Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evi84 schreef:Waarvoor dient een mondhygiënist? Wat is het verschil met de tandarts? Nog nooit van gehoord.
BelgenGek schreef:Je gaat naar de mondhygiënist omdat Je het zelf niet goed schoon kunt houden en mijn ervaring is dat het de eerste paar keer erg zeer doet en veel bloed maar dat het daarna beter word!
Mijn eerste keer voelde alsof iemand mij tegen mijn mond geslagen had met een hamer..
Nu voel ik het nog amper
Selina schreef:Ik was een maand terug bij een nieuwe mondhygiëniste, noem haar (in m'n hoofd) een Russische drill sergeant, kwam er hyperventilerend vandaan en dan had ze nog niet eens de behandeling gedaanMoet over 2 weken terug en kijk het nog 1x aan, anders ook even moed bij elkaar rapen en een andere vragen. Stom hè, dat je grenzen aangeven soms zo moeilijk is
Marie_Anne schreef:Selina schreef:Ik was een maand terug bij een nieuwe mondhygiëniste, noem haar (in m'n hoofd) een Russische drill sergeant, kwam er hyperventilerend vandaan en dan had ze nog niet eens de behandeling gedaanMoet over 2 weken terug en kijk het nog 1x aan, anders ook even moed bij elkaar rapen en een andere vragen. Stom hè, dat je grenzen aangeven soms zo moeilijk is
Waarom zou je het nog een keer aankijken? Het is belangrijk dat je je prettig voelt bij de mondhygiëniste en tandarts. Als ik ze niet aardig vind ben ik meteen vertrokken.
Wat deed of zei ze?
Marie_Anne schreef:Ah ja, dat snap ik wel. Ik zou dan zelf meer stress hebben van zo'n mevrouw dan van weer een nieuwe. Maar het is allebei niet fijn nee.
Ik moet ook op zoek naar een nieuwe praktijk en zit dat ook uit te stellen. Heb nu corona als excuus.
Heb je al gebeld en afgezegd ts?
speedfiets_2 schreef:Ik zou het wel melden en even bellen. Ik zit sinds vorig jaar bij een andere omdat ik verhuisd ben. Die heeft tijdens de eerste behandeling al meerdere keren op der donder gekregen. Deze maakte ook een opmerking over mijn gebit dat het zo bloederig was n dat ik het vast niet goed bij hield. Ik wees haar op mijn geschiedenis en dat zowat alles in het boekje geprobeert is om het te laten minderen wat niet lukt. Ik vroeg haar of ze uberhaupt mijn dossier had door gelezen en toen was het stil. Ik heb namelijk hele zwakke tanden.
Daarnaast heb ik haar ook gewezen op het feit dat zij niet zo lang met een puntsone op hetzelfde element mocht blijven volgens protocol. Ikzelf heb ook ervaring als assistente namelijk. Daarna deed ze mijn mond wel netjes zoals het hoort behandelen.
Grenzen aangeven is heel moeilijk en vooral als er ook nog eens zo lomp met je omgegaan word. Maar je moet er niet bij blijven zitten. Ik ben zo namelijk heel lang bang geweest voor de tandarts omdat ik mijn grenzen niet durfte aan te geven. Mijn vorige vond het bv niet nodig om te verdoven bij trekken. De huidige spreekt nu alles netjes met mij door en zorgt er ook voor dat ik me op mijn gemak voel
anjali schreef:speedfiets_2 schreef:Ik zou het wel melden en even bellen. Ik zit sinds vorig jaar bij een andere omdat ik verhuisd ben. Die heeft tijdens de eerste behandeling al meerdere keren op der donder gekregen. Deze maakte ook een opmerking over mijn gebit dat het zo bloederig was n dat ik het vast niet goed bij hield. Ik wees haar op mijn geschiedenis en dat zowat alles in het boekje geprobeert is om het te laten minderen wat niet lukt. Ik vroeg haar of ze uberhaupt mijn dossier had door gelezen en toen was het stil. Ik heb namelijk hele zwakke tanden.
Daarnaast heb ik haar ook gewezen op het feit dat zij niet zo lang met een puntsone op hetzelfde element mocht blijven volgens protocol. Ikzelf heb ook ervaring als assistente namelijk. Daarna deed ze mijn mond wel netjes zoals het hoort behandelen.
Grenzen aangeven is heel moeilijk en vooral als er ook nog eens zo lomp met je omgegaan word. Maar je moet er niet bij blijven zitten. Ik ben zo namelijk heel lang bang geweest voor de tandarts omdat ik mijn grenzen niet durfte aan te geven. Mijn vorige vond het bv niet nodig om te verdoven bij trekken. De huidige spreekt nu alles netjes met mij door en zorgt er ook voor dat ik me op mijn gemak voel
Niet nodig om te verdoven bij trekken??????Wat is dat voor beul?