf ik de paracetamol te laten staan. Pijn zit tussen n drie en n vier. Gisteravond even lekker er tussenuit geweest, zonder paracetamol, en werd de pijn een zeven.

Dus helemaal zonder gaat nog niet.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:17

Ik heb ibuprofen granulaat 600mg meegekregen en verder 2 paracetamol a 500 mg per stuk voor 3x daags meegekregen.

En perio-aid spoelmiddel met chloorhexedine. Ik ga denk spoelen met zoutwater vanaf nu.

Ik voel me net een verslaafde die leeft van pijnstilling moment naar de volgende. Wondjes zijn verder gewoon netjes en geen pus oid. Alleen dus een mooi gat onderin. Die hechting doet niet zoveel.

Zal wel gewoon uitzitten zijn verder. Jammer dat het toch nog zo tegen kan vallen. -O-

Jij bent er ook lang mee bezig zeg. Moest jij de andere kant nou ook nog?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:04

He dames balen dat jullie beide nog zoveel pijn hebben, pijnstillers toch even lekker blijven gebruiken.

Heb je geen antibiotica gehad ts of lees ik daar overheen? Dat zou toch ook nog een slag kunnen schelen..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 09:57

mvdbijl schreef:
He dames balen dat jullie beide nog zoveel pijn hebben, pijnstillers toch even lekker blijven gebruiken.

Heb je geen antibiotica gehad ts of lees ik daar overheen? Dat zou toch ook nog een slag kunnen schelen..

Nope, dat was niet nodig vond de kaakchirurg.

Yippee.

Nee, bij mij is alles er gelukkig uit nu.

Ik ben overigens vandaag pijnvrij wakker geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:02

Antibiotica wordt in sommige gevallen preventief voorgeschreven.
Verder alleen als de boel ontstoken is (alveolitis). En dat doet zeer.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:12

Ik kan gelukkig ook zeggen dat dit de eerste ochtend is met een stijgende lijn. Omdat ik toch wel moet werken (vakantie dus vervanging is er niet) wel nog even aan de paracetamol. Het is nog niet helemaal weg maar het voelt beter.

En mijn smaak komt langzaam terug. Dat spoelmiddel gebruik ik dus ook nooit meer.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:05

Van verbetering naar verslechtering. Straks spoed afspraak bij de kaakchirurgie. Keelpijn, oorpijn en mijn hele kaak links onder is nu gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:28

Oef en dat op vrijdag.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:29

Morganlefay schreef:
Oef en dat op vrijdag.

Ik hing ook gelijk om 8 uur aan de telefoon. Ruk geslapen ook. Ik weet het wel uit te kiezen. Volgende keer maar op maandag laten behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:47

Yipee schreef:
Morganlefay schreef:
Oef en dat op vrijdag.

Ik hing ook gelijk om 8 uur aan de telefoon. Ruk geslapen ook. Ik weet het wel uit te kiezen. Volgende keer maar op maandag laten behandelen.

Heb half december er een kies uit laten halen omdat ie gillend pijn deed.
Bij de spoed in Utrecht langs de snelweg.
Ipv dat die domme doos gelijk AB voorschrijft stuurt ze me zo naar huis.
Resultaat alveolitis.
Heb er angstaanvallen door gekregen. Uiteindelijk na 2 kuren AB besloot lijf toch maar mee te werken.
Heb in januari na weer een controle bezoek vanwege pijnklachten en de melding dat de boel echt heel was op een avond een handkom vol oud bloed en allerhande rommel eruit gekregen. Sindsdien geen klachten meer.
Succes.